Centerparcs of der brabander Winterberg.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Wie kan mij wat informatie geven, wij zijn dit jaar voor het eerst naar winterberg geweest met ons zoontje, ik ben zelf altijd naar zell am see geweest enzo, nu willen wij ergens in janauri 2014 weer naar winterberg alleen dan naar centerparcs dit omdat wij dit jaar in landal zaten alleen er na het skieen weinig te doen is aan actieviteiten. Nu willen wij kijken of centerparcs een optie mist de redelijk in de buurt ligt van de piste. Ik kan die info namelijk niet vinden op de site van centerparcs of zeggen jullie boek hotel der brabander.

Alle informatie is welkom

Google maps is altijd handig voor dit soort vragen:
http://maps.google.nl/maps?saddr=Center+Parcs+Park&daddr…

@Pascal
CenterParcs ligt op ongeveer een kwartier autorijden / 25 min. bus van de skigebieden Winterberg en Willingen. De Schlossberg ligt op 5 km, maar daar heb je maar 1 piste…
Der Brabander is één van de weinige ski-in ski-out-hotels in Winterberg, je zit dus onmiddellijk aan het skigebied en ook naar de apres-ski (meteen er naast) als naar het stadje (5-10 min. lopen naar de vele kroegen) is het goed te doen.

Vorig jaar ook een weekend in Landal Greenparcs geweest. Dat was erg goed bevallen. Wat zoek je precies qua activiteiten? Er is een zwembad. Volop beer club. Het grote voordeel van Landal is dat je nu vanuit het park de piste op kan!! Over Der Brabander kan ik niks zeggen. Wel ooit eens op internet opgezocht, maar vond het eerlijk gezegd erg prijzig… (Maar dat is mijn mening dan!)

The mountains shall bring peace to the people

@martijn-koevermans,

Na het skieen wilde die kleine van ons ook nog wel eens wat anders doen dan alleen zwemmen, mist een plaza verder was alles in orde de huisje alleen aan de piste ben ik het niet zo eens met je de hogere gelegen huisje die lagen inderdaad aan de piste wij zaten midden in op de berg en moesten toch nog een stuk lopen naar de piste.

En je miste gewoon nog wel dingen ook ging heelveel thema avonden of middagen niet door dit omdat er te weinig belangstelling was in de periode dat wij er zaten was midden januari.En daardoor vonden wij dat er weinig actieviteiten waren.

De Brabander heeft ook kinderanimatie. Staat genoeg info op hun site.
Als je Landal al niet aan de piste vindt liggen, moet je zeker niet naar CenterParcs gaan… Is een afweging die je zelf moet maken; wat wil ik en waar wil ik maximaal zitten. Verder is het appels met peren vergelijken.

@Pascal16, wat ik begrepen heb is dat bij het center parcs één piste ligt. Wil je echt naar het Winterberg ski geniet, moet je een stukje rijden. Ben het wel met je eens dat er niet heel veel te doen is bij Landal. Maar je kan de kinders ook zelf vermaken. Hebben wij ook gedaan. Sneeuwpoppen maken, sleeën, spellentjes binnen spelen. En je kunt bij het hoofd gebouw zwemmen. Maar hou er wel rekening mee dat het concept van Landal en Center parcs wel verschillend zijn. En je niet helemaal met elkaar moet vergelijken. 'Dus een beetje wat Gast689 zegt: “appels met peren vergelijken!”

The mountains shall bring peace to the people

Wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan met onze familie. Overdag gaan skiën in Winterberg, Züschen, Schlossberg en Willingen en 's avonds bekomen in het zwembad, zalig! Van activiteiten was er altijd wel iets te doen. Wij gaan deze winter weer!

ben zelf in de brabander geweest,wel erg prijzig maar het wel hotel,lekker eten en goed inbegrepen dus ook de sauna,die je ook prive kan kegelbaan,en film kijken alles onder 1 voor de kleine kinderen,en entertemaint genoeg op de avond voor jong en schone direcht gelegen aan de skipiste kan tot het hotel doorskieen eigen lesschool en skiverhuur naast het hotel. een aanrader.

Plaats een reactie