skiles kids

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan in de week na de voorjaarsvakantie naar centerparcs hochsauerland, en de kids willen skiën. Waar kunnen we het beste les nemen, ze zijn 12,10 en 6 jaar jaar jong. (mits er sneeuw ligt hahah)

Wij zijn in de kerstvakantie naar CP Hochsauerland geweest. Als je van het park vandaan rechtsaf slaat vind je na 6 km aan je rechterhand een klein skigebiedje met 2 sleepliften en 1 kinderliftje (en ook sneeuwkanonnen). Er is daar ook een skischool, er zijn skileraren die Nederlands spreken en ik kreeg een hele goede indruk van de manier waarop ze lessen gaven.
De dag dat je aankomt zijn er info-bijeenkomsten op het park waar de skileraren zijn en die kunnen je dan van alles daarover uitleggen. Je kunt er ook materiaal huren.

mama on a mission in the snow

Dank je wel voor de info.Is er ook voor de kleintjes wat te doen?

Weet niet hoe klein de kleintjes zijn? Er is iig een apart deel om sleetje te rijden, dus als ze dat leuk vinden kan je daar wel een tijdje mee zoet zijn. De skihut die erbij zit is trouwens prima, bij mooi weer zijn er genoeg banken om lekker buiten te zitten.

mama on a mission in the snow

De jongste is 5 en weet niet of hij wil skiën, de meiden zijn 10 en 12 en hebben hier al les. Maar hij vermaakt zich wel met de slee.

@Rachel:
Bedoel je toevallig skigebied Ruhrquelle bij Winterberg?

Overigens lijkt mij Altastenberg of Neuastenberg ook uitermate een geschikte locatie om kinderen skiles te geven. Lekker rustig, veel de ruimte maar toch nooit kunnen verdwalen. Prima optie! :)

Hoi Frans, nee ik bedoel niet Ruhrquelle, wat ik bedoel ligt nog dichter bij Center Parcs en heet Schlossberg. Maar als de meiden van 10 en 12 al een aantal jaren op de skietjes staan vinden ze het misschien te klein. Zelf vind ik idd Altastenberg/Neuastenberg ook leuk met kinderen.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie