sneeuw?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Het is angstvallig stil op dit forum over Winterberg. Over 3 weken hebben wij al een weekendje gepland staan. Gelukkig voorspellen ze in Nederland vorst voor volgende week. Dat betekent dat volgende week de kanonnen ook vol aan kunnen in Winterberg. Of ben ik te optimistisch? Hoe is de ervaring met de nieuwe sneeuwmaker en de piste die nu al open is?

Als je het weerbericht van Roel gelezen hebt weet je dat het allemaal erg onzeker is en er binnen de betrouwbare termijn geen winterweer komt.
Als het nu gaat vriezen zullen ze daar wel zeker de sneeuwkannonnen aan zetten om een basislaag te hebben liggen voor de kerst.

je kan skieen op de Ruhroefenpiste, daar ligt sneeuw.

Maar voor de rest is het hopen dat ze vorst volgende week eens komt.

Komt helemaal goed dit jaar. Hoop ik. 2 horrorwinters achter elkaar lijkt me wel heel verschrikkelijk voor Winterberg

Gang is alles

Nog een horrorwinter nu en Neuastenberg is failliet, denk ik.

❄️

Komt goed, volgens wetter.com komt er over anderhalve week vorst.

2 horrorwinters? Vorig jaar was niks maar het jaar daarvoor lag er met pasen nog een meter sneeuw. Alleen hadden ze toen met kerst geen sneeuw maar dat heeft de rest van het seizoen ruimschoots gecompenseerd.

Hij bedoeld als aankomende winter ook niks is.

2012-2013 was een goed jaar voor het Sauerland, 2013-2014 was een horrorwinter. Een eventuele tweede horrorwinter dit jaar zou Neuastenberg dus de nek om kunnen draaien. En nu niet gaan klagen dat er nog steeds geen sneeuw in Winterberg is gevallen ;)

❄️

Rond 6 December melden ze kou (lees vorst), Piet Paulusma en kornuiten zijn niet heel goed in lange termijn voorspellingen.

Rond 6 December melden ze kou (lees vorst), Piet Paulusma en kornuiten zijn niet heel goed in lange termijn voorspellingen.

Snwobaord op 25 nov 2014 20:27

Denk je dat anderen dat wel zijn dan :-P

When life gets too complicated.... SKI

Volgens http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Winterberg/4109018… kunnen we al ietsjes eerder sneeuw verwachten. Vanaf 3 december zou het gaan sneeuwen in winterberg, en vanaf 30 november zal het amper boven het vriespunt nog worden…

2012-2013 was een goed jaar voor het Sauerland, 2013-2014 was een horrorwinter. Een eventuele tweede horrorwinter dit jaar zou Neuastenberg dus de nek om kunnen draaien. ;)

David23 op 24 nov 2014 21:09

ik weet het niet, al deze investeringen moeten toch gestoeld zijn op lange termijn denken in zo’n onzeker wintersportgebied. Financiele constructies die risico’s afdekken.

Het lange termijn denken is gebaseerd op heel veel kunstsneeuw zodat de gebieden genoeg open kunnen om geld te verdienen, ook als er geen sneeuw valt. Vorig seizoen was het echter steeds of te warm of een verkeerde luchtvochtigheid voor kunstsneeuw productie. Dat was abnormaal en een ramp voor de gebieden daar. De liften hebben misschien 2 weken echt fatsoenlijk kunnen draaien.

de voorspellingen zien er nu goed uit. Vanaf zondag vriest het overdag ook een paar graden. Je zou verwachten dat de sneeuwkanonnen dan vol aan gaan.

Die kans is groot ja. Zoals gezegd: vorig jaar kon dat door de temperatuur e.d. niet. Als het rond het vriespunt is (en blijft) zullen ze echt de sneeuwkanonnen wel gaan gebruiken want zo’n seizoen als vorig jaar is funest. Ze zullen dat willen compenseren.

Om het centraal te houden nu verder met zijn allen in: https://www.wintersport.nl/skigebieden/winterberg/forum/topi…

MAND!

Plaats een reactie