Advies van Belgen gevraagd!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste Belgische wintersporter,

Via dit forum ben ik op zoek naar advies. Ik ben eigenaar van een reisorganisatie die dagjes Winterberg organiseert vanuit 9 provincies in Nederland. Ik kan de naam hier niet neerzetten want, maar we zijn de grootste in Nederland met dit concept.

In de maand februari willen we als try-out starten met België: een wekelijkse buspendel vanuit België, naar Winterberg. Heerlijk wintersporten en 's avonds na de après ski weer terug. Geen sneeuw? Geen vertrek en geld terug.

Wie kan ons wat tips geven, zoals:

-spreekt Belgen dit aan?
-opstapplaatsen die we zeker mee moeten nemen?
-route?
-wat zijn bekende vertreklocaties voor busdagtochten in België?
-…?

Alvast bedankt en tot ziens in de bus!

Klinkt zeer interessant! Ik ben zelf van Antwerpen en zou zeker meegaan indien dit betaalbaar is ( net zoals veel van mijn vrienden). Gent --> Antwerpen --> Brussel lijkt mij al zeker goed als opstapplaats ( skikot doet deze steden ook aan). Zo heb je ongeveer heel Belgie aangesproken denk ik. (west --> gent, noordelijk --> antwerpen en centraal: brussel.) Evt kan je Hasselt of Luik nog aandoen om het Oostelijk deel van Belgie aan te spreken.

Heb zelf al eens gezocht naar winterberg trips vanuit Belgie maar vond toen inderdaard weinig. Let wel: Ik zou me afgezet voelen als de busreis €40 ofzo kost. Dan is het voordeliger om met 5 te carpoolen naar winterberg als je begrijpt watk bedoel ;)

Dus count me in voor februari ;) Misschien dat er nog wel andere belgen van het forum meewillen als de prijzen goed zitten

Hi Huski,

Dank voor je leuke reactie. € 40,- komt niet in de buurt van wat de tickets in Nederland kosten, we verwachten ook voor België scherpe tarieven. Hechten veel waarde aan het opbouwen van een sterk merk, i.p.v. dat uitsluitend winst voorop staat. Meer info welkom!

Ik denk dat je vanuit Leuven ook wel iets van de grond kunt krijgen, is een van de grootste studentensteden. Verschillende studentverenigingen organiseren al geregeld bustrips naar landgraaf, dus als je het voor een goede prijs kunt aanbieden denk ik dat er zeker markt voor is! (prijs zal hier wel een grote rol spelen)

Wat is een goede prijs? ;)

Interessant project! Ik zou het zeker overwegen als de prijs rond de 25-30 euro ligt.

Voor mij zou het wel belangrijk zijn dat je vertrekt in m’n eigen stad (Gent). ;)

Zeker een stopplaats aan op en afrit in Waasmunster (tussen Sint-Niklaas/Lokeren).
Dit ligt mooi centraal tussen Gent en Antwerpen en er is voldoende parkeergelegenheid in het weekend vlak aan de afrit.

null

begin> Leuven > Brussel > Gent > Lokeren > Antwerpen > Turnhout?
begin> Antwerpen > Lokeren > Gent > Brussel > Leuven?

begin> Leuven > Brussel > Gent > Lokeren > Antwerpen > Turnhout?
begin> Antwerpen > Lokeren > Gent > Brussel > Leuven?

Jeagermeistert op 17 jan 2015 22:35

Als ik het goed lees is het de bedoeling om alle bestemmingen in 1 rit mee te pakken? Ik vrees dat dit gezien de ligging voor vele wel een afknapper kan worden. Bij beide routes ben je vanaf de eerste opstapplaats uren om aan het rijden om bij de andere stopplaatsen te komen. Ik weet niet hoe jullie routes in Nederland lopen maar is het misschien misschien een optie om Antwerpen mee te nemen op een route met Nederlandse bestemmingen en dan de Belgische route via Brussel te laten lopen. Bijvoorbeeld:
Route 1: (Gent) -> (Lokeren) -> Antwerpen -> Breda -> Tilburg -> Eindhoven -> Venlo (of iets in die trend)
Route 2: (Gent) -> (Aalst) -> Brussel -> Leuven -> Hasselt en/of Genk

Want ik zou het persoonlijk niet zien zitten om in Leuven op te stappen en dan nog eerst helemaal met de bus naar Gent de rijden om dan via Antwerpen naar Winterberg te rijden.

Ik denk dat er zowiso een logisch volgorde in moet zitten. Van leuven naar gent naar winterberg zou absurd zijn. Ik zou kijken naar de opstapplaatsen van skikot in belgie. Die hebben best een logische volgorde

Ik denk dat er zowiso een logisch volgorde in moet zitten. Van leuven naar gent naar winterberg zou absurd zijn. Ik zou kijken naar de opstapplaatsen van skikot in belgie. Die hebben best een logische volgorde

Huski op 18 jan 2015 12:44

Dan heb je sowieso meerdere lijnen nodig. Reisorganisaties vertrekken zelden met één bus. Die hebben bijvoorbeeld één bus die Kortrijk > Gent > Brussel doet, en één bus die langs Antwerpen & Leuven passeert.

Ik neem aan dat in de beginfase van dit project er nog niet genoeg vraag zal zijn om onmiddellijk meerdere bussen in te zetten vanuit België, waardoor dit soort omwegen dus overmijdelijk zijn.

Klinkt wel als oplossing voor ons probleem nu :), is deze bus er al??

Beste Belgische wintersporter,

Via dit forum ben ik op zoek naar advies. Ik ben eigenaar van een reisorganisatie die dagjes Winterberg organiseert vanuit 9 provincies in Nederland. Ik kan de naam hier niet neerzetten want, maar we zijn de grootste in Nederland met dit concept.

In de maand februari willen we als try-out starten met België: een wekelijkse buspendel vanuit België, naar Winterberg. Heerlijk wintersporten en 's avonds na de après ski weer terug. Geen sneeuw? Geen vertrek en geld terug.

Wie kan ons wat tips geven, zoals:

-spreekt Belgen dit aan?
-opstapplaatsen die we zeker mee moeten nemen?
-route?
-wat zijn bekende vertreklocaties voor busdagtochten in België?
-…?

Alvast bedankt en tot ziens in de bus!

Jeagermeistert op 17 jan 2015 20:59

Ben zelf Nederbelg, kan mij moeilijk voorstellen dat dit zal aanslaan bij Belgen. Belgen gaan liever 1x per 2jaar op wintersport in “stijl” dan ieder jaar in Winterbeg/La Bresse te zitten (dit is niet stigmatiserend of slecht bedoeld, Belgen zijn nu eenmaal kieskeuriger en zien veel zaken anders). Het verlenen van een tankkaart als deel van het verloningspakket is in België ook meer ingeburgerd als Nederland, de Belgen die naar Winterberg rijden voor een dag hebben vaak een snelle(re) wagen + tankkaart en hebben dus minder behoefte aan skireizen voor een dag per bus. België heeft ook een aantal eigen skipistes in open lucht, ik vind het heerlijk om in “eigen” landse Ardennen te kunnen skiën, in Nederland is dat moeilijker (de kunstsneeuw in landgraaf is geen wintersport imo)

Opstapplaatsen:

E313: Antwerpen, Lier, Beringen, Genk
E34: Turnhout

Bekende opstapplaatsen voor bus(dag)tochten inzake skireizen, ik vrees er wat voor eerlijk gezegd. Bekende opstapplaatsen voor busreizen zijn er wel:

  • Gent (meerdere)
  • Brugge (meerdere)
  • Mortsel (Statielei)
  • Leuven (meerdere parkings)
  • Beringen
  • Peutie

Versta me niet verkeerd, maar ik ken er nog die dit geprobeerd hebben en er nadien zijn op (moeten) teruggekomen.

Gent - winterberg is 400km, dus met bus uurtje of 5 rijden. Incl een aantal stops wordt dat minimaal 6 uur. Dan de hele dag skiën, après-ski en weer terug. Da’s een best dagje…

Beste Belgische wintersporter,

Via dit forum ben ik op zoek naar advies. Ik ben eigenaar van een reisorganisatie die dagjes Winterberg organiseert vanuit 9 provincies in Nederland. Ik kan de naam hier niet neerzetten want, maar we zijn de grootste in Nederland met dit concept.

In de maand februari willen we als try-out starten met België: een wekelijkse buspendel vanuit België, naar Winterberg. Heerlijk wintersporten en 's avonds na de après ski weer terug. Geen sneeuw? Geen vertrek en geld terug.

Wie kan ons wat tips geven, zoals:

-spreekt Belgen dit aan?
-opstapplaatsen die we zeker mee moeten nemen?
-route?
-wat zijn bekende vertreklocaties voor busdagtochten in België?
-…?

Alvast bedankt en tot ziens in de bus!

Jeagermeistert op 17 jan 2015 20:59

Ben zelf Nederbelg, kan mij moeilijk voorstellen dat dit zal aanslaan bij Belgen. Belgen gaan liever 1x per 2jaar op wintersport in “stijl” dan ieder jaar in Winterbeg/La Bresse te zitten (dit is niet stigmatiserend of slecht bedoeld, Belgen zijn nu eenmaal kieskeuriger en zien veel zaken anders). Het verlenen van een tankkaart als deel van het verloningspakket is in België ook meer ingeburgerd als Nederland, de Belgen die naar Winterberg rijden voor een dag hebben vaak een snelle(re) wagen + tankkaart en hebben dus minder behoefte aan skireizen voor een dag per bus. België heeft ook een aantal eigen skipistes in open lucht, ik vind het heerlijk om in “eigen” landse Ardennen te kunnen skiën, in Nederland is dat moeilijker (de kunstsneeuw in landgraaf is geen wintersport imo)

Opstapplaatsen:

E313: Antwerpen, Lier, Beringen, Genk
E34: Turnhout

Bekende opstapplaatsen voor bus(dag)tochten inzake skireizen, ik vrees er wat voor eerlijk gezegd. Bekende opstapplaatsen voor busreizen zijn er wel:

  • Gent (meerdere)
  • Brugge (meerdere)
  • Mortsel (Statielei)
  • Leuven (meerdere parkings)
  • Beringen
  • Peutie

Versta me niet verkeerd, maar ik ken er nog die dit geprobeerd hebben en er nadien zijn op (moeten) teruggekomen.

DavidW op 20 feb 2015 02:10

Als belg zijnde wil ik hier toch op reageren (en oja ik heb een tankkaart en wagen), nu is het wel zo dat hier zeker publiek voor te vinden is. Maar dan bij studenten, mensen zonder bedrijfswagen. Het is niet zo dat elke belg een firmawagen heeft en niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om elk jaar uitgebreid op wintersport te gaan. En dan hou je nog geen rekening met koppels waarvan 1 van de twee niet graag op wintersport gaat en dan worden zeker alternatieven gezocht. En ik doe ook zelf graag eens 1 dag of 2 daagse tripjes. Dus ik denk dat davidW hier de bal wel even verkeerd slaat. Het is niet omdat het in jouw vriendenkring zo is dat je dit voor een hele natie kan doortrekken.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mooi initiatief! Maar bestaat al een organisatie die vanuit belgie, antwerpen/limburg rijdt tegen ook geen slecht tarief van 79eur voor bus, skipas en apres ski erbij. Ze doen dit slechts 2 a 3 keer per seizoen, het spijtige is enkel tijdens drukke vakantieweekends.

EDIT: persoonlijk denk ik dat er niet genoeg belangstelling is om een bus elke week vol te krijgen. Tenzij hier vele euro’s reclame aan uitgegeven worden. Ik zou opteren voor 1 a 2 maal per maand. En de gewoonlijke opstapplaatsen in de bovengenoemde centrumsteden.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik zou de carpool parking in Lummen ook zeker meenemen.
Hier vertrekken ook wekelijks bussen naar de Alpen.

Ligt toch op de weg als je van Leuven of Antwerpen komt!

Ik zou graag W-Vlaanderen in het lijstje zien. Voor klanten uit Oostende/ Brugge misschien ook een opstapplaats in Jabbeke voorzien. Dit is ook voor het ‘diepe’ W-Vlaanderen goed bereikbaar.
J

P.s. ik woon zelf in De Panne, dus deze bijdrage is zeker enigszins gekleurd.

Beste Belgische wintersporter,

Via dit forum ben ik op zoek naar advies. Ik ben eigenaar van een reisorganisatie die dagjes Winterberg organiseert vanuit 9 provincies in Nederland. Ik kan de naam hier niet neerzetten want, maar we zijn de grootste in Nederland met dit concept.

In de maand februari willen we als try-out starten met België: een wekelijkse buspendel vanuit België, naar Winterberg. Heerlijk wintersporten en 's avonds na de après ski weer terug. Geen sneeuw? Geen vertrek en geld terug.

Wie kan ons wat tips geven, zoals:

-spreekt Belgen dit aan?
-opstapplaatsen die we zeker mee moeten nemen?
-route?
-wat zijn bekende vertreklocaties voor busdagtochten in België?
-…?

Alvast bedankt en tot ziens in de bus!

Jeagermeistert op 17 jan 2015 20:59

Ben zelf Nederbelg, kan mij moeilijk voorstellen dat dit zal aanslaan bij Belgen. Belgen gaan liever 1x per 2jaar op wintersport in “stijl” dan ieder jaar in Winterbeg/La Bresse te zitten (dit is niet stigmatiserend of slecht bedoeld, Belgen zijn nu eenmaal kieskeuriger en zien veel zaken anders). Het verlenen van een tankkaart als deel van het verloningspakket is in België ook meer ingeburgerd als Nederland, de Belgen die naar Winterberg rijden voor een dag hebben vaak een snelle(re) wagen + tankkaart en hebben dus minder behoefte aan skireizen voor een dag per bus. België heeft ook een aantal eigen skipistes in open lucht, ik vind het heerlijk om in “eigen” landse Ardennen te kunnen skiën, in Nederland is dat moeilijker (de kunstsneeuw in landgraaf is geen wintersport imo)

Opstapplaatsen:

E313: Antwerpen, Lier, Beringen, Genk
E34: Turnhout

Bekende opstapplaatsen voor bus(dag)tochten inzake skireizen, ik vrees er wat voor eerlijk gezegd. Bekende opstapplaatsen voor busreizen zijn er wel:

  • Gent (meerdere)
  • Brugge (meerdere)
  • Mortsel (Statielei)
  • Leuven (meerdere parkings)
  • Beringen
  • Peutie

Versta me niet verkeerd, maar ik ken er nog die dit geprobeerd hebben en er nadien zijn op (moeten) teruggekomen.

DavidW op 20 feb 2015 02:10

Als belg zijnde wil ik hier toch op reageren (en oja ik heb een tankkaart en wagen), nu is het wel zo dat hier zeker publiek voor te vinden is. Maar dan bij studenten, mensen zonder bedrijfswagen. Het is niet zo dat elke belg een firmawagen heeft en niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om elk jaar uitgebreid op wintersport te gaan. En dan hou je nog geen rekening met koppels waarvan 1 van de twee niet graag op wintersport gaat en dan worden zeker alternatieven gezocht. En ik doe ook zelf graag eens 1 dag of 2 daagse tripjes. Dus ik denk dat davidW hier de bal wel even verkeerd slaat. Het is niet omdat het in jouw vriendenkring zo is dat je dit voor een hele natie kan doortrekken.

Maartenvc op 20 feb 2015 09:07

Studenten gaan in eerste plaats tijdens de lesvrije week skiën; de prijzen die aanbieders zoals Skikot enzo op tafel leggen daar kan je echt niet tegen concurreren door dagtripjes naar Winterberg aan te bieden.

Mijn vriendenkring is zeker niet representatief voor Vlaanderen (over de skigebruiken in Wallonië ben ik te weinig op de hoogte), maar ik denk dat niemand’s vriendenkring dat is. Dat jij graag een dag gaat skiën maakt nog niet dat de rest dat graag doet en vice versa. Heb int verleden aardig wat skireizen ineen gestoken, ik ben onderhand van bepaalde zaken toch ietsje meer op de hoogte, ken er verschillende die geld hebben proberen te verdienen door dagtrips Winterberg aan te bieden…

Dat niet iedereen een tankkaart heeft weet ik ook wel, maar in een wagen met vier vrienden hoeft er maar eentje een tankkaart te hebben en dat biedt wél mogelijkheden, zeker voor mensen wiens wederhelften niet graag op de latten staan. Belgen zullen sneller naar de Ardennen gaan als Winterberg, wat ook logisch is.

Bedankt voor alle feedback! De schema’s liggen klaar, vanaf december gaan we van start met de route Gent > Antwerpen > Turnhout, iedere zaterdag, via een .be website. Greetz

Top

@Jeagermeistert heb je al een idee van de prijs?

Bedankt voor alle feedback! De schema’s liggen klaar, vanaf december gaan we van start met de route Gent > Antwerpen > Turnhout, iedere zaterdag, via een .be website. Greetz

Jeagermeistert op 13 sep 2015 01:25

Top, laat die info maar komen!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie