nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Prima.
Gebeurt er nog iets op de Surenberg piste om deze te verbeteren?

Mooi!! Af en toe de webcam in de gaten houden!

The mountains shall bring peace to the people

Komen die fietsen zo aan die lift te hangen?? Speciale beugel of zo? Of blijft hij er in de winter ook aan hangen?

The mountains shall bring peace to the people

@martijn
De stoeltjes worden afgewisseld met fietsdragers, een combi-lift dus. Per drager (soort omgebouwd stoeltje) kunnen er 3 fietsen mee. In de winter is het een gewone 6-zitter die ca. 3000 personen per uur omhoog jaagt, in de zomer brengt de combilift maximaal 750 personen per uur omhoog (tegenover nu resp. 1000 en ca. 400) .

Die 1600 bikers per uur ljikt mij heeeel sterk overdreven, die er op de posters aangegeven worden! max. 800 op topsnelheid als er maar 3 fietsen mee kunnen. Of ze moeten een systeem uitgedacht hebben voor 6 fietsen per drager… die was er begin april in ieder geval nog niet.

Harry (Winterberg)

Ach toch! Ze hebben de drager met de stoel geïntegreerd; da’s nieuw!

Er worden inderdaad inmiddels diverse voorbereidingen getroffen, alhoewel er officieel tot begin juli nog niks gebouwd mag worden. Daarna kan de bouw in principe van start. Het zal wel herfst zijn, alvorens Doppelmayr uit Oostenrijk aanrukt om de nieuwe lift te bouwen.

Uit o.a. kostenbesparingen heeft men bij de Kappe besloten geen combilift te bouwen, waarvoor bij het dalstation een extra ondergrondse garage nodig zou zijn geweest.

Veel interessanter vind ik op dit moment eigenlijk de ontwikkelingsplannen in Willingen. Dat in Winterberg de Slalomhanglift wordt vervangen is broodnodig en was ruimschoots te voorzien.

En wat zijn die ontwikkelingsplannen in Willingen dan?

Daar dacht ik ook aan! Misschien een idee voor een nieuwe topic?

The mountains shall bring peace to the people

En wat zijn die ontwikkelingsplannen in Willingen dan?

Gast417 op 18 jun. 2013 10:42

@ Gast417.

Is het nou echt teveel moeite voor je om:
-op deze pagina, 6 posts omhoog te scrollen
-want daar staat een directe link
-en dan op die link te klikken

The older I get, the better I was

Op de webcam zijn nieuwe ontwikkelingen te zien. Ze hebben de paaltjes geplaatst waar de steunen komen voor de nieuwe liften. Deze komen midden op de piste. Verder zijn ze aan het graven op de voorgrond.

Gr roel

Straks maar eventjes kijken…

The mountains shall bring peace to the people

Jammer dat de Belgische Ardennen toch net niet hoog genoeg zijn als je dit allemaal ziet. :(

Er staan nieuwe foto’s op
Alpinforum. Zijn mooi ver voor winterberg begrippen.
Gr roel

Ik heb er alweer zin in!

Ja, mooi he! En gebeurt er ook nog wat op de Surenberg piste? Bijv. wat egaliseren?

Straks maar eventjes kijken. Ben toch wel erg nieuwsgierig geworden!!

The mountains shall bring peace to the people

Hoi winterberg fans op de facebook pagina van het bikepark staat een nieuwe foto. Ze zijn even een stuk bos aan het kappen. Waar dat precies goed voor is weet ik niet het is onderaan bij de tweezitter. Misschien weet frans of harry hier iets meer over? En misschien weten ze ook iets meer over de lopende band blijft hij dit jaar nog of komt er toch iets nieuws.

Gr roel

De ruimte die men vrijmaakt is om de piste verbreden. De nieuwe lift zal een 90-graden instap hebben gericht naar de rode afdaling. (Kant van het bos met de blauwe en rode afdaling) Daarom maakt men onderaan wat meer plaats vrij zodat niet iedereen op 5 vierkante meter moet skiën. Op de website van de Skiliftkarussell wordt er binnenkort zelf nieuws vrijgegeven. Ik vermoed echter toch niet dat de transportband dit jaar al vervangen zal worden…

Hoi allemaal

Er zijn weer 70 nieuwe foto’s geupload op alpinforum.
@frans ga jij binnenkort nog weer een filmpje maken. Vond ik namelijk altijd leuk. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Gr roel

@roelvossie: Daarmee zal ik halverwege september of begin oktober weer beginnen. ;)

Het Sauerland journaal van Frans is altijd leuk om te kijken!!

The mountains shall bring peace to the people

Wauw!! Ze zijn echt flink aan het bouwen in Winterberg. Ziet er allemaal erg goed uit! Watvoor gebouw zijn ze aan het bouwen bij de ski brug? Skischool van Der Brabander? Of een nieuw restaurant? Ben benieuwd hoe snel ze verder gaan!! Krijg nou alweer zin om een dagje naar Winterberg te gaan!! :-)

The mountains shall bring peace to the people

Dat word een nieuw restaurant zo als ik het gelezen heb

@Martijn Koevermans,
Dat wordt een nieuw restaurant en een onderkomen voor Skischule Semmler. Skischool Der Brabander houdt kantoor in het gebouw van het Kletterwald, waar de skischoolleiding 's zomers de scepter zwaait.
Als de lopende band en de sleeplift op de Kappe vervangen worden (ik verwacht volgend jaar of het jaar daarna), dan verhuist de lopende band naar de linkerkant van de oude Käppchenhang (bij het mountaibike-oefenparcours) en verhuist Skischool Der Brabander mee naar deze plek, waar ze tot vorig jaar ook al les gaf.

Harry (Winterberg)

Er staan weer wat nieuwe foto’s op alpinforum van de kappe.

Had ze inderdaad al gezien!! Ziet er goed uit in Winterberg. Laat de winter maar komen!!

The mountains shall bring peace to the people

Zeker weten en reporter frans heeft weer een winterberg journaal op you tube gezet. Frans bedankt.

Is even een lekker makertje zeker Frans. Laat de winter maar snel komen

Plaats een reactie