Wintercamping

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste Wintersporters,

Ik ben op zoek naar een leuke wintercamping in omgeving Winterberg. Belangrijk is dat de kinderen 6, 9 en 10 het naar hun zin hebben.

Heeft iemand een tip of ervaring met een leuke camping.

Alvast bedankt.

Arjan

Camping hochsauerland is echt een aanrader .Ik ben nu zeventien, en ik kom hier al veertien jaar.
Ten eerste is de ligging gewoon heel goed, want de camping ligt gewoon aan de lift, en winterberg is op loopafstand makkelijk te bereiken. Ik heb daar altijd veel plezier gemaakt, met sneeuw, maar ook in de ongunstige winters heb ik mij daar prima vermaakt. Wij gingen namelijk altijd met de slee in de avond de piste op en gingen we daar sleeën behalve op de avonden, als de pistes verlicht werden, want dan zit je de skiërs in de weg. Maar de camping heeft niet echt kinder animatie ofzo, wel heeft het een supergoed sanitair, en reserveren is nodig als je in een van de nederlandse vakanties er naar toe gaat.

Mijn advies is campingplatz winterberg. Deze camping ligt aan de voet van de kappe en midden in het skigebied. Op de kappe bevinden zich de mooiste pistes van het skigebied en veel vermaak. Het centrum is 2 km maar goed bereikbaar met de bus. (gratis met de sauerland kaart welke je op deze camping ontvangt)
Het voordeel vind ik de ligging en de bereikbaarheid van deze camping. Camping hochsauerland ligt precies op de plek waar veel dagjes mensen komen en dit maakt de piste erg druk. We hebben hier vroeg ook gestaan maar staan tegenwoordig met veel plezier en voordeliger op Campingplatz Winterberg.

Bedankt voor je reactie. Ik heb gelijk even gekeken. Het lijkt mij leuk, nu nog kijken voor een plek ;-)

Ok, dit wordt lastig. Beide bedankt voor je reactie.

Heeft 1 van jullie beide ook ervaring met een seizoensplek op de camping. Voor mij is het de eerste keer en ben benieuwd naar jullie ervaring.

Wij hebben reeds 6 jaar een seizoen plek op campingplatz winterberg. Dit is echt ideaal. Je kunt als de sneeuw goed is snel afreizen om een paar dagen te skien.
De ervaring leert wel dat dit bijna de gehele winter is. Zeker op pistes die voorzien zijn van kunstsneeuw. Vorige seizoen zijn er slechts 5 dagen waarin de liften stil stonden. Dit was het eerste seizoen de laatste 6 jaar dat er een korte onderbreking was.
Wat de seizoen plek betreft is er slechts een groot probleem waar je rekening mee moet houden. Als je gebruik maakt van een wintertent is de kans dat er een flink pak sneeuw op valt zeer groot. Omdat je niet altijd aanwezig bent bestaat de kans dat je tent dus doorzakt met alle gevolgen van dien. Na twee tent te hebben verloren hebben we 4 jaar geleden besloten een houten aanbouw te maken welke we gebruiken ipv de wintertent. Dit bevalt uitstekend goed. Je ziet deze zelfbouw blokhutten steeds meer bij de seizoen kampeerders. Je moet echter wel een keer extra rijden om het bouwpakket te brengen en aan het eind van het seizoen weer op te halen. Wij hebben het er graag voor over.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Goed om te horen. Ik zie inderdaad gebruik maken van blokhutten. Nog drie vragen:

  • Het lijkt erop dat campingplatz winterberg niet direct aan skiliften grenst. Is dit zo?, of valt het reuze mee.
  • Wat betreft de blokhut, heb je een adres waar ik deze kan kopen, of is een blokhut van een doe het zelf bedrijf afdoende.
  • Weet je of er nog plekken vrij zijn op de camping.
    Bedankt
    voor je reactie, je helpt mij (ons) er erg mee.

Hier in het kort de antwoorden op je vragen:
De camping grenst aan de oefenpiste op de kappe en is sinds afgelopen jaar verbonden met de bremberg door de nieuwe sneewitchen lift. Dus midden in het skigebied.
De blokhutten zijn allemaal zelfbouw. Je moet hem aanpassen aan de hoogte van de caravan.
Toerplaatsen zijn er slechts een beperkt aantal. Of er nog plek is voor een seizoenplaats weet ik niet het gedeelte waar wij staan staat helemaal vol met elk jaar dezelfde mensen. Even bellen dus.

Bedankt. We gaan bellen. Ik zet de response er nog op ;-)

Beste Wintersporters,

Ik ben op zoek naar een leuke wintercamping in omgeving Winterberg. Belangrijk is dat de kinderen 6, 9 en 10 het naar hun zin hebben.

Heeft iemand een tip of ervaring met een leuke camping.

Alvast bedankt.

Arjan

Gast187 op 10 nov. 2013 14:14

Camping winterberg, wij staan er nu zelf 3 jaar,

Op de camping erg rustig, maar daar buiten volop plezier en activiteiten.
succes

Beste Wintersporters, Ik ben op zoek naar een leuke wintercamping in omgeving Winterberg. Belangrijk is dat de kinderen 6, 9 en 10 het naar hun zin hebben. Heeft iemand een tip of ervaring met een leuke camping. Alvast bedankt. Arjan

Gast187 op 10 nov. 2013 14:14

hoi, kijk eens bij an der vossmecke in Niedersfeld, vlak bij Winterberg en nasst een kleine piste die ideaal is voor kleinere kinderen !

Iedereen vast bedankt voor de reactie. Nog een vraag: hebben jullie nog belangrijke tips om rekening mee te houden met het winterkamperen? Zelf twijfel ik nog aan:

  • is het handig een blokhut te plaatsen;
  • is een winterkap voor de caravan noodzakelijk;
  • etc. Hoor het graag.
    Ps. Camping Vossmecke lijkt mij voor mijn kinderen wel geschikt. Scheelt ook een hoop geld met de andere campings in de omgeving.

Groet, Arjan

Een blokhut plaatsen verhoogd het comfort maar is natuurlijk niet noodzakelijk. Echter moet je met een voortent wel zorgen voor extra ondersteuning als je hem onbeheerd achterlaat.
Een winterkap voor de caravan is niet noodzakelijk echter een disselklep afdekking wel. Smeltwater van het dak kan ervoor zorgen dat je disselbak dichtvriest.
Verder doe ik altijd antivries in het spoelwater van de WC en als je de caravan achterlaat maak ik de spoelwatertank leeg en vul is deze met een flinke scheut antivries en spoel dan enkele keren door.
Verder is het hopen op voldoende sneeuw in Niedersfeld want volgens mijn is er geen kunstsneeuw op deze piste.
Voor verdere tips kijk even op
Veel plezier in het prachtige Sauerland en wie weet tot ziens. Ik hoor graag je ervaringen.

Bedankt voor je reactie. Ik zal even kijken. Het lijkt qua voorbereiding enigszins mee te vallen. Hou jullie op de hoogte.

Plaats een reactie