Drukte Winterberg tijdens Voorjaarsvakantie Nederland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Beste wintersporters

Ik vroeg mij af hoe het gesteld was met de drukte in Winterberg tijdens de Nederlandse Voorjaarsvakanties. Ik had namelijk graag eind februari - begin maart een shortski van 2 dagen (maandag&dinsdag of donderdag&vrijdag) geboekt in Winterberg. Ik heb echter vastgesteld dat Nederland tijdens deze periode nog Voorjaarsvakantie heeft.
Heeft dit een grote impact op de drukte (naast het feit of er verse sneeuw gevallen is uiteraard) of is het tijdens weekdagen relatief goed te doen?

Alvast bedankt,

Johan

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Het is maar net hoe je je er op instelt. Ben afgelopen winter ook in de voorjaarsvakantie geweest en moest bij de meeste liften toch wel zo’n 20min. wachten. Ga je er naartoe om op 1 dag zoveel mogelijk km’s te doen dan kun je beter een teleurstelling voorkomen door lekker thuis te blijven. Wil je gewoon met wat vrienden of familie lekker een paar daagjes cruisen dan is het wel te doen. In de weekenden was het wel een stuk drukker dan door de weeks maar een hoop toeristen zitten daar een hele week dus elke dag druk. Ik ging vaak 's ochtends vroeg samen met m’n maat het hele gebied door en dan rond een uur of 1 terug om te gaan zwemmen met de kleine kinderen.

Wel vond ik het in Willingen een stuk rustiger op de pistes en bij de liften. Bijna geen wachttijden. Maar dit kan ook komen omdat het die dag lekker sneeuwde en de gemiddelde sauerland toerist dan lekker op z’n nest blijft liggen.

Übung macht den meister!!!

In die drukke periodes mijd ik Winterberg juist, vind het dan te druk. Ik ga ook op reguliere skivakantie juist buiten de geijkte vakanties om nodeloze wachttijden te voorkomen. Afgelopen jaar één keer in het weekend geweest omdat een maatje van me niet anders kon. Dat was weer een bevestiging en geldverspilling. Misschien 1/3 geskied van wat ik normaal haal. En dan schat ik het al hoog in.

Uit welke regio kom je en valt de officiële voorjaarsvakantie dit jaar samen met Carnaval? Als het niet samen met Carnaval valt zal het heel druk zijn, maar misschien nog te doen. Doordeweeks misschien zelfs goed te doen. Valt het wel samen dan heeft het dichtstbijzijnde deel van NL en de volledige omgeving in Duitsland vrij en zal het extreem druk zijn.

Het is maar net hoe je je er op instelt. Ben afgelopen winter ook in de voorjaarsvakantie geweest en moest bij de meeste liften toch wel zo’n 20min. wachten. Ga je er naartoe om op 1 dag zoveel mogelijk km’s te doen dan kun je beter een teleurstelling voorkomen door lekker thuis te blijven. Wil je gewoon met wat vrienden of familie lekker een paar daagjes cruisen dan is het wel te doen. In de weekenden was het wel een stuk drukker dan door de weeks maar een hoop toeristen zitten daar een hele week dus elke dag druk. Ik ging vaak 's ochtends vroeg samen met m’n maat het hele gebied door en dan rond een uur of 1 terug om te gaan zwemmen met de kleine kinderen.

Wel vond ik het in Willingen een stuk rustiger op de pistes en bij de liften. Bijna geen wachttijden. Maar dit kan ook komen omdat het die dag lekker sneeuwde en de gemiddelde sauerland toerist dan lekker op z’n nest blijft liggen.

RFKANGOO op 30 nov 2015 17:57

20 Minuten wachten is niet aan de orde in de komende krokusvakantie, aangezien deze over 3 weken gespreid is. Slechts bij de oefenliften op de Herrloh, lift 10 en lift 12 zijn dergelijke wachttijden incidenteel mogelijk. De oude pijnpunten op de Poppenberg (4/5) en Bure-Herrloh(6) zijn met de nieuwe 8-, resp. 6-zitter verleden tijd. Houd rekening met gemiddeld zo’n 5 minuten wachttijd per lift, buiten de Herrloh, 10 en 12 om.
Tussen kerst en 3 januari is er wel een zeer grote drukte te verwachten, net als in de januariweekenden bij mooi weer en algemene sneeuw in de bergen. Voor meters maken kan je het beste in weekenden gaan met alleen kunstsneeuw. Vaak is het dan gewoon doorlopen bij goede pistes!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie