met een kleine van 2 naar winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

hallo allemaal,

ik ga dit jaar voor het eerst met mijn zoontje richting de sneeuw.
hij is bijna 2 en we gaan naar winterberg.
zelf ga ik al jaren naar Oostenrijk, maar vind dit mbt zijn leeftijd vrij ver en we willen even kijken hoe het ons bevalt.

we gaan half feb 2016 een lang weekend, en heb wat vragen over het gebied Winterberg.

  • waar kan ik leuk wandelen met mijn zoontje?
  • waar kan ik leuk sleeen met mijn zoontje?
  • waar en/of zijn er leuke activiteiten voor zijn leeftijd?

nu is het voor mij de eerste keer om met hem op wintersport te gaan.
hoe doe ik dat met een stoeltjes lift? ik zou het echt niet weten?
mag dit? kan dit? etc?

alle tips en info is welkom.

groetjes
Alan

https://www.skiliftkarussell.de/nl/skigebiet/panorama-karte…
Op de kaart zie je in elk geval een “Kinderland”, links van lift/piste 12 en P6. Wandelpaden genoeg om uit te kiezen. Hoe het werkt met kinderen meenemen op de piste en hoe de liften er mee om gaan weet ik niet. Wel is het niveau van de gemiddelde wintersporter hier laag waardoor de kans op ongelukken groter is dan bijvoorbeeld in de Alpen.
In elk geval wel veel plezier gewenst en hopen dat jouw zoontje het ook leuk vindt!

Hi Alan,

Aan de piste rauher busch is een kinderhand. Dit is een weide met een lopende band. Er is ook een tipi tent en " draaimolen" waar kinderen rondjes kunnen skiën. Mijn dochter heeft zich hier prima vermaakt op haar plastic onderbind skietjes toen ze 2,5 was!

Winterberg heeft ook rodelliften en stukken piste waar alleen met de slee afgedaald wordt.
Lift 20 is er eentje en op de Sahnehang (aparte skikaart) is er ook eentje. Sahnehang ligt op de weg naar Altastenberg, even verder dan Lift 13, de Nordhang.
In het weekend is het meestal wel erg druk in Winterberg.
De Nederlandse kamikaze-piloot is daar al een stereotype, en ze bestaan echt in meervoud.

Oh ja, en ik weet niet of je er welkom bent, maar de oefenweide op de Herrlohkopf, zeg maar achter der Brabander zijn ook heerlijk om met de slee af te zoeven. Dat gebeurt ook vaak als de liften daar niet draaien. En dat is bij wijze van spreken middenin het dorp.

bedankt Rppol, voor deze tip.

we zitten inderdaad een stukje verder in dezelfde straat als der Brabander.

Oh ja, en ik weet niet of je er welkom bent, maar de oefenweide op de Herrlohkopf, zeg maar achter der Brabander zijn ook heerlijk om met de slee af te zoeven. Dat gebeurt ook vaak als de liften daar niet draaien. En dat is bij wijze van spreken middenin het dorp.

rppol op 1 dec 2015 13:46

Daar word je door mij hoogstpersoonlijk afgegooid! Maar Kinderland is nog geen 100 meter verderop en 100 meter de andere kant op kan je met de nieuwe stoeltjeslift Astenstrasse ook sleeparcoursen bereiken.
Een beetje proberen met skien (les is nog niet mogelijk) mag natuurlijk wel op de oefenweide. Sleetjes? Uit den boze, ook na sluitingstijd van de liften!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie