Rodelbanen Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Ik ga 5 februari samen met mijn oudste dochter skiën in Winterberg. Er zit een kans in dat mijn vrouw en jongste dochter ook nog een dagje heen en weer komen om van de sneeuw te genieten. De jongste wil niet skiën, maar vind sleeën en spelen in de sneeuw helemaal geweldig. Nou heb ik gelezen dat er 2 rodelbanen zijn in Winterberg. Zijn dit gewoon trajecten van de berg waar mensen met een slee vanaf kunnen? Of gaat het hier dan om echte rodelbanen zoals bij de winterspelen? In Oostenrijk was het “rodelen” namelijk met een slee van hoog van de berg af naar beneden glijden over het pad dat naar beneden liep…

Eigen liften en soms een eigen stukje piste waar alleen gesleet (wat een woord) wordt. Ideaal dus.
http://www.winterberg.de/dewinterwinter/Liften-en-loipes/Rod…

Ga je naar de ‘Sahnehang’, moet je wel beseffen dat hier een eigen prijsstelling is en dat deze piste niet aangesloten is bij all andere in Winterberg:
https://www.holidaycheck.de/m/rodelpiste/62ec7513-fe29-3260-…

Kijk, dat is nog eens mooie informatie… :-)

Aangezien we 5 dagen gaan skiën, krijgen we toch een skipas voor het hele wintersport Arena? Kan je daarmee dan ook van de rodelbanen af (uiteraard na het huren van een slee)? En de Sahnehang hoort toch bij de 7 aangesloten gebieden van de Wintersport Arena? Of moet je daar alleen voor het rodelen apart betalen?

Je kan idd de skipas gebruiken. Ook kunnen er losse kaarten voor de rodellift gekocht worden. Verder zou ik gewoon een eigen slee meenemen, dat mag gewoon.

Rodelbaan Neuastenberg-Postwiese is een mini-versie van wat je in het buitenland aantreft.
Afhankelijk van de leeftijd neemt jouw jongste al genoegen met Sahnehang (die zou ik wel nemen als je het belangrijk vind dat je de skipas ook kan gebruiken) of als je (evt zelf) iets anders wilt dan een recht stuk piste dan zou ik Neuastenberg-Postwiese zeker aanraden. Mijn dochter (nu 11) heeft het jaren later nog steeds over deze robelbaan. Wel een aparte rittenkaart nodig (onderaan de rodelbaan te verkrijgen waar je met de sleeplift weer omhoog gaat) Op zaterdag zelfs ook verlicht waardoor het helemaal een sprookjesachtige sfeer geeft. Nadeel is wel dat het een rodelbaan van natuursneeuw is dus bij minder weer zou ik eerst gaan kijken of het het waard is. Ligt niet ver van Winterberg zelf. Van de gebieden buiten Winterberg zelf ook een best aardig gebiedje om een keer te skiën.

null

null

null

Mijn dochter is 8 en ik denk dat we dan inderdaad zeker ook een keer naar de Neuastenberg-Postwiese gaan kijken.
Zeker als die 's avonds ook verlicht is, is het zeker iets dat we mooi vroeg in de avond een keer kunnen gaan doen… we hebben er nu al zin in! Bedankt voor deze informatie… :-)

Plaats een reactie