Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Een hele verbetering die al een tijdje in de lucht hing uiteraard! Voor het kloppende hart van het skigebied was de hut niet meer mee met de tijd.

Inzichten kunnen veranderen. Dat er een nieuwe skihut zou komen hing al meerdere jaren in de lucht, maar ik kan me nog goed herinneren dat de verantwoordelijken een nieuwe skihut totaal niet zouden zitten. “Geen sprake van!” Je kon namelijk niet een stuk geschiedenis zomaar weghalen en het imperium wat de oude “Möppi” heeft opgebouwd, niet zomaar weghalen.

Heb de plannen overigens gezien en de nieuwe skihut zal wel het summum worden wat Winterberg aan skihutten te bieden heeft. Ben er benieuwd naar de omzetting en vind het een hele vooruitgang. De oude (nog huidige) skihut is inderdaad niet meer van deze tijd en kan niet meer de aanstroom aan bezoekers verwerken.

Hopelijk vervangt Möppi de kok(s) ook. :)

Bla, bla, bla.

Moet deze aankomend seizoen al staan?

Hoe gaat het eigenlijk met nieuwe stoeltjeslift op/bij de Nordhang?

Ik denk dat dit een hele verstandige zet is.

Hierdoor krijg je meer ruimte aan de rechterkant van de poppenberg, dat is nu een vrij smal stukje waar mensen op volle snelheid doorheen gaan om bij de lift te komen (en nog weleens in botsing komen met personen die van/naar Moppi lopen).

Ze zijn wel al bezig volgens mij. Het dak van het hutje naast de garage is er al af.
Als ze slim zijn bouwen ze er ook direct een mooi après skihut neer. Dat mis je nu een beetje op het landal park

Ze zijn wel al bezig volgens mij. Het dak van het hutje naast de garage is er al af.
Als ze slim zijn bouwen ze er ook direct een mooi après skihut neer. Dat mis je nu een beetje op het landal park

roelvossie op 16 jun 2019 21:51

Volgens mij heb je het verhaal een beetje gemist. De nieuwbouw van Moppi is een restaurant annex apres ski tent…

Born to Ride

Oh dat had ik niet begrepen

De bouw van de nieuwe zetellift op de Bremberg is precies nog niet gestart? Ook van het project op de Hunau (zetellift?) geen nieuws. Ook niets op Alpinforum.com…

De bouw van de nieuwe zetellift op de Bremberg is precies nog niet gestart? Ook van het project op de Hunau (zetellift?) geen nieuws. Ook niets op Alpinforum.com…

Jelle1 op 29 jun 2019 21:46

In winterberg wordt vaak pas gestart in september / oktober. Gezien de constructie minder complex is dan in de Alpen. Een bouwstart half september is genoeg voor een oplevering tegen midden december.

Meer info op de Alpinforum.com over de nieuwe lift op de Bremberg, zie https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=61584…
Ook en verwijzing naar documenten over de aanleg die in de gemeenteraadsvergadering aan de orde zijn geweest.

Ondertussen ligt er al een een liftpaal boven aan de Bremberg en ze zijn ook al druk bezig met het rooien van bomen zoals op dit webcambeeld te zien is.

null

Born to Ride

Er overheen skieen wordt wat lastig, maar het is wel infrastructuur nieuws uit Willingen.
De langste hangbrug in Tibetaanse stijl (wat dat ook mag wezen…) ter wereld.
https://www.ffh.de/nachrichten/hessen/nordhessen/toControlle…

null

*bericht bewerkt door Onnem op 03 jul 2019 20:34

The older I get, the better I was

Dan zullen ze binnenkort ook wel met de bouw van het viaduct beginnen. Ik kan me niet voorstellen dat de lift er eerder staat dan het viaduct klaar is, omdat de lift toch aan de Nordhang-zijde komt? Vraag me af wanneer ze dan met de lift beginnen aan de Nordhang kant. Die piste vond ik altijd wel leuk, een wat steilere dan de meeste andere.

Dan zullen ze binnenkort ook wel met de bouw van het viaduct beginnen. Ik kan me niet voorstellen dat de lift er eerder staat dan het viaduct klaar is, omdat de lift toch aan de Nordhang-zijde komt? Vraag me af wanneer ze dan met de lift beginnen aan de Nordhang kant. Die piste vond ik altijd wel leuk, een wat steilere dan de meeste andere.

Robert7 op 4 jul 2019 12:16

Lift komt niet aan de Nordhang. Dit is de vervanger van de Brembergkopf II sleeplift. De brug moet dus zowieso klaar zijn!

Op het viaduct staat 5% Abfahrt aangegeven, dus een helling van zo’n 3 graden…

...ski-addict...

Op het viaduct staat 5% Abfahrt aangegeven, dus een helling van zo’n 3 graden…

maik100 op 4 jul 2019 15:37

Dan klopt het symbool op de tekening wel :-)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2DH2J…

Op het viaduct staat 5% Abfahrt aangegeven, dus een helling van zo’n 3 graden…

maik100 op 4 jul 2019 15:37

Dan klopt het symbool op de tekening wel :-)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2DH2J…

Paul76 op 4 jul 2019 15:52

haha, die had ik ook al opgemerkt. :)

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Born to Ride

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Matthias123 op 5 jul 2019 11:05

Ik heb even de hoogtematen voor en na viaduct meegenomen en kom dan op een verschil van 5,4m over zo’n 58m en dus een kleine 10%. Dat zou inderdaad betekenen dat helling voor/ na viaduct gelukkig ietsepietsie steiler is ;-)

...ski-addict...

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Matthias123 op 5 jul 2019 11:05

Een goede waxbeurt doet wonderen☃️

LA NORMA😍☃️

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Matthias123 op 5 jul 2019 11:05

Een goede waxbeurt doet wonderen☃️

Piefke op 8 jul 2019 14:40

Zelfs goed gewaxt red je het daar niet met flink windje tegen. Mensen op huurspullen en met slecht gewaxte spullen zie je daar altijd al vanaf voor het restaurant tot het eind van het viaduct prikken.

Born to Ride

Zwaar materieel op de bremberg:

null

Born to Ride

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Matthias123 op 5 jul 2019 11:05

Een goede waxbeurt doet wonderen☃️

Piefke op 8 jul 2019 14:40

Zelfs goed gewaxt red je het daar niet met flink windje tegen. Mensen op huurspullen en met slecht gewaxte spullen zie je daar altijd al vanaf voor het restaurant tot het eind van het viaduct prikken.

Matthias123 op 8 jul 2019 14:42

Mensen met huurspullen zie je na het viaduct ook prikken🥶

LA NORMA😍☃️

Ik zou bij 3 graden inderdaad maar in Schuss gaan, anders mag je prikken.

Robert7 op 5 jul 2019 09:49

Ik vermoed dat het dezelfde hoek zal zijn als het viaduct bij Schneewittchen. Het laatste stuk voor het viaduct ga je wel wat vaart kunnen maken, dus ik verwacht geen problemen. Misschien gaat het zelfs makkelijker zijn dan het viaduct bij Schneewittchen, wanneer je daar tegenwind hebt redt je het sowieso niet ook al ben je heel de piste Schuss naar beneden gegaan

Matthias123 op 5 jul 2019 11:05

Een goede waxbeurt doet wonderen☃️

Piefke op 8 jul 2019 14:40

Zelfs goed gewaxt red je het daar niet met flink windje tegen. Mensen op huurspullen en met slecht gewaxte spullen zie je daar altijd al vanaf voor het restaurant tot het eind van het viaduct prikken.

Matthias123 op 8 jul 2019 14:42

Mensen met huurspullen zie je na het viaduct ook prikken🥶

Piefke op 8 jul 2019 20:49

haha prikkend van hobbel naar hobbel

Born to Ride

Ach ja, die hele 11 naar beneden is al een prikfestijn om er een beetje vaart in te houden, voor boarders amper te doen die piste. Dus dat stukje brug kan er dan ook nog wel bij!

Ach ja, die hele 11 naar beneden is al een prikfestijn om er een beetje vaart in te houden, voor boarders amper te doen die piste. Dus dat stukje brug kan er dan ook nog wel bij!

Mike123 op 8 jul 2019 23:42

Als we terug gingen naar de nordhang liep ik als boarder altijd even een paar stappen naar boven naar de uitstap van de sleeplift. Dan kan je net wat meer vaart pakken en gewoon glijdend in 1x de hele piste doen.

Born to Ride

Gewoon gaat waxen jongens. Heb nog nooit moeten prikken in Winterberg, ook niet met sterke tegenwind en slush condities. Sterker nog, na de brug moet ik afremmen voor de hoopjes mensen :p

Plaats een reactie