Niet skieen, skipas nodig / handig om te wandelen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo allemaal,

We gaan over twee weken met een grote groep voor een dag naar Winterberg. Ik kan niet skieen (ben dat ook niet van plan te gaan doen). Maar wil me dus wel een dag vermaken in Winterberg.

Kan ik zonder skipas ook goed "rondkomen" in het gebied? of is een skiepas wel degelijk handig om op bepaalde plekken te komen. (kom ik dan ook weer in het dal met een skilift).

Misschien stel ik een onbenullige vraag, maar ik heb echt geen enkel idee hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Alvast bedankt.

groetjes Irma

Het hoogteverschil in Winterberg is klein, als je een beetje de tijd neemt kun je overal gewoon naar boven lopen mocht je dat willen.

Ik zie mezelf al hijgend en puffend op een berg staan, na moeizaam geklautert te hebben. Misschien moet ik mijn vraag concreter stellen.

Kan ik als niet skieer ook van de skiliften gebruik maken? Zijn er mogelijkheden om boven op de / een berg een bak koffie te drinken?

Volgens mij heb je ook daar een liftpas (=skipas) nodig als je gebruik wilt maken van de liften… ook als je geen discipline gaat beoefenen.

In Winterberg mogen alleen mensen met wintersportuitrusting in de stoeltjeslift. Dit betekend in de praktijk dus dat alleen skiërs en snowboarders. Ook mogen mensen mee die een speciale ‘skifiets’ of iets dergelijks mee hebben.

Vaak staat er bij de lift aangegeven: "Beförderung ohne Wintersportgeräten ist verboten!"

Wandelaars komen in ieder geval de liften niét in! Er wordt bij de ingang van diverse liften ook gewaarschuwd dat zonder wintersportuitrusting het transport met een kabelbaan verboden is.

Verder is transport van berg naar dal bij alle liften verboden, behalve voor liftmedewerkers. Ook voor skiërs en snowboarders is het niet mogelijk om met een stoeltjeslift naar beneden te gaan.

Zoals gezegd zijn de hoogteverschillen klein, dus kan wandelen heel makkelijk. Let er goed op dat wandelaars de pistes niet mogen betreden, tenzij een wandelpad over een piste loopt.

Bij de skischans is een restaurant aanwezig. Dit is echter heel makkelijk aan te lopen in nog geen 5 minuten. Alle andere toppen hebben geen restaurant, wel zijn er bij verschillende dalstations restaurantjes aanwezig, zoals bij de Nordhang, Poppenberg, Rauher Busch en de QuickJet.

In ieder geval wens ik jullie verder veel plezier! ;-)

ik mag het vast niet roepen, maar over 2 wkn heeft niemand meer een skipas nodig!!gezien de voorspellingen

@Anoniem:
Dan zijn de stoeltjesliften en sleepliften ook gesloten! :P

Dankjullie wel,

Frans, jouw antwoord (die van 16.51) is wat ik graag wilde hebben aan info. Weet ik helemaal genoeg. (die van 17.19 vind ik ook wel grappig trouwens) ;-)

Iemand nog insider tips voor leuke winkels, kroegjes plekjes om te eten?

Plaats een reactie