nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Frans zit er nog iets nieuws in de planning voor het komende seizoen?

Ik kan me herinneren dat aan het einde van het vorige seizoen nog niks bekent was en zo door het voorjaar heen druppelde de nieuwigheden binnen. Zelf m.b.t. de nieuwe Kappelift is het zo gegaan. Ik heb toevallig even wat zitten googelen gisteren en ik heb nog niks gevonden…

Grußen aus dem Sauerland

@Gast265: Wat nieuwe liften in Winterberg betreft niet. Wel zullen de sneeuwinstallaties deels weer worden uitgebouwd, zodat men alles nog wat ‘sneeuwzekerder’ kan maken. Afgelopen seizoen heeft natuurlijk bewezen dat het er op elke sneeuwkanon aan kan komen om de inkomsten te kunnen redden. Daarnaast zal men andere zaken die voor de wintersportgasten niet direct opvallen ook geoptimeerd en/of vernieuwd worden.
@Mikannika: De nieuwe Kappelift was al vorig jaar al wel meteen in de planning. Er waren alleen nog onzekerheden rondom het bouwrecht e.d.

Geen plannen om de sneeuw te maken zoals in Pitztal ? Zal wel iets kosten maar verhoogt de sneeuwzekerheid enorm.

@Robin,
Wij hebben enkele jaren geleden geïnformeerd naar de IDE Snowmaker. Toen wogen de kosten nog niet tegen de baten op.
Harry (Winterberg)

@Robin,
Wij hebben enkele jaren geleden geïnformeerd naar de IDE Snowmaker. Toen wogen de kosten nog niet tegen de baten op.
Harry (Winterberg)

Gast938 op 12 apr. 2014 16:36

Oké, bedankt voor het antwoord.

Laten we vooral hopen op een goede winter 2014/2015 dan volgen er wel weer nieuwigheden in het bijna perfecte gebiedje. :)

Zijn ze in Altastenberg al bezig om de kapotte lift te vervangen? ik kan nog niets vinden daarover.

jaja, er komt een snowmaker! (snowmaker2go) http://www.seilbahn.net/snn/messe/pdf/318.pdf

jaja, er komt een snowmaker! (snowmaker2go) http://www.seilbahn.net/snn/messe/pdf/318.pdf

Atomic- op 11 jun. 2014 15:22

Dat is geen nieuwe piste :O

yeuy nu kunnen we wel in december skiën in Winterberg

Gang is alles

Nou ze verzinnen altijd wel een reden waarom het niet zou kunnen…:p

Hij maakt wel maar 200 kubiekemeter per dag, das niet extreem veel en ga je geen grondlaag mee maken. Hij zal er denk ik vooral komen om slechte vlekken aan te kunnen vullen :)

Hoeveel kost er zo eentje? Die wil ik in onze achtertuin!!!
Dit telkens de hele winter hebben… :D

null

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Hahaha… wel beetje vlakker en groter toch;)

Aan de achterkant;)
Maar hoeveel kost zo’n ding? Als het werkelijk zo is dat Winterberg in deze dingen gaat investeren, dan zullen ze er hun kennende 20 tegelijk kopen:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Geen plannen om de sneeuw te maken zoals in Pitztal ? Zal wel iets kosten maar verhoogt de sneeuwzekerheid enorm.

Robin op 10 apr. 2014 22:54

jaja, er komt een snowmaker! (snowmaker2go) http://www.seilbahn.net/snn/messe/pdf/318.pdf

Atomic- op 11 jun. 2014 15:22

Het doet toch iets met een mens als hij ziet dat de Winterbergers zijn tips effectief gebruiken. Graag gedaan mannen ;)

Aan de achterkant;)
Maar hoeveel kost zo’n ding? Als het werkelijk zo is dat Winterberg in deze dingen gaat investeren, dan zullen ze er hun kennende 20 tegelijk kopen:p

SnowJan op 11 jun. 2014 20:26

Stond op seilbahntechniek.net z’n facebookpagina, dus ga er wel vanuit dat het waar is :)

Geen plannen om de sneeuw te maken zoals in Pitztal ? Zal wel iets kosten maar verhoogt de sneeuwzekerheid enorm.

Robin op 10 apr. 2014 22:54

jaja, er komt een snowmaker! (snowmaker2go) http://www.seilbahn.net/snn/messe/pdf/318.pdf

Atomic- op 11 jun. 2014 15:22

Het doet toch iets met een mens als hij ziet dat de Winterbergers zijn tips effectief gebruiken. Graag gedaan mannen ;)

Robin op 11 jun. 2014 22:47

Ik was zelf al iets eerder met de suggestie :
https://www.wintersporters.be/skigebieden/winterberg/forum/t…

wel ander topic :)

Zo, zo de grote verrassing voor aankomend seizoen is dan toch uitgelekt. :P

Alleen weten we nog niet waar die dingen komen te staan en hoeveel. Weet jij meer frans?

Wacht maar rustig af. Komt tijd, komt raad. :)

Wacht maar rustig af. Komt tijd, komt raad. :)

Frans op 12 jun. 2014 14:22

wijze woorden van Frans

Gang is alles

Frans je maakt ons nieuwsgierig. Jij weet meer. Maar goed we wachten op jou videojournaal.

Frans je maakt ons nieuwsgierig. Jij weet meer. Maar goed we wachten op jou videojournaal.

roelvossie op 12 jun. 2014 14:43

jouw*

Gang is alles

Bedankt jesper voor de aanvulling. ;-)

Geen probleem

Gang is alles

Winterberg meldt verwonderd te zijn over deze meldingen en kan het niet bevestigen dus alles is/lijkt voorbarig. Frans echter pretendeert meer te weten en ook al lange tijd. Waarom Frans doe je zo geheimzinnig, welk belang verdedig je?
Weet je dan ook meer over Altastenberg?

@Gast123: Omdat ik over veel vertrouwelijke informatie beschik, die bevriende kopstukken van het skigebied me hebben toevertrouwd. Ik kan niet vrijuit maar wat gaan lopen verkondigen, want dat zou de ontwikkelingen in Winterberg enorm kunnen beschadigen.

Dit is iets anders als geruchten die door de skischolen, hotels, pensions en/of de media de wereld worden ingezet. Dat zijn en blijven geruchten. Kan waar zijn en/of een kern van waarheid bevatten, hoeft echter niet zo te zijn. Iedereen mag speculeren en dat moet ook iedereen gewoon doen die zich daar goed bij voelt. Ik doe er echter niet aan mee, want dan zat ik jullie en tenslotte mezelf voor de gek te houden.

Dus is iedereen die nog vele jaren met plezier in Winterberg wil skiën ermee geholpen rustig af te wachten tot er officieel zaken bekend gemaakt worden. Zoals gezegd: Komt tijd, komt raad. ;)

Over Altastenberg weet ik verder niks. Daar heb ik geen relaties en/of contacten.

@Frans doelt waarschijnlijk op de IDE Snow2Go sneeuwmaker. Hebben we voor de Herrloh 10 jaar geleden al naar gekeken, was toen nog niet rendabel te krijgen… ben benieuwd! Sneeuwproductie is dan mogelijk tot + 35 graden, ergo 100% sneeuwzeker en van goede kwaliteit. Zo’n machine heeft ooit op de toenmalige skipiste van Duinrell gestaan.

Harry (Winterberg)

Ach, het was al ontdekt… was er even uit… of is het toch wat qua stoeltjesliften, Frans?

Plaats een reactie