Dag voor vertrek wintersport dagje winterberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

hallo allen,

Op dit moment kan je met een actie voor 57 euro PP naar winterberg, met de bus inc skipas. Nu leek me dit wel leuk, maar alleen op een zaterdag mogelijk… Zondag gaan we al op wintersport…

Is het handig om dan zaterdag naar winterberg te gaan om "in te komen" en dan zondag in de bus te stappen voor de "echte" wintersport?

Zou ik persoonlijk niet doen, zon tripje winterberg op een dag kost toch energie, die je de hele week nog goed kan gebruiken

Als je het qua vervoer geregeld krijgt, waarom niet ?

Dan zou ik nog eerder naar een indoor hal gaan als het toch gaat "om er in te komen" als dit niet te veel tijd kost. Laat de vakantie de vakantie zijn. Probeer het niet op te bouwen maar gewoon gaan. Mij lijkt het veel leuker om in een periode dat je geen wintersport op het programma hebt, een dagje naar winterberg te gaan, dan geniet je meer zou ik zeggen. En als het lukt zou ik niet op zaterdag naar winterberg gaan maar een keer door de weeks vanwege de drukte. En daarbij weet ik niet welke periode je op vakantie gaat, maar het is ook nog maar de vraag of er "goede" sneeuw licht in winterberg. Als ik persoonlijk een keuze zou maken: Op wintersport gaan zonder dagje winterberg vooraf.

oke dat klinkt duidelijk. We gaan 5 januari weg met de bus, komen we s’ochtends de volgende dag rond 10 uur aan meestal… Zou dus zaterdag winterberg, zondagavond weg en maandag dan echt gaan.
En tja, de eerste dag is toch vaak een “verloren” dag. Dus als je daarvoor wat oefent, kun je meer genieten van de vakantie als je er eenmaal bent…

Als ik het goed begrijp wil je optimale uit je vakantie halen?
Waarom kies je niet voor de Alpenexpress of de goedkopere skitrein. 's Avonds rond 10 uur weg uit Nederland. Je arriveert rond 10 uur de volgende ochtend op je bestemming. Uitgerust en wel doordat je kan slapen in de trein. Met een beetje geluk sta je dan nog voor 12 uur op de piste. Maar het grootste voordeel is dat je pas de zaterdag van vertrek 's avonds vertrekt. Dit betekent dat je gebruik kunt maken van deze extra dag. Per saldo heb je 2 extra dagen met 8 overnachtingen.

Ik kan me wel voorstellen dat ik na Winterberg doorrij naar dat andere wintersport gebied. Moet je wel met eigen vervoer naar Winterberg.
Jabo

Als ik het goed begrijp wil je optimale uit je vakantie halen?
Waarom kies je niet voor de Alpenexpress of de goedkopere skitrein. 's Avonds rond 10 uur weg uit Nederland. Je arriveert rond 10 uur de volgende ochtend op je bestemming. Uitgerust en wel doordat je kan slapen in de trein. Met een beetje geluk sta je dan nog voor 12 uur op de piste. Maar het grootste voordeel is dat je pas de zaterdag van vertrek 's avonds vertrekt. Dit betekent dat je gebruik kunt maken van deze extra dag. Per saldo heb je 2 extra dagen met 8 overnachtingen.

Gast489 op 18 okt. 2013 15:04

Dat hebben we met deze busreis ook. Savonds vertrek, sochtends aankomen. staan wer 10 uur vaak al op de piste. Laatste dag vertrekken we ook pas rond 7 a 8 uur. Het ging er meer om of het handig is om eerst een dagje te oefenen. Niet de beste reismethode

Dan zou ik eerder een week van tevoren naar winterberg gaan. Maar dan moet je maar hopen dat er sneeuw ligt.
Om ‘in’ te komen kun je ook een avondje indoor pakken, bijv Bottrop, Zoetermeer, Landgraaf, Neuss, etc. Voor het geld zou ik echter Bottrop kiezen, kost het incl alles maar 25 euro pp ongeveer.

Je kunt op dat korte afdalinkje even goed kijken en voelen of alles nog goed is, en welke spieren je eventueel bij moet trainen… In een week kun je al veel bereiken!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik zou het niet doen. Winterberg op zaterdag is veel te druk (ik ga bewust alleen maar doordeweeks), al helemaal in de kerstvakantie, dan wil je daar niet zijn.

En 57 euro voor een busreis + skipas… tsja. Die skipas kost je drie tientjes dus de busreis 27 euro. Als je met drie anderen gaat kun je vanuit bijna elke plek in NL voor 100 euro benzine ook wel heen en weer naar Winterberg met je eigen auto. Ben je per saldo net zo veel kwijt, maar heb je wel alle keuzevrijheid.

Ik kan me wel voorstellen dat ik na Winterberg doorrij naar dat andere wintersport gebied. Moet je wel met eigen vervoer naar Winterberg.

Jabo op 18 okt. 2013 16:24

Veel stress en gedoe voor weinig tot geen toegevoegde waarde aan je skivakantie. Winterberg ligt nu eenmaal niet direct aan de snelweg. Gewoon direct naar je bestemming in de Alpen rijden en daar een dag inkomen op makkelijkere pistes en/of een klein buurgebied kiezen om in te komen.

Plaats een reactie