Skiliftkarussell Winterberg 9 december 2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

null

Na ruim 4 maanden wachten was het maandag tijd voor de eerste skidag dit seizoen in Winterberg. Een aantal dagen geleden waren de voorspellingen slecht: regen met 5 graden. Gelukkig veranderde dit op zaterdag naar droog met ±3 graden. Oké, wel mistig, maar dat maakt niet uit, als het maar droog blijft!

Skigebied: Skiliftkarussell Winterberg
Aantal dagen: 1
Reisgezelschap: @Frans en mijn zus
Prijs skipas: €23,-
Geopende liften: 4er Sesselbahn Poppenberg
Gesloten liften: alles behalve de 4er Sesselbahn Poppenberg
Wachttijden: Max. 2 stoeltjes wachten, meestal geen.

Alleen de linker piste (vanuit de lift gezien) was officieel open vandaag. De rechter hebben we 2x geskied. De piste bij de Kleine Büre 1x.

null

^ Talstation

null

^ Talstation

null

null

^Sürenberg

null

null

null

^ De geopende piste.

null

^ Het bovenste gedeelte van de afdaling

null

null

^Zowel de piste als het zicht viel niet tegen. De piste was zeker 's ochtends redelijk hard waardoor je toch flink wat snelheid kon maken.

null

^Zondag kon je na de verbinding van de Kleine Büre terug naar de Poppenberglift nog skiënd doen, nu was dat onmogelijk.

null

^ @Frans in actie

null

Conclusie:
Een hele leuke dag ondanks dat er maar 1 lift open was. We hebben ons goed vermaakt de hele dag! De piste lag er heel goed bij, goed hard, maar niet ijzig of papperig. Nu hopen dat de volgende keer dat ik naar Winterberg ga, er wat meer liften open zijn :)

Nu wordt het weer wachten tot mijn volgende skidag: over 13 dagen Spitzingsee! :)

Haha tja… Eerst goede vooruitzichten, dan bar slecht, en is het uiteindelijk toch nog 'goed’gekomen:)
Fijn dat het toch nog goed skiën was, en zo weinig mensen daar! Heerlijk!

Leuke foto van de ski’s zo boven het gras:p Toch hopelijk de volgende keer zo’n foto boven een vers pak poedersneeuw:) En dus geen (Spitzing)see op de piste!!

Je hebt btw een celebrity goed weten te vangen op de gevoelige plaat! Een echte paparazzo!

Leuk verslag!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Leuk verslag hoor, mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad.
Mijn vader wou helaas niet voor 1 lift naar Winterberg :P

Gang is alles

@SnowJan
Klopt! gelukkig geen 15 graden en regen ;)
@Jesper
Jammer! volgende keer beter, maar dat komt wel goed, de winter is nog maar net begonnen :)

Super en professioneel verslag @Henri. ! Was inderdaad een geslaagde maandag! :)

En dan te bedenken dat een dag ervoor nog heel wat meer sneeuw op de Poppenberg lag, waarbij zelfs de QuickJet geopend was. Dat bewijst maar weer hoeveel kunstsneeuw in Winterberg waard is ten opzichte van natuursneeuw. Möppi heeft ermee goede zaken gedaan.

@SnowJan Nu is het dus gedaan met m’n rust in Winterberg. Iedereen kan me nu al helemaal makkelijk herkennen. :P

Inderdaad geslaagd! :) Nu hopen op koud weer zodat het volgende dagje Winterberg snel kan volgen ;)

@Henri: Nèt niet hè;p
@Frans: Als ik eens in het Sauerland ben neem ik ook maar eens een goede camera mee om op zoek te gaan naar the perfect shot! Je valt wel op, zo helemaal in het zwart op de witte sneeuw en een camera op je helm;p Kan niet missen!;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Leuk verslag! @Henri

Leuk verslag!

Leuk verslag. Volgende keer toch de zwarte schim proberen te zoeken!! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Volgend weekend ook naar Winterberg. Volgende de website van Karussel zou het 17°C zijn?? Wordt tijd dat ze deze ook eens nazien. Begrijp ook niet dat ze nu s’nachts de sneeuwkanonnen niet gebruiken.
Hoe lang is die Poppenberg piste eigenlijk?

Hopelijk komt het in orde tegen Nieuwjaar… Heb een verlengd weekendje vastliggen vanaf 02/01

@microchip, de piste is ongeveer 700 meter lang volgens mij, de lift maakt 90 hoogtemeters.
@RV2980, dat duurt nog 3 weken, het zal vast nog wel een keer koud worden ;)

@microchip: Nee, zo warm wordt het niet in Winterberg. Het weer dat daar wordt aangegeven geldt voor heel Westfalen. Dat is te algemeen. ;)

ligt er voldoende sneeuw ?

Voor jou wel!

Leuk verslag en hopelijk komt Koning Winter snel terug en valt er een dik pak sneeuw in het Sauerland. Ik sta te popelen om er naartoe te gaan.

PS sommige foto’s zijn niet zichtbaar ? Een goede raad, niet uploaden naar Tinypic maar maak gebruik van Flickr.com of Photobucket.com ;)

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Leuk stuk heb je geschreven! Wil er ook graag heen in januari of februari :-) .

captain cheap-ski, dé ski-noob

Dankjewel!

Dit weekend naar Winterberg geweest.
Samen met schoonbroer (snowboarder enkele jaren ervaring), ik (15 jaar ervaringen) en m’n 2 kinderen (9 en 10 jaar) met enkele keren indoor geskied.
Doen er alles aan om de Poppenberg op te houden en toch met ook goede sneeuwkwaliteit.
Wordt elke dag een reserve laagje sneeuw overheen gedaan.
Hebben lift 12, 3, 5 en 7 gedaan.
12 - Goed voor een beginner maar veel ijs en te druk en zéér kort. Ideaal voor beginners.
3 - Stijl stuk in het begin en op het einde. Voor mij geen probleem maar voor de kids te moeilijk.
5 - Mooie piste met beetje afwisseling. Met de juiste tips en begeleiding van me gaan de kids hier veilig af.
7 - Stijl, kort en weinig volk. Hebben mijn kinderen niet gedaan.

Verhuur: Wow, wat een goede organisatie en goed materiaal. Bij P7 en P6 was deze goed voorzien.

Heb bij P6 m’n ski’s voor de kids gehuurd en P7 (Poppenberg) mijn eigen ski’s laten onderhouden.
Onderhoud was binnen de 10 min klaar.

Zaterdag: droog geweest en piste was met een beetje te veel ijs.

Zondag: regen gehad maar de piste lag er super bij.
De kinderen ondervonden ook dat ze betere controle hadden met deze sneeuw.
Niet te druk zodat ik nadien zonder kids een goed kan doorgaan. De thuisblijvers hadden ongelijk!
Mits de juiste kleding had je geen last van de regen.
Tegen de avond worden wel sommige skiërs overmoedig zodat er zelfs een ambulance moet bijkomen.
Heb niets tegen beginners maar voor sommige zouden lessen in veilig naar beneden komen niet slecht zijn. Geef mijn kinderen zelf les waarbij ik er steeds inhamer dat ze ter aller tijden hun snelheid moeten controleren en moeten kunnen stoppen. Liever in het begin traag dan te snel.

Maandag: was de piste voorzien van een laagje reserve sneeuw die in goede conditie was.
Alleen tegen de avond begon de sneeuw korrelig aan te voelen door de stijgende temperatuur. (+6°C).
Werd in de namiddag wel druk op de piste zodat je af en toe beter wachtte.

Doe Winterberg in het voorjaar 2014 nog wel eens voor 1 a 2 dagen.

Microchip

Plaats een reactie