Winterberg - wat is er allemaal aaneengesloten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Een jaar of 5 geleden was ik voor het laatst in Winterberg. Zojuist een korte vakantie geboekt en ik heb eens gekeken op het skiplan. Op deze site, alpinforum en natuurlijk de input van Frans heb ik begrepen dat er nogal wat is veranderd.

Ik zou graag willen weten waar ik allemaal kan komen met de ski’s, dus zonder te klunen of met de auto. Wat is de ideale parkeerplaats voor de auto vanaf waar we kunnen starten en dus ook weer skiënd kunnen eindigen?

Centraal zie ik nog steeds de Herloh, de Bremberg en de Poppenberg.

  • Kan ik na de afdaling op de Bremberg (onder/naast de Brembergkopflift II) oversteken naar de Kahler Asten?
  • Kan ik na de afdaling op de Bremberg (onder/naast de Schneewittchenhang) oversteken naar de Kappe?

Op het skiplan lijkt dit allemaal te kunnen maar wie geeft mij de bevestiging? Dank voor jullie input en tips!

Piste riderrrrr

De Kappe is nu per ski te bereiken en zonder klunen ook weer terug.
Voor de kahler Asten moet je nog steeds de straat over steken.
Beste Parkeerplaats is de Grossraumparkplatz, direct aan de Schneewittchenhang (Gratis) of P1 en P1a (bij Der Brabander, € 4 / dag, rechts van Der Brabander gratis)

Verschil met 5 jaar geleden:
3 Nieuwe 6-zits stoeltjesliften naar de Bremberg,
nieuw ontsloten skiberg met 8-zitter en sleeplift op de Sürenberg (geschakeld met de Poppenberg),
nieuwe 6-zitter op de Kappe,
Nieuwe verbindingsliften tussen Bremberg en Kappe,
nieuwe 4- zitter op piste 7 (Poppenberg),
nieuwe 4-zitter (koppelbaar) op de Herrloh (nr 12),
nieuwe extreem steile 2e piste bij de St. Georgschans,
verbeterde instap 4-zitter Möppi (lopende band)
nagenoeg alle pistes nu kunstmatig besneeuwd (27 stuks)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ik zet 'm altijd onderaan piste 12 ergens neer, vanuit daar kun je ook overal heen.

Ik was afgelopen jaar in februari nog in Winterberg, naar de Kappe moest je toen nog een klein stukje lopen langs de bobbaan af maar als ik het bericht van Harry lees hoeft dit nu niet meer, dat is mooi!

Mja, 100 meter klunen lijkt me niet echt een groot probleem, toch?

Plaats een reactie