Files naar Willingen zat? Hier de oplossing!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Het valt mij als Sauerlander steeds weer op dat vakantiegangers naar Willingen altijd maar stug via de A445-A46 richting Brilon rijden en dan vervolgens stapvoets verder rijden over de B7 door Bestwig, Nuttlar en Olsberg, terwijl er fantastische alternatieven zijn.

Doe eens is gek en rij op de A44 richting Kassel gewoon eens door tot AS Erwitte/Anröchte en ga de B55 op richting Warstein. Vervolgens de borden Brilon blijven volgen via de B516. In Brilon staat dan meteen Willingen al aangegeven en plots ben je ineens in Willingen zónder files! :)

De B55 en de B516 is een brede weg, waarop je de meeste stukken 100 km/h mag rijden. Weinig dorpjes onderweg, dus lekker doorrijden.

Je doet jezelf er niet alleen een plezier mee, maar ook je medereiziger die graag naar Winterberg gaat. Want als alle Willingen gasten nu eens via Anröchte rijden is er veel minder overdosis aan verkeer op de B7 en B480 richting Olsberg en Winterberg.

En als je nou uit het noorden van Nederland komt? Geen probleem! Gewoon lekker bij Oldenzaal, Klazienaveen of Bad Nieuweschans de grens over en via Osnabrück, Bielefeld en Paderborn naar Brilon rijden. Ook lekker snel en zonder files bij Dortmund en het overige Ruhrgebied.

Wat mij betreft gaan ze eens extra serviceborden plaatsen bij Kreuz Werl, waarbij routes richting Winterberg en Willingen duidelijk staan aangegeven.

Overtuig eens jezelf! ;)

Quote Ettelsberg Seilbah.de:
"Ob Sie über die A445 oder über die A44 anreisen, wir empfehlen Ihnen die Abfahrt Erwitte/Anröchte und dann weiter über Brilon nach Willingen. Für eine stressfreie Anreise nach Willingen!"

Ik heb een tijdje in Willingen gewoond en het klopt wat je zegt. Goede weg, veel minder druk en dus bijna altijd sneller dan via Meschede, Olsberg. Maar laat dit lekker onze geheimtipp blijven ;)

De B516 moet natuurlijk niet te druk worden, maar opzich wel goed om het eens onder de aandacht te brengen. Ik ben persoonlijk ervan overtuigd dat als alle Willingen gangers via Anröchte rijden, dat het dan een stuk rustiger wordt op de A46 richting Winterberg. Daar hebben beide partijen een voordeel bij! ;-)

Ik ga het Zaterdag ochtend proberen !

Ik ben benieuwd hoe je het zal bevallen.

Ik kom van uit Amsterdam hoe rij ik dan het snelst daar naar toe willingen
Bedankt voor je tip
Gr. Rob.

@Rob:
Richting Arnhem rijden en dan de A12 op richting Oberhausen. Vervolgens in Duitsland de A3 aanhouden en dan via de A2 (Hannover) en de A1 (Köln) naar de A44 (Kassel). De A44 aanhouden tot afrit Erwitte/Anröchte. Dan de B55 volgen richting Warstein. Vervolgens de borden Brilon volgen via de B516. Bij Brilon staat vervolgens Willingen aangegeven via de B251.

Het is eigenlijk super eenvoudig te vinden! :-)

Toch geven alle routes langer aan in kilometers met minder autosnelwegen?

Google Maps geeft aan dat de route via Erwitte/Anröchte 9 kilometer om is t.o.v. de route via de snelweg A46 en het 7 minuten langer duurt. Het ‘tijdsverlies’ haal je er zo uit doordat je continu lekker kan doorrijden, minder verkeer op de weg is, minder door dorpjes moet rijden, en dat je op de rustige Bundesstrassen 100 km/h mag rijden.

Onder de streep haal je er dus altijd wel tijdswinst uit, of nu de route via de snelweg drukker is of niet. Je kan op de B516 van Warstein tot Brilon gewoon lekker gas geven en je cruise control (desondanks de diverse bochten) rustig op 100 km/h zetten, mits het niet super glad is, maar die Bundesstrassen worden vaak goed schoongeveegd.

Op de terugweg staat Dortmund zelfs bij Brilon al via de B516 en B55 route aangegeven i.p.v. via de B7 en de A46. Easy going! ;)

Plaats een reactie