Snowboarden in Willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen

Mijn vraag aan jullie is: Kan er in Willingen gesnowboard worden? wij zijn 2 beginners en willen een weekendje snowboarden in de buurt van Nederland.

en is dat in Willingen mogelijk?

(lees veel over skien namelijk)

bedankt

Ja, dat kan, geen probleem.
Veel plezier alvast!

I even pee standing sideways...

BEDANKT voor de snelle reactie!

Dat mag geen probleem zijn … pistes zijn makkelijk genoeg, je zal zeker leren met een sleper omgaan en het is bereikbaar :).

Just my 2 cents: zorg dat je ofwel al goed met een sleper overweg kan of overweeg toch een uurtje lessen om het te leren ;-).

In Willingen zijn veel lopende band liften, ideaal om als beginner omhoog te gaan.

Heerlijk zelfs. Solingen geniet mijn absolute voorkeur boven Winterverblijf. Ga per seizoen ongeveer 5 keer een dagje op en meer om te noorden. Aanrader zo dicht bij huis…

Excuses, mijn telefoon heeft Solingen ipv Willingen en Winterverblijf ipv Winterberg gepakt… Haha

Voor snowboarders is Willingen inderdaad erg goed geschikt. En zoals Harm terecht heeft opgemerkt is Willingen zelfs nog beter geschikt voor snowboards dan Winterberg. De pistes zijn er heerlijk breed een aanzienlijk langer dan in Winterberg.

Komt bij dat je er bij voldoende sneeuw ook heerlijk off-piste kan…

Goed idee: alle snowboarders naar Willingen! Zitten ze mij niet meer in de weg.

Nauwnauw … mij hoor je ook niet zeggen dat alle Nederlanders naar Winterberg moeten om mij niet meer in de weg te zitten :D.

Professioneel antwoord, Harry!

@ johan487 hit the spot!! gaan we weer de boarders skieers discussie uitlokken?? zeer professioneel. not

Maar alle anderen die wel serieus antwoorden hebben gelijk. Het is zeker mooi om je eerste meters daar te maken (denk wel aan les).Er zijn boarders genoeg daar hoor. ze hebben zelfs een funpark kortom zeker gaan en Have Fun! kijk wel even van te voren op de site of er genoeg sneeuw ligt…wel zo handig anders alleen maar groene piste

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zolang Harry daarmee in Winterberg blijft vind ik het een goed plan. Geen plek voor zeikerds op de piste… :)

Over het algemeen vind ik het in Willingen iets rustiger dan in Winterberg en daar komt bij dat de afdalingen (hoewel minder in aantal) langer zijn. Dat vind ik het grote voordeel…

Daarnaast zijn skiërs natuurlijk gewoon k*t… :p

@Harm, toevallig nog aan te raden plekjes voor wat off-piste in Willingen?

@ Harm

Nou zeg, wat een geweldige reactie.

Harry heeft in veel topics hulpvolle reacties gegeven. Ook in dit Topic. Dus waarom nu dit?

En over skiërs, moest die opmerking nou echt??

Just have fun!!!

Op de Köhlerhagen, één van de mooiste afdalingen van het Sauerland, heb je vaak (van onderen gezien) links van de liften een heerlijk stuk off-piste. Vorig jaar nog een heerlijk dagje op gespeeld in Willingen. Ook tussen deze piste en de Cabinelift en direct naast de hoofdpiste kan je vaak lekker poederen.

In Winterberg is off-piste skiën alleen mogelijk op de diepzwarte variant naast de St. Georgschans en op diverse stukken naast de pistes op de Kappe.
Off-piste liefhebbers zijn duidelijk beter af in Willingen.

Errr … off-piste in Willingen? Je wil zeggen "het veld van de locale boer omploegen" of wat tussen de bomen boenderen?

If anything, vooral links v Köhlerhagen. Paar jaar terug rechts v Ritzhagen in een stukje uitgedund bos. Maar om eerlijk te zijn. It ain’t the real deal :s.

@lars: het zijn geen eindeloze gletschervelden, maar wel leuke speeltuintjes.

Wat Harry zegt… Je kunt zelfs op de Köhlerhagen bij voldoende sneeuw het mountainbike pad nemen (moet je wel heul goed kunnen sturen!)… Verder is het gebiedje tussen beide pistes ook heerlijk om te doen bij een flink pak sneeuw…

@ Mona: even iets verder kijken dan je neus lang is… Daarnaast gebruik ik nog smilies om één en ander te onderbouwen. Dat jij dan de enige bent die erover valt zegt wellicht meer over jou… :)

Ja, tuurlijk…

Just have fun!!!

Laten we het in ieder geval gezellig houden op dit forum. :D

Mona heeft nog nooit van sarcasme gehoord!!! Maakt niet uit hoor, ik ben niet boos!

Eens met Frans!

@ Johan: ;)

Tuurlijk is ‘off-piste’ voor Willingen een veel te groot begrip. Maar even wat poeder happen is altijd lekker.

@ johan487 hit the spot!! gaan we weer de boarders skieers discussie uitlokken?? zeer professioneel. not Maar alle anderen die wel serieus antwoorden hebben gelijk. Het is zeker mooi om je eerste meters daar te maken (denk wel aan les).Er zijn boarders genoeg daar hoor. ze hebben zelfs een funpark kortom zeker gaan en Have Fun! kijk wel even van te voren op de site of er genoeg sneeuw ligt…wel zo handig anders alleen maar groene piste

Jeroen op 19 okt. 2011 17:52

Er wordt toch "opgespoten"? Wij gaan eind februari met zoon van 14 die wil boarden, is het dan mogelijk dat er alleen gras lit? Ik ees overal dat het daar sneeuwzeker is door de kanonnen?

De kans is groot dat er sneeuw ligt ja, maar dan zal het wel moeten vriezen. Als het er boven nul is, dan kan er ook niet geboard of geskied worden. Echte sneeuwzekerheid bestaat natuurlijk niet. Wij hebben geen invloed op het weer namelijk, maar de kans dat er dan sneeuw ligt, is door de aanwezigheid van de vele sneeuwkanonnen groot.

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Plaats een reactie