sneeuw 11-02-2011 t/m 15-02-2011 ? Iemand . . .

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Skiën wordt wel wat, ik verwacht dat de meeste pistes het redden tot en met het weekend. De sneeuwkwaliteit is nog steeds heel redelijk, als de temperatur iets daalt (komende dagen) ook weer gewoon goed.

Het probleem is dat ik het weekend ga.
Een ding scheelt, het word rustig

Ook al ligt er niet genoeg sneeuw, gewoon genieten. Groen is ook mooi!

@harry,

Ben blij met je positieve benadering, maar op de webcams zie ik het maar groener groener en groener worden.
Ziet er ook niet naar uit dat het nog gaat vriezen, volgens weeronline.nl

@anna,

Wij gaan met een grote groep voor de wintersport, niet voor de natuur. Woon op de hoge veluwe, natuur heb ik hier ook.
Is niet zo prettig, we verheugen er ons al heel lang op

Wij gaan ook aankomend weekend, maar ben er bang voor.
Dat er dan absoluut geen vlokje meer ligt op de piste.
Ik meende dat een sneeuwkanon ook pas zijn werk doet vanaf -4 of zoiets

succes

Op de hoofdpistes (Rauher Bush / Poppenberg) ligt nog 50-90 cm compacte sneeuw, op de overige pistes 30-70 cm. Moet het nog wel even vol kunnen houden. Willingen ziet er ook nog behoorlijk goed uit, met name de Sonnenhang. @Joris, sneeuwkanonnen gaan aan vanaf -2, dat lijkt deze week niet erg waarschijnlijk, tenzij de koude lucht toch nog even doordrukt vrijdag op zaterdag.

Je bent erg positief harry, ik lees overal dat het niks word. Mensen die gister in willingen waren dat je er al amper meer kunt skieen, iedereen zegt no go !
En jij houdt vol dat het makkelijk kan. Ben jij dan nu zo wijs of je hebt wat te maken met het toerisme.

Ik denk dat het nog weinig zin heeft om te gaan

Wij gaan ook met een groep meiden het weekend, is er iets leuks in de omgeving te doen als skieen niet mogelijk is???

afgelopen nacht hebben de sneeuwkanonnen goed aangestaan, ligt overal al weer een extra laagje sneeuw.
vrijdag staat min. temp op 1 graden, ik geloof erin dat dat nog wel iets daalt, dan hebben we zaterdag verse sneeuw 1

duimen maar . . . .

Ook wij zitten 11 februari een lang weekend in Winterberg. Lees veel uiteenlopende berichten over de temperatuur (op duitse weersites wordt ruim -4 aangegeven vrijdagnacht). Is de kans groot dat er gewoon te snowboarden valt zaterdag, Harry? En ik val nogal vaak dus als die piste niet één en al ijs is zou dat ook wel fijn zijn. ;-)

@ Peter: ben ik even blij dat je daar zit of ligt en niet bij ons!!!

@Jan Omdat?

@Peter: Was geintje. Je zegt immers zelf dat je nogal vaak valt. Heb geen belang bij vallende boarders. ( HA,HA )

@Jan: Staat de sarcasme meter uit? ;)

weersverwachting word beter beter en beter

ach, het is helder, de temperaturen dalen een beetje. Gelukkig zijn er sneeuwkannonen. En een goed aangestampte piste kan veel meer hebben dan wij in Nederland denken. Hier is 'dooi’altijd direct een natte troep, op een skipiste kan je meestal 's morgens nog best goed skieen
En anders: Winterberg en Willingen zijn best gezellig. en als je echt niet kunt of wilt skieen kan je ook nog heel mooi wandelen! lekker gezond!

http://www.brabander.nl/nieuws/laatste-nieuws.html

Skiën en boarden gaat lukken mensen!!!

Vandaag schitterende dag met 's ochtends erg harde pistes (in de dalen is er nog sneeuw bijgemaakt, vooral de Ruhrquelle heeft er een flinke bult bij gespoten), 's middags ideaal skiweer met veel zon, 5 graden en heerlijk harde pistes met een heel dun zacht bovenlaagje.
Voor vrijdag wordt er helaas nogal wat regen verwacht, maar ik denk dat alle pistes dat aan kunnen, hoewel het bij lift 10 wat moeilijker wordt. Alle andere pistes hebben nog steeds een enorm dikke laag harde sneeuw op de pistes.
Het weer blijft spannend voor het weekend, we zitten op de grens van koude en zachte lucht, 10 graden verschil binnen 50 km hemelsbreedte… afwachten!

Afgelopen weekend 04-02/06-02 zijn we naar Winterbergen geweest. En we hadden het supper. De skipistes waren goed. Ja naast de piste werd het inderdaad iets minder. Maarja daar ski je niet!. Heel veel plezier…

wij vertrekken morgen, weer ziet er inderdaad nog niet al te best uit. Het veranderd per dag, erg verwarrend.
Hoop nog steeds dat het vrijdag gewoon knetterhard gaat vriezen.

En er iedergeval nog wel zaterdag+zondag geboard kan worden, vrijdag word niks denk ik.

Wij vetrekken eveneens vannacht en hopen toch om vrijdag zaterdag en zondag de skilatten te kunnen aanbinden.We zien wel wat het wordt:-). Dit weer heeft 1 voordeel: waarschijnlijk niet veel volk op de pistes.

Succes en sterkte thomas, hoop daadwerkelijk voor je dat het goed weer word en veel sneeuw komt !
Heb ik dan ook profijt van ! Veel plezier iedergeval !

Voor de meest positieve kijk op het weer in Winterberg dit weekend:
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tage…

ziet er idd positief uit. Vreemd dat sommige voorspellingen zover uit elkaar kunnen liggen. Ik denk dat ik morgen toch maar ga.

Iemand die hier zondagavond iets kan laten weten? Wij vertrekken maandag 14/02 :)

Laatste berekening geeft 15cm verse sneeuw, sneeuwval vanaf ca. 2 uur vannacht verwacht. Het kan echter no steeds letterlijk in het water vallen, de koude lucht dringt tot het Sauerland op, het lijkt volgens de laatste kaarten ver genoeg te komen voor een winterse verrassing.
Als het morgenochtend toch groen is: don’t shoot the messenger en ga genieten van de 16 geopende pistes!

Persoonlijk zou ik dus nóóit tussen de groene en modderige veldjes willen skiën. Het is óf winter én lekker skiën óf niks! Ook voor Winterberg. Er zijn in het jaar genoeg momenten met beter weer, dus ik skip gewoon de mindere dagen.

Men moest eens weten hoe we hier Nederlanders voor ‘gek’ verklaren om tussen de groene weides te gaan skiën en/of snowboarden met dooiweer. Geen enkele Duitser die ik hier ken zou zoiets in z’n hoofd halen.

Wel hoop ik uiteraard dat het binnenkort weer gaat sneeuwen. De weersverwachtingen veranderen zowat ieder uur. Als de winter weer doorzet ga ik in ieder geval zeker weer eens een dagje en/of meerdere dagen skiën in het Sauerland. En anders hoop ik maar dat het in de Harz flink gaat sneeuwen. Ga ik daar anders een (doordeweeks) dagje heen! :-)

Wij vertrekken morgenochtend naar Sauerland, Vandaag zou er lekker wat sneeuw vallen (c.a. 12 CM). Dus ik heb goede hoop. dat het toch nog een lekker skiweekend wordt :D

Plaats een reactie