Zaterdag druk in Willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Heeft iemand ervaring met het gaan skien op de openingsdag van het seizoen in Willingen? Is het dan extreem druk?

Het ligt eraan wat je druk vind… een kwartier voor de lift wachten om 3 minuten af te dalen is heel normaal dan hoor!

Dat is wel te druk ja. Ander keertje dan maar, doordeweeks lijkt me een goede.

Doordeweeks is het inderdaad veel beter hoor, in het weekend zit het bomvol met nederlanders die ff een dagje willen skieen!

Vorig jaar 2 keer in het weekend gegaan en beide keren geen problemen gehad… alleen soms wat drukker bij de grote gondel… Ga zelf ook zaterdag naar Willingen… We zien het wel… :)

@ Jeroen: bomvol viel me juist in Willingen wel mee… In Winterberg zit het juist bomvol… Ik kreeg afgelopen seizoen echt de indruk dat de meeste Nederlanders Willingen nog niet ontdekt hadden…

vorig jaar in willingen geweest in het weekend en was idd goed te doen!dit weekend naar winterberg dat zal wel een drama worden ben ik bang.dan maar op tijd de kroeg in :d

dat zal best wel meevallen denk ik, wij zijn vorig jaar ook de 1e zondag van december in Winterberg geweest en het was helemaal niet druk toen. Pas tegen de kerstdagen begint het pas echt druk te worden in de weekends en kan je beter op een doordeweekse dag gaan. Ik heb helaas de hele maand december op zondag geen tijd, misschien ga ik dinsdag even op en neer. Anders 1e week van januari 1 hele week in centerparcs hoch sauerland in Winterberg alvast warmdraaien voor de krokusvakantie in Oostenrijk.

wat is er eigenlijk beter: winterberg of willingen? voor wat betreft de drukte,skipistes(km)

@jermaine: gaat een beetje off-topic. Voor de juiste info zou ik zelf ff een topic starten ;-)

@Jasper Kettering, Volgens mij gaat Jermaine niet off-topic hoor hij stelt de vraag waar het beter is qua drukte…

@Jermaine, als ik zou kiezen zou ik voor Winterberg gaan aangezien het daar iets "uitdagender" (als je daarvan kan spreken) skieen is, Willingen is leuk voor een dagje maar dan heb je het echt wel gezien.

thanks Jeroen. Binnenkort de auto maar eens volladen dan!

Jeroen, vertel er dan ook even bij dat er in Winterberg hordes Nederlanders zijn, dat het daar veul drukker is en dat de afdalingen (hoewel er meer in aantal zijn) behoorlijk korter zijn dan in Willingen. Ook off-piste (indien voldoende sneeuw aanwezig) is Willingen veel leuker wat mij betreft…

Wij gaan zondag waarschijnlijk een kijkje nemen in Willingen. Hopen dat op 5 december de Nederlandse drukte een beetje tegen wordt gehouden door onze Goedheiligman!

Ga allen niet in het weekend van 18 & 19 december naar Willingen!! Dan ga ik namelijk ook ;) 2 jaar geleden ook een weekendje geweest en we hebben toen heerlijk kunnen skiën! de meeste mensen wijken niet van de hoofdpiste af, offpiste is daar ook erg leuk!

Juist off-piste is leuk in Willingen! Tussen de pistes door rechts van de grote gondel of aan de andere kant van de berg het mountainbike pad… Heerlijk!! :D

Antwoord op de vraag van de topicstarter: Nee!! Het was niet druk in Willingen… Heerlijke dag gehad op de pistes… Sneeuw was goed, vooral bij de Köhlerhagen 1 kabelbaan (na verloop van tijd werd wat gras zichtbaar maar stoorde niet)… Genoten van de stukjes tussen de bomen door aan de rechterkant (als je boven staat)… Grote piste paar keer gepakt, maar voornamelijk aan de andere kant van de berg gesnowboard… Hele dag zon gehad overigens…

Herstel, rechterkant moet linkerkant zijn in bovenstaand verhaal…

Vandaag ook in Willingen geweest! Het was fantastisch! Heerlijk weer en flink veel sneeuw.

Willingen staat in NRW bekend als dé plaats waar het altijd feest op de berg is. En dat is ook 100% waar. Ik kom daar af en toe en elke zaterdag vloeit het bier bij het bergrestaurant reikelijk. Daarbij maakt het niks uit welk seizoen of weer type het is.

Morgen richting Willingen. Het is wel vakantie, ook in Duitsland. Daarom ben ik erg benieuwd hoe druk het zal zijn op de piste. De condities zijn perfect, dus we gaan er maar gewoon voor!

Plaats een reactie