Dit weer is toch een ramp?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wat moeten we nou met die weer aan? Er is nog geen fatsoenlijk weekend geweest dat we lekker los konden gaan in Winterberg. Ik weet dat ik vorig jaar rond deze tijd al een paar keer geweest

Tsja… Het is en blijft moeder natuur die de scepter zwaait. De afgelopen jaren in Winterberg prima condities gehad, maar ben bang dat 2013/2014 inderdaad anders de boeken in gaat. De Komende week geen drastische verbeteringen te zien. Zitten we al snel weer halverwege januari. Hoop dat februari beter winter weer gaat brengen!
Wel jammer: zal het investeringsklimaat in Winterberg niet helpen ben ik bang. Terwijl daar de afgelopen jaren erg veel goeds is neergezet.

Deze maand komt het wel goed.

laten we het hopen! wou binnenkort toch echt een weekendje winterberg doen

Was vorig jaar rond deze tijd niet veel anders. Toen kwam het half januari ook nog goed.
Komen nog dagen genoeg dat er geskied kan worden.

Winter komt er aan. Anderhalve week nog!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wedden dat Harry straks komt zeggen dat er toch alweer zoveel dagen geskied kan worden?

Ik denk niet dat de Winterbergers zenuwachtig worden van een keer zo’n jaar.

Men vergeet even dat er, ondanks de subtropische weersomstandigheden van de afgelopen weken, nu al bijna een maand onafgebroken geskied kan worden in winterberg. Ook vandaag is er nog een lift geopend.

Men vergeet even dat er, ondanks de subtropische weersomstandigheden van de afgelopen weken, nu al bijna een maand onafgebroken geskied kan worden in winterberg. Ook vandaag is er nog een lift geopend.

Gast175 op 5 jan. 2014 11:51

Wel in armoedige toestanden als ik de webcam zo bekijk…

Volgende week lijkt het beter te worden met temperatuur onder nul. Ik denk dat alles nog goed komt

Hier een "leuk" artikel, die mensen hebben al; 2.5 miljoen verlies… laten we hopen dat het komt voor de lokale economie!

http://www.hsk-aktuell.de/winterberg-kaum-schnee-zufriedene-…

Seriously snow addicted family!

Net 4d in Winterberg geweest, heb de poppenberg 1 keer bekeken en me omgedraaid, iedereen die daar nog wou voor betalen… Zijn dan maar gaan wandelen

Heb ook net een week Winterberg achter de rug!! ZEER triest. Ze zouden beter het gebied als gesloten zetten, poppenberg is een ramp!, slijk-skiën daar had ik geen zin in.
Via skiliftkaroussel op facebook geen verbetering voor 19 Jan. Dan wordt het seizoen wel heel snel kort… Nog 40 dagen en Sölden komt eraan…

@gast 184
37 dagen :-) , vanaf morgen even dicht :-(
Soms zijn er winters zonder winter (2007), soms komt het nog helemaal goed (2013).
Winterberg: in de winter 200 meter te laag, in de zomer 200 meter te een bekend lokaal gezegde.

Heeft mijn dochter aan de computer gezeten toen ik nog op 2 oren lag? :-)

Hopen dat de situatie snel verbeterd want ik wil mn nieuwe boardje nog even testen op een echte piste ipv indoor. En in de vakantieperiode blijf ik er liever weg!! En de wintersport in Fiss duurt nog even.

Hier een “leuk” artikel, die mensen hebben al; 2.5 miljoen verlies… laten we hopen dat het komt voor de lokale economie! http://www.hsk-aktuell.de/winterberg-kaum-schnee-zufriedene-…

Jeffrey. op 5 jan. 2014 12:28

Bij het naar huis rijden heeft de lokale middenstand van Assinghausen de cijfers toch wat willen opkrikken. We staan weer mooi op het vogeltje… (topweekend in Winterberg is topweekend voor de Polizei)

Bij het naar huis rijden heeft de lokale middenstand van Assinghausen de cijfers toch wat willen opkrikken. We staan weer mooi op het vogeltje… (topweekend in Winterberg is topweekend voor de Polizei)

RV2980 op 6 jan. 2014 13:13

Hmmm, daar ben je toch zelf bij ;). Ik ben naar Winterberg nog nooit gepakt. Knal aardig door op de snelweg, maar het stuk binnendoor doe ik meestal rustiger aan, is toch vaak druk en weinig winst te halen.

Scheelt dat de boetes in Duitsland niet zo hoog zijn, en je er met een beetje gokken ook nog wel onderuit kan komen.

Mja, iets van een 35€ als ik het zo nalees. Ik hou er altijd zelf wel rekening mee, maar dit stukje bergaf verraste me wat, kwam net de bebouwde kom binnen en hups… Denk iets van een 20 km/u te snel.
Viel me wel op dat er veel stonden voor een zondagvoormiddag. Op snelweg tussen Dortmund en Bochum aan de werken stonden ze zelfs 2 keer.

Wij zijn ook geflitst in Neuastenberg. Waarschijnlijk 20 km te hard gereden, net in of uit de bebouwde kom.

We zijn nog extra teruggereden, om te kijken hoe hard je er mocht rijden. Een stuk voor het dorp stond 70, maar daarna staat er niets meer. Het is ook niet duidelijk waar de bebouwde kom begint.

Dus tja…gelukkig zijn de boetes in duitsland niet zo hoog…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik zie dat hier aardig wat fanatieke wintersporters zijn dus ik wou even van de gelegenheid gebruik maken een vraag te stellen. Ik ga met mijn vriendin 18 januari richting winterberg voor onze eerste wintersport.

We hebben zelf geen skies of snowboard en ik heb zelf ook geen helm. Wat is wijsheid om te doen qua skipas/les/materiaal. We blijven 3 nachten en we willen graag 3 dagen skien. Misschien dat er iemand hier is die ons van advies kan voorzien.

Alvast bedankt!

@Gast048: Hou goed in het oog hoe het weer de komende dagen zich voordoet. Zoals het nu is, lijkt het mij een beetje stom om voor je eerste wintersport naar Winterberg te gaan waar momenteel maar één piste in een blijkbaar slechte kwaliteit open is, of is het al geboekt?

@mathijs, we hebben al in november geboekt. Wonen dicht bij Arnhem dus gelukkig hoeven we ook niet zo ver te rijden.

@mathijs, we hebben al in november geboekt. Wonen dicht bij Arnhem dus gelukkig hoeven we ook niet zo ver te rijden.

Gast048 op 6 jan. 2014 14:48

Tja, hopen dat de weergoden meezitten dan komende dagen, amuseert u alleszins :)

Idd, de weerberichten afwachten, zonde om de trip te maken om enkel alleen maar te willen skiën, want dit lukt momenteel niet.

Maar om op je vraag te antwoorden, verhuur is bv. in Niedersfeld voor snowboardset 10€/dag. Lessen zal je moeten ter plaatse bekijken, ga je in Winterberg, Neuastenberg, Altastenberg, Willingen, Zuschen?
Winterberg zelf :

@RV2980,

Bedankt voor je reactie.

We verblijven in Winterberg zelf in het Ferienhaus Tepel hotel.

@RV2980,

Bedankt voor je reactie.

We verblijven in Winterberg zelf in het Ferienhaus Tepel hotel.

Gast048 op 6 jan. 2014 15:30

Das het centrum nog, dus je kan alle kanten uit.

ik verwacht dat de 18de een aantal pistes weer geopend zullen zijn met de huidige voorspellingen

Komend weekend spannend, verwachtingen lopen sterk uiteen. Misschien vanaf zaterdag of zondag weer een enkele lift

inmiddels zijn de verwachtingen weer bijgesteld en blijft het voorlopig doffe

Plaats een reactie