makkelijke pistes voor zitskier in een bi-unique

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

zijn er skigebieden die goed toegankelijk zijn voor zitskier met meerdere sleepliften?

Zoek je info voor Willingen of in het algemeen? Willingen lijkt me niet zo geschikt nl. Aan de bovenkant van de sleepliften is geen personeel. Als je info wil over geschikte gebieden voor zitskier kijk dan eens bij de VGW.

In Bellwald (Wallis) wordt veel met gehandicapten geskied: http://www.dualski-bellwald.ch/
Het lijkt me dat dit gebied dan ook goed toegankelijk is voor een zitskier.
Bij de liften weten ze iig hoe ze er mee om moeten gaan.

Ik ben het niet eens met Hakke.

Bij vrijwel alle sleepliften zit boven personeel. Zeker bij de langere sleepliften. Een goed gebied om te starten is de Sonnenhang en Ritzhagen. Beide niet al te lastige afdalingen afdalingen zijn verbonden door een flauwe afdaling door het bos. Wel moet je als zitskiër een valide persoon bij je hebben die je het laatste stukje van de skiweg door het bos van Ritzhagen naar Sonnenhang omhoog trekt over een afstand van 20 m.

In de volgende video zie je bijna alle pistes van Willingen, beginnend met de Sonnenhang en Ritzhagen:

bellwald is idd uitermate geschikt, wel Zwitsers maar och als dat alles is

Ik heb ook regelmatig zitskiërs gezien in St. Francois Longchamps, Frankrijk. Ik zag ze dan met de grote, centrale lift in het centrum omhoog gaan. Vandaaruit kan je verschillende pistes nemen. Boven zijn er m.n. sleepliftjes dus die zijn dan niet geschikt neem ik aan. Of je ook door kan skiën naar Valmorel en daar weer de stoeltjeslift nemen weet ik niet. Maar blijkbaar is het wel een geschikt gebied want elke vakantie dat ik daar was (nu 4 keer) heb ik meerdere mensen in een bi-unique zien skiën.
Vind het trouwens wel supergaaf dat dit kan. Wij hebben zelf ook een gehandicapte zoon en ik hoop hem ook nog eens zo te zien skiën. Ik kijk dus altijd met iets meer dan normale belangstelling naar deze vorm van skiën :)

Sorry, verkeerd gelezen, zie nu dat je juist sleepliften zoekt:) Nou die zijn daar wel. Maar ook in de stoeltjeslift gingen ze naar boven. Met wat ik zag, zeer behulpzame liftmedewerkers, zowel boven als beneden.

We gaan al een aantal jaren met de Stichting Wintersport gehandicapten naar de Karerpas in Italie. Het gebied heet Carezza ski.

Ik ga al jaren mee met de VGW als begeleider en zit ook in de lokatiecommissie. Sleepliften zijn zeker voor beginnende zitters niet altijd een pretje. Je moet dan zeker een valide persoon achter je hebben staan (kan met een klimbroekje zodat de begeleider zich kan vasthaken aan de bi-unique) omdat je balans kunt verliezen. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt en wat je al kunt. Het voordeel van Willingen (stoeltjeslift) en Winterberg is wel dat het gemakkelijke pistes heeft. Gebieden die hierboven genoemd zijn zijn zeker geschikt. Hou er rekening mee dat in Frankrijk je niet in alle sleepliften mag als zitter omdat er niemand boven staat. In Valthorens (het meest aangepaste zitskiende gebied )mag je geen gebruik maken van de sleepliften!!!, echter dit is ook helemaal niet nodig omdat je alles ook kunt doen met andere liften en "de matjes" in het centrum van Val thorens.

Plaats een reactie