Landal Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wie verbleef er al in het nieuwe vakantiepark van Landal in Winterberg? Een meevaller? Wij gaan in de krokusvakantie en ben heel erg benieuwd.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Ik ben in het vakantiepark zelf nog nooit geweest, maar heb daar m’n auto wel diverse keren geparkeerd.

Het ligt zowat direct aan de twee stoeltjesliften (Büre-Herrloch en Poppenberg) en de daarbij behorende pistes. Ligging is dus perfect met mooi uitzicht!

Als je in de onderste huisjes zit, zit je perfect. Als je bovenin zit staat je een klim van 85 HM te wachten aan het einde van de dag… Voor volgend jaar staat er een stoeltjeslift in de planning naast het park + 2 slepers voor de skischool. Dan is het een stuk comfortabeler. Maar 85 meter afdalen voor het kleine zwembad en dan vervolgens weer 85 meter omhoog met je kids…

@Harry:
Zijn er al officiële bevestigingen van die stoeltjeslift naast het Landal park of zijn het alleen nog maar vermoedens? Op het alpinforum komt het onderwerp ook voorbij, maar definitieve beslissingen en stappen hebben ze nog niet ondernomen. Dat wordt zo langzamerhand wel eens tijd!

Het is nog niet officieel bevestigd, maar de kans is erg klein dat de liften er volgend jaar niet staan. De tekeningen waren uitgelekt, dat kan je inderdaad op alpinforum.com lezen. Informatie bij de liftboeren lospeuteren blijft lastig. Toen ik Klaus (Möppi) 2 jaar geleden vroeg wanneer hij een koppelbare 8-zitter op de Poppenberg neer ging zetten lachte hij vriendelijk met de mededeling "dan staat iedereen bóven te wachten in plaats van beneden". Toch zou het mij niet verbazen als er volgend jaar eentje staat met 4, 6 of 8 zetels.

@Harry:
Persoonlijk heb ik ook eens een 8KSB/CLD in gedachte gehad bij de Poppenberg. Daar lijkt me een nieuwe stoeltjeslift ook veruit het hardste nodig. De huidige 4SB/CLF is heel erg langzaam. Nog langzamer zelfs dan de parallel lopende sleeplift. Verder is er geen één lift die écht bovenop de Poppenberg komt dan de Poppenberg lift bij Möppi.

Informatie lospeuteren bij de liftbediende is inderdaad onbegonnen werk. Die willen liever niets kwijt. Wat mij betreft is het alpinforum een mooie bron om de geruchten goed te blijven volgen. Dat zal ik ook zeker doen en ik wens zo dat er volgend jaar een nieuwe lift bij Möppi is.

Wel vraag ik me af of het niet nóg drukker zal worden in Winterberg, wanneer het skigebied uitgebreid wordt. De nieuwe 6KSB/CLD bij de Bremberg heeft ook heel veel mensen aangetrokken, terwijl het vroeger een zielige sleeplift was. En dat ‘vroeger’ was zelfs vorig winterseizoen.

Het zal nog lastig worden of er op de Poppenberg nieuwe liften komen. De stoeltjeslift bij Möppi wordt in de zomer en herfst voor het ‘Mountainboard Park’ gebruikt. Dan komen ook alle stoeltjes zo leuk onder de modder te zitten die ze vervolgens begin november helemaal moeten reinigen. Mij lijkt het me niet bevorderlijk dat zo’n nieuwe lift er ook meteen aan moet geloven. Daarbij willen ze zo’n park in de zomer graag open houden en dat gaat niet lekker wanneer de stoeltjeslift bij Möppi gesloten is.

We zullen het wel zien. Ik wacht rustig af. Voorlopig heeft eerst Willingen eens een 6KSB/CLD lift nodig. Dit is echter nog een heel wazig plan.

Stoetjesliften op de Kohlerhagen en bij de Sonnlift (doorlopend tot onderaan de onderliggende lopende band) + een goede verbinding tussen die pistes zou een enorme kwaliteitssprong betekenen voor Willingen. Dat komt vanzelf als men net als in Winterberg ziet dat samenwerken veel meer oplevert dan die zielige broodnijdmentaliteit die daar vnog steeds heerst.

Plaats een reactie