Sneeuw in Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Vandaag heeft de nieuwe 6-zitter op de Kappe (590-780m) zijn eerste dag. Inmiddels is nagenoeg het hele skigebied open met ca. 30 cm natuursneeuw met een laagje kunstsneeuw er tussendoor

Dynamische (wordt steeds bijgewerkt) link naar 4-dagen-verwachting voor Kahler Asten.
http://wetterstationen.meteomedia.de/?station=104270&wah…

Geeft nu dit beeld

null

The older I get, the better I was

Jammer dat de sleeplift op de kappe er vanmiddag mee stopte. In de ochtend was de lopende band ook tijdelijk buiten gebruik. Ik denk dat er vrij weinig mensen gebruik hebben kunnen maken van de nieuwe lift.

Skigebied was verder goed te doen. Rond half 4 zag je op sommige pistes wel een hoop gras aan de bovenkanten verschijnen. Het was heerlijk rustig en heb eigenlijk nergens moeten wachten op de liften. Rond 3 uur werden de sneeuwkanonnen bedrijfsklaar gemaakt. Wat ik mij nou echt afvraag over die dingen, waarom maken ze die apparaten nou allemaal compleet sneeuwvrij? Ik neem aan dat ze tegen een beetje sneeuw kunnen.

Ik lig inmiddels heerlijk warm op de bank thuis. Doordeweeks is een dagje winterberg vanuit omgeving Amsterdam echt een geweldige aanrader!

Plaats een reactie