1 a 2 liften, op de slee en leuk restaurantje/hutje

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Dat is eigenlijk wat ik zoek in de omgeving van Winterberg. We zitten komend weekend in hotel Walddorf bij Neuastenberg.

Ikzelf (zwanger) zal vooral met ons zoontje van 2 in de sneeuw spelen en mijn vriend gaat skiën met onze dochter van 6. Maar dit hoeft van ons niet in de drukte van Winterberg zelf (liever niet eigenlijk). Ze vermaken zich prima met 1 of 2 liften. Ik wil ook graag ergens gezellig binnen kunnen zitten. We zijn 2 geleden eens op de pistes van Langewiese geweest, maar daar vond ik het niet echt gezellig binnen zitten. Bovendien lijkt het me leuker als we beneden aan een piste kunnen zitten/spelen, zodat we ze naar beneden kunnen zien komen.

Heeft er iemand een tip? Alvast bedankt!

Uitwijken naar Willingen?
Onderaan de Ettelsberg erg fijn restaurant, met uitzicht op de piste(20m). En anders de Ritzhagenlift(willingen).

ruhrquelle is denk ik erg leuk: http://ruhrquelle.com/. Daar is beneden aan de piste in ieder geval zeker een leuk restaurant.
bij fort fun heb je ook nog een klein skigebiedje, Bestwig. Daar is wel een stoeltjeslift, voor de kids wel makkelijker in vergelijking met een sleeplift.

Zuschen!

Bedankt! Willingen is misschien weer wat ver met de auto. Maar de Ruhrquelle en Fort fun lijken me prima geschikt. Alleen kan ik van die laatste op hun website niet zien of ze open zijn, volgens deze site niet: http://www.wintersport-arena.de/nl/wsa/arenakarte

Als het zaterdag goed gaat, is Zuschen misschien wel leuk voor zondag.

SahneHang in Winterberg (eigenlijk net buiten Winterberg)
Is een piste, eigenlijk apart van de rest van het gebied. Ook niet verbonden met en een eigen parkeerplaats en een eigen skihut. Heeft een skihut, maar ook een rodellift en een rodelpiste.

Sahnehang is zeker aardig. Mijn kinderen vonden het wel een lastig sleeplift.

Hunau in bödefeld, helemaal top.
En züschen ook.

Fort Fun heeft bij de stoeltjeslift een heel steile piste en weinig leuke voorzieningen (hoe anders is dat in de zomer!).
Ruhrquelle heeft ook een lopende band (ook voor sleetjes) en is heel compact. Bovendien kan je hier zeer voordelige 1- en 2-uurs tickets kopen.
Verkeerstechnisch gezien blijft Neuastenberg zelf de beste keus, met ideale pistes voor beginners en kinderen op de Obere Postwiese (en flink wat uitdagende pistes daar omheen), of anders de Sahnehang, waar je ook leuk kunt sleeën (met sleelift)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik denk dat we voor de eerste dag voor Rurhquelle kiezen, ziet er zeker leuk uit. En ook fijn dat ik niet de hele tijd de slee naar boven hoef te trekken…

Dochterlief moet zeker even inkomen, dus een steile piste of lastige lift bewaren we eventueel voor zondag! Bedankt voor alle tips, heel fijn.

Plaats een reactie