Parkeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ga woensdag naar winterberg voor 1 dag, waar kan ik het beste parkeren? dicht bij de liften en ski huur voorhanden.

De brabander een goede optie?

Zoek wel een plek waar blauw goed aanwezig is :)

Alvast bedankt

Nu 2x bij P3 geparkeerd, 1-2 min lopen naar de piste Schneewittchen, daar beneden kun je ook gelijk tickets kopen. Bremberglift is 5-10 min lopen/stukje skien.

Ski verhuur zit er 4 min vandaan, Schneider als ik me niet vergis.

Parkeren bij P1a, daar kan je bij Kunde Skiverleih ook gelijk ski’s huren. Ligt 100mtr verder dan de Brabander.

Wij hebben op parkeerplaats 4 gestaan. Voor aan de straat een skiverhuur. Spulletjes ff in de auto en doorrijden tot het einde van de parkeerplaats. En je ski,t zo tot aan de lift van de bremberg

Ik ga komende week een dag naar Winterberg. Wie weet of Parkeerplaats 6 beetje gunstig ligt? Zit daar ook een kassa waar je skipas kan kopen? We zijn gevorderde skiërs met eigen ski’s dus willen gelijk piste op.

@DaantjeSki:
Op alle vragen: ja. Geldt ook voor parkeerplaatsen 1,2,3 en 4.
Alle parkeerplaatsen zijn gratis, met uitzondering van P1 (€ 4,-), maar dan sta je wel het dichtst bij de pistes (max. 100m).

@gast184:
P4 was dus niet gratis, we moesten €3 betalen. Is niet duur voor een hele dag, dus je hoort mij niet zeuren!

De afstand tot de lift viel reuzen mee.
Het was 8 jaar geleden dat ik in Winterberg was, ze hebben flink geïnvesteerd in de liften zeg.

Tip: parkeer bij P5 (Nordhang), lekker rustig, vlak bij de Nordhang en even de weg over en je kan de rest verkennen.

@Gast604: De parkeerplaatsen bij de Nordhang zijn alleen nuttig wanneer de liften daar ook geopend zijn. Dit is veelal alleen in de weekenden en doordeweeks rondom de vakanties. Daarbuiten en zeker nu in het naseizoen (afgelopen weekend was nog uitzondering) moet men elders parkeren.

Jongens! Zaterdag richting winterberg. Parkeren bij P2 lijkt me een goeie optie. Lekker centraal. Iemand ervaring? :)

Plaats een reactie