begaanbaarheid wegen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

ik ga eind volgende week naar winterberg hoe zijn de wegen daar naar toe

Hoi Lydia,
De route naar Winterberg is goed te doen. Ze voorspellen voor volgende week wel sneeuw. Zie http://www.winterberg.de
Het is zeer verstandig met winterbanden te rijden. De weg er naar toe is met zomerbanden als er sneeuw ligt niet aan te raden.
Ik heb winterbanden en ben met een flink pak sneeuw op de weg goed aangekomen en had geen kettingen nodig.

het is zelfs verplicht om winterbanden te hebben als er "winterse omstandigheden" zijn, anders loop je het risico op een boete.
Vooral op de binnenwegen is het aan te raden om die te hebben. Op de snelwegen heb je niet zo erg veel last, maar op de kleinere weggetjes wel.

Dank je wel ik heb winterbanden om mijn auto en zelfs sneeuwketting neem ik mee krijg van de week nog even uitleg hoe die er om moeten

Goed voorbereid dus!! Wens je veel plezier toe en geniet van de sneeuw.

Ik ben van plan om morgen met de auto naar winterberg te gaan, weliswaar geen winterbanden *(weet dat dit wordt afgeraden) heb all-season bandjes en een betrouwbare auto met een goed veiligheidssysteem.
Alleen kan iemand mij vertellen hoeveel kilometer binnenwegen het ongeveer is naar Winterberg vanaf de snelweg, ik neem aan dat de meeste wegen wel goed bijgehouden worden in de winter…

Iemand toevallig een deze dagen nog daar geweest met info uit ervaring?

hallo marco,
als je aan het einde van de snelweg bent is het nog 30km tot aan winterberg en dat zijn over het algemeen goede wegen die zijn te vergelijken met provinciale wegen in nederland.
je kunt er wel een tijdje over doen die laatste 30 km en het is aan te raden om vroeg van huis te gaan of evt bij drukte een afslag eerder pakken namelijk die van Meschede en dan de nebenstrecke te volgen naar winterberg,
naar huis kan je ook beter eerst vanuit winterberg door rijden naar altastenberg en daar in het dorp via de rhenaustrasse weer de nebenstrecke volgen, maar dan moet je wel de weg een beetje kennen.kijk op skiplezier.nl daar leggen ze het exact uit hoe je moet rijden.
naar huis bespaar je zo zeker in het weekend zomaar 2 uur reistijd.
ik kom al 15 jaar(vaak) in winterberg en heb nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad.
veel succes.
gr.Benny

Sneeuwkettingen niet, maar zonder winterbanden naar Winterberg is onverstandig, zeker gezien de huidige weersomstandigheden

Inderdaad gister naar winterberg geweest, en onderweg geen problemen ondervonden. leuke dag gehad, en voor herhaling vatbaar.

Plaats een reactie