Kinderen t/m 5jr gratis, hoe werkt dat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Op de website van Skiliftkarussell Winterberg staat dat kinderen tot en met 5 jaar oud onder begeleiding van ouder of wettelijk vertegenwoordiger gratis van de liften gebruik mogen maken.
Hoe werkt dit?
Moet je dit bij de kassa bij de aankoop van je eigen kaart daar iets voor regelen en krijg je dan een kinderkaart erbij of mag je het kind gewoon door het draaipoortje bij de lift meenemen?
En als het kind met grootouders gaat skieën, wordt het dan ook toegestaan?
Is dit zowel bij een puntenkaart als bij een dagkaart geldig?

kinderen onder 6 jaar zijn altijd gratis. Ze krijgen een eigen pas, waar je niet voor betaalt. Ze hebben nooit om een legitimatie gevraagd.

Net terug uit het Sauerland en geskied op de Ruhrquelle en Sahnehang. Bij beide exploitanten moest ik aantonen dat mijn zoon onder de 5 was (een verzekeringskaartje was genoeg). Ik kreeg in beide gevallen geen extra kaart voor hem, dus heb hem telkens tegelijk met mezelf door het poortje laten gaan. Dat heeft nooit tot discussies of vragende blikken geleid, dus ik neem aan dat het de normale procedure is. Ik weet niet of de Skikarussel Winterberg ander beleid hanteert…zij zijn wellicht wat professioneler…

Een antwoord direct uit het Skiliftkarussell ;) :

Moet je dit bij de kassa bij de aankoop van je eigen kaart daar iets voor regelen en krijg je dan een kinderkaart erbij of mag je het kind gewoon door het draaipoortje bij de lift meenemen?

Voetski op 12 jan 2016 15:12

Normaliter krijgt je kind een eigen skipas. Let wel: Skiën je kinderen in een skiklas mee, dan moeten ze daarvoor een liftpas kopen.

En als het kind met grootouders gaat skieën, wordt het dan ook toegestaan?

Voetski op 12 jan 2016 15:12

Nee, alleen met wettelijke ouders/verzorgers.

Is dit zowel bij een puntenkaart als bij een dagkaart geldig?

Voetski op 12 jan 2016 15:12

Ja, zolang je als wettelijke ouder/verzorger een geldige skipas hebt, mag dit ook met een puntenkaart. Echter is een puntenkaart in Winterberg niet zo rendabel, aangezien je ondertussen zomaar 7-8 per zetellift kwijt bent.

Inmiddels ben ik zelf met kleinkind van 5 in Züschen en Winterberg geweest.

In Züschen netjes gevraagd “wie es functioniert”. De kleine kreeg geen eigen kaart, gewoon meenemen door het poortje werd gezegd.
Daarna in Winterberg hetzelfde gedaan, geen enkele keer commentaar gekregen…

Volgende week naar Tsjechië.
Al gelezen dat in het gebied waar we naar toegaan kinderen tot 5,99 jaar oud een eigen kaart kunnen krijgen om samen met een betalende volwassen begeleider (dus niet persé een ouder) te skieën.

Kennelijk is het in elk gebied weer anders.

3 Weken terug geweest . Kleine was gratis . We moesten hem tussen de benen nemen bij de poortjes.
Werkt goed en geen probleem.

klaassen

Plaats een reactie