Waar nog rustig in Sauerland of Harz rond oud- en nieuw?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Bij het doorlezen van de diverse topics is me het al redelijk duidelijk geworden: in Winterberg of Willingen moet je tijdens de kerstvakantie niet wezen, alternatief zou de Harz zijn, maar daarvan geeft Frans aan dat dit in die periode ook flink druk is.

Aangezien ik wel in die week weg wil, maar niet al te ver wil rijden, wat is dan het alternatief? Het mag ook een erg klein gebiedje zijn, er gaat nog een kleine van op dat moment 10 maanden mee, dus we zijn vooral op zoek naar sneeuw, lekker wandelen en af en toe een stukje boarden en langlaufen. Wie heeft de tip?

De Vogezen eventueel? is ook wel een eindje…

Go with the snow!

Rijd toch een paar uurtjes extra en je zit in Vorarlberg, Kleinwalsertal of Zugspitz Arena

Alle middelgebergte gebieden zijn druk. Het beste kun je dan nog kiezen voor Winterberg wegens de hoge liftcapaciteiten. Ik verwacht daar de minste wachttijden.

Kleinwalsertal lijkt me een prima keus !

Gewoon kiezen voor de Harz, gemiddeld ca. 400km, betaalbaar, veel kleine pistes, één grotere piste in Braunlage, goedkoop eten, Prachtige wandelingen te maken, veel langlauf loipes.

http://www. harz-vakantie.nl
http://www.harz.startpagina.nl

De feestdagen zelf zijn de afgelopen jaren in Winterberg erg meegevallen. Waarschijnlijk omdat men op die dagen liever met familie bezig is en met het vieren van de feestdagen zelf. Persoonlijk vind ik dat je het vieren van feestdagen reuze goed op de piste kan doen, maar dat is zo mijn idee. :)

De drukte barst meestal los rondom de feestdagen. Vooral de periode van 27 t/m 30 december is jaarlijks erg druk, maar ook de rest van de kerstvakantie (dit seizoen 2 t/m 8 januari) zal naar verwachting ook zeer druk zijn.

Ik vrees met grote vreze dat de skigebieden in de Harz heel druk zal zijn rondom de kerst, Silvester (oudjaarsdag) en nieuwjaarsdag. Met wachttijden van minimaal 45 minuten moet in de kerstvakantie zeker worden gerekend! Maar ook hier zal het wellicht op de feestdagen zelf ook iets rustiger kunnen zijn.

De Vogezen lijken me ook niet al te rustig en zeker ook de Feldberg in het Zwarte Woud zal ook erg drukt bezocht worden. Ook denk ik dat de eerste skigebieden in de Alpen ook niet al te rustig zullen zijn, omdat die vaak mensen uit Bayern ook aantrekken.

In het Sauerland zijn er absoluut enkele mini skigebiedjes te vinden waar het rustig zal zijn. Maar daar zijn de skimogelijkheden wel zodanig beperkt dat dit geen alternatief is voor meerdere dagen.

Over het algemeen gaan duitsers na de kerstdagen op vakantie, alleen omdat het dit jaar midden in een week valt is het wellicht die week zelf, en daarna behoorlijk druk. Onderhand zul je wel een keuze moeten maken omdat alles wel vol begint te raken!

Plaats een reactie