Skivakantie in Winterberg vanaf 7 Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Helaas hebben we dit jaar pas vanaf 7 Maart voorjaarsvakantie in Belgie, dus kunnen we pas in deze week naar Winterberg. Het lijkt me dat dit te laat is om nog te kunnen skieen in de omgeving van Winterber.
Kan iemand advies geven wat te doen?

Zeker niks boeken daar!

Ik zou een andere bestemming uitzoeken of wachten tot kort voor tijd en afhankelijk van het weer/sneeuw beslissen.

Zeker als je een week gaat, zou ik lekker naar de Alpen gaan.

Inderdaad lekker naar de Alpen gaan, is veel sneeuwzekerder en leuker!

Vaak is in maart Winterberg hopeloos. Einde februari zijn vaak de beginverschijnselen van het voorjaar. Je kan geluk hebben, maar vanuit België zou ik lekker naar de Alpen gaan. Betere pistes, veel meer sneeuwzekerheid en échte bergen.

Daarbij hoeft de Alpen helemaal niet duurder te zijn als Winterberg. Zoek een leuk skigebied op wat niet erg bekend is, en je zult zien dat de prijzen reuze meevallen!

Winterberg is in die periode behoorlijk sneeuwzeker: 90% kans op skimogelijkheden (9 op 10 jaar) op kunstsneeuw en 70% kans op natuursneeuw, waarbij opgemerkt moet worden dat het de laatste jaren begin maart bijzonder sneeuwzeker is geweest.

Dan ben je op die geringe hoogt heel afhankelijk van heel veel geluk.
Boek een last-minute naar de Alpen, sneeuwzeker gebied opzoeken en niks duurder dan. In die periode heb je de pensions, appartementen enz. voor het uitzoeken tegen zeer voordelige prijzen. Ik zou het wel weten, gebied tot ca. 2500 meter en je bent veel beter af dan in Winterberg.

het is dan hoogseizoen, carnaval dus niet voor het uitzoeken en niet goedkoop

Alleen in Belgie!!! In Nederland niet meer. Loopt t/m 27 februari, jullie week later dus!!!
Zie ook voor DUITSLAND en andere landen:

http://www.digiclb.be/schoolvakanties.htm

Alleen Bayern en Saarland dan vakantie in Duitsland, valt dus erg mee,

http://www.feiertage-newsletter.de/ferien-kalender/termine-W…

Plaats een reactie