Opening Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Bestaat Winterberg nog? Jeetje…

Tis op dit moment meer Zomerberg met die temperaturen…

Dan ben jij wel hele koude zomers gewend ;)

❄️

@Matthias123 Denk jij dat het waard is om morgen naar Winterberg te rijden om een dagje te gaan skien of zijn de condities daar echt te slecht voor? Moeten we ons echt voorbereiden op gaten/stenen in de piste of gewoon op een stuk zachtere sneeuw e.d.

Beste zomergasten en verschillende paniekzaaiers! Als ik me kan herinneren en ik heb voorlopig absoluut geen last van Alzheimer-achtige toestanden, waren de piste condities afgelopen jaren rond 20 december, muv laatste kerst, ongeveer hetzelfde met 40 cm sneeuw. En toen kregen we te maken met inmiddels beruchte “weinichtstau wetter”. Bakken met regen, stormachtige zuidelijke wind en temperaturen die eerder kenmerkend waren voor maand mei dan voor december. En toch wisten ze in Wb pistes heel lang open te houden. Elke keer dacht ik na zo’n klets en kletsnatte dag dat de pistes mogen dicht gaan. Maar nee, hoor!
De weersverwachting van volgende 2 weken is in vergelijking met dit niets anders dan “kattenpis”! Dus, beste heren (en misschien dames), dit is typisch Winterbergs weer en wen er maar daar aan! Ik ga volgende week en week daarna gewoon voor een paar dagen door de week, punt!

null

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Haha, in elk geval met humor geschreven Lange. De bobbahn is in elk geval open. Het weer moet echt omslaan, anders wordt er tegen het carnavalsweekeinde echt niet meer geskied. Om te zeggen dat ik daarvan in paniek raak, nou nee, daar zijn andere dingen voor nodig.

Wie wil er nu in Zomerheuvel nog skiën? Als iedereen aankomend weekend nu echt totaal paniek krijgt heb ik mooie lege pistes. :)

En ik ook ;) @Frans

Maar vertel eens hoe jij de toekomst qua weer en sneeuw inziet voor de komende weken aan de hand van de recente modellen?

#proudtobepartofleswintersporters

Ik denk dat Winterberg beter kan sluiten met deze dramatische temperaturen voor deze week! Ik bedoel, er ligt maar 40 cm sneeuw :o Dat is natuurlijk veel te weinig, er moet wel echt 1,5 meter sneeuw liggen tot je in Winterberg goed kunt skien!

A winter without powder isn't a winter!

Kunnen we niet een nieuw topic beginnen? Winterberg is nou wel open en hier gaat het negens meer over…

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika het gaat wel ergens over ;)

dit topic is er alvast voor als ze eind deze week moeten sluiten en dan eind maart weer open gaat :D

#proudtobepartofleswintersporters

@Frans en @vic2000 inderdaad laat iedereen in paniek raken, kunnen we met zijn drieën genieten

Idem hier @Frans @vic2000 @michelr (oeh! Zometeen nog mega-wachttijden bij de liften met zijn 4-en)

mama on a mission in the snow

Kunnen we niet een nieuw topic beginnen? Winterberg is nou wel open en hier gaat het negens meer over…

Mikannika op 25 jan 2016 19:20

Lijkt me een goed idee, @Mikannika. Een heel topic voor paniek. Er zijn immers al 28 topics over alle mogelijke aspecten van Winterberg. Maar paniek over de hoeveelheid sneeuw die er mogelijk niet meer gaat zijn over 3 weken, die vraag wordt nooit gesteld inderdaad, over geen enkele bestemming, trouwens.

Het gaat inderdaad over alles en niks maar dat is ook het leuken eraan

Winterberg/La plange/Les 4 valles

.

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Lege pistes beter ben nu onderweg. Heb ik mooi de ruimte

Nou ja, evengoed vind ik het topic over de te verwachten sneeuw op de pistes interessanter dan de vraag of er bij Möppi wel of geen vel op mijn warme chocolademelk zal zitten.

Nou chocomel met rum.

Haha, wel lekker ja, maar helaas zijn er nog steeds mensen die tijdens het skiën alcohol drinken, knap asociaal dus. Tja, en omdat drank voor een autoritje terug naar Venlo ook niet slim is houden we het maar liever alcoholvrij, haha. Misschien donderdag maar eens een dagje naar Winterberg, lijkt nog net een mooie dag te worden. Dus wie een tussenstop wil maken in Venlo en verder voor een prikkie mee wil rijden…

null

Hier geldt ook dat je even moet prikkie

May the ski force be with you !!

En dat op een noordhelling, moet je nagaan…

Joh beetje verf erover en het is weer wit.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ziet er nog niet best uit op die foto… Wanneer gaat winterberg open?¿?

LA NORMA😍☃️

null

Hier geldt ook dat je even moet prikkie

CJAHulskamp op 26 jan 2016 13:21

Dat er een hoop weg is zal niemand ontkennen, maar de pistes moet nog (redelijk) goed zijn kijkend naar de temperaturen.

null

Bremberg X-press

null

Brembergkopf

null

Brembergkopf

null

Poppenberg

null

Quickjet

null

Quickjet

Zie het met vertrouwen tegemoet als ik vrijdag tot en met zondag er ben.

Frans, zat zojuist nog eens op de site van Winterberg te kijken, maar die is echt niet serieus te nemen. Voorspellen doodleuk af en toe sneeuw de komende dagen, terwijl de serieuze weermannen en vrouwen in Duitsland de komende tien dagen kort samenvatten: mild bis sehr mild, Wochende regnerisch und auch im höchsten Lagen starkes Tauwetter. Hopelijk in het weekend nog een paar kunstsneeuwpistes in bedrijf.

Grußen aus dem Sauerland

Ja, maar ik houd het toch liever bij serieuzere bronnen, Inge Niedek, Katja Horneffer, Karsten Schwank, Sven Plögler, Claudia Kleinert etc, jij kent ze vast ook allemaal. Teletekst WDR (161-176) en ARD (171-175), sneeuw is daar “Mangelware”, helaas.

@kickvanijzendoorn nagenoeg elke weersite ondersteunt het idee van vrijdag-zaterdag-zondag (natte) sneeuw en ik zou iets als wetter.com of wetter-online toch niet als een onserieuze bron willen bestempelen. Ook de modellen van deze site gaan er wel enigzinds in mee. Naar aanleiding van de beelden van Willingen in het andere topic hoop ik dat de temp laag is en dat de neerslaghoeveelheden zondag miss zelfs hoger uitvallen dan nu want ze kunnen het zeker gebruiken ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Vic, ik help je hopen, echt, maar de eerste 7 dagen is de kans op serieuze sneeuwval op de Kahler Asten vrijwel nul. Het is gewoon te warm, hooguit wordt het net als bij ons soms wat minder warm, met winter heeft het niets te maken. Genieten van de kunstsneeuw zolang het nog kan. Ik wil misschien donderdag gaan, nogmaals, als iemand mee wil rijden vanaf Venlo, voor laten we zeggen een flinke bak warme chocomel…,

Plaats een reactie