Waar in Winterberg eet je de lekkerste en grootste schnitzels?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik lees verschillende recensies van restaurants, maar sommige zijn al dicht of overgenomen door een andere eigenaar.

Wie heeft er onlangs, in Winterberg, de lekkerste en grootste schnitzel gegeten? Waar en waarom?

Piste riderrrrr

Goede vraag. Heb al een paar keer bij Möppi’s zitten snacken, maar zo’n deurmat voor een nette prijs heb ik nog niet gezien.

tijdens het skien of mag het ook in het dorp?

Een paar aanraders:
Ussa’s Hütte (aan de piste)
Benny`s Kartoffelkiste (centrum)
Bistorant Uppu (centrum)
Dorf Alm Winterberg (centrum)

De schnitzels zijn niet persé mega-groot, maar wel erg lekker, fris bereid en zodanig groot dat je er goed zat van wordt. De prijzen zijn wel wat hoger als bij de eerste beste snackbar of après-skibar, zo tussen 10 en 14€.

tijdens het skien of mag het ook in het dorp?

koen_s op 21 jan 2016 17:53

Sorry, in het dorp.

Piste riderrrrr

Ussa’s Hütte (aan de piste)

Frans op 21 jan 2016 18:04

Nooit gezien. Volgende keer eens op letten dus :D

ussa;s zit volgens mij onderaan bij de quickjet

Benny

Bij Dorfalm is erg gezellig!

ussa;s zit volgens mij onderaan bij de quickjet

Benny op 21 jan 2016 20:19

Klopt, iets rechts daarvan (van bovenaf gezien). Het restaurant zit direct tegenover de nieuwe Astenstraßelift (Nr. 1), onderaan de Parallelhang. Direct onderaan de QuickJet bevindt zich Quick’s Skihütte. Dat is overigens ook zeker geen verkeerde zaak, maar meer een massa eetgelegenheid. Prima voor een snelle Curryworst, maar Ussa’s Hütte is wat rustiger, wordt alles fris bereid en heeft eenduidig de betere Schnitzels.

Ik moet toch eerlijk bekennen dat de ik de schnitzels bij moppi niet veel beter vind dan de schnitzels van de slager hier om de hoek.

Daarvoor ligt Möppi’s Hütte qua prijs ook behoorlijk wat lager dan de bovengenoemde eetgelegenheden. ;)

Schnitzel bij Möppi kost 7€, bij Ussa zo tussen de 9 - 11€. Dat verschil in prijs merk je ook in de kwaliteit.

Ik ga nooooit voor de schnitzel in winterberg. ga altijd voor de döner spar menu voor €6,99. Bij t kleine tentje bij de edeka supermarkt. is goede kwaliteit grote portie. En inc frisdrank naar keuze ( broodje döner inc bord patat)

Ps beneden bij de supermarkt(edeka zit ook een goede bakkerij)

Tegenover de camping die naast die nieuwe skibrug over de weg licht.
Daar zijn de schnitzels echt groot!!

Tegenover de camping die naast die nieuwe skibrug over de weg licht.
Daar zijn de schnitzels echt groot!!

Marco_ski op 23 jan 2016 00:52

Bedoel je deze? http://www.an-der-kappe.de/

Tegenover de camping die naast die nieuwe skibrug over de weg licht.

Daar zijn de schnitzels echt groot!!

Marco_ski op 23 jan 2016 00:52

Bedoel je deze? http://www.an-der-kappe.de/

rppol op 23 jan 2016 13:25

Jup :)

Schniztel-check dinsdag 26 januari 2015:

Ussa’s Hütte (aan de piste)
Prima schnitzel Wiener Art met portie friet en wat salade. Niet al te grote schnitzel maar wel wat dikker. Friet prima in orde. Heerlijk voor een lunch tussen de middag. Inclusief halve liter fris of bier ben je klaar voor rond de EUR 10.

Dorf Alm Winterberg (centrum)
Heerlijke schnitzel met champignonsaus en friet. Ook hier is de schnitzel wat dikker maar wel groter dan bij Ussa’s Hütte. Prima voor een diner dus. Beetje salade. Met halve liter fris/bier én een Eiskaffee toe ben je klaar rond de EUR 22. Helaas kan dit mooie restaurant druk zijn, je kunt geen tafel reserveren.
@Frans dank voor de tips!

Piste riderrrrr

Mocht je nog een keer gaan dan kun je ook goed terecht bij
Bodefelder Schnitzel Stube (Hauptstrasse 3)

300 tot 600 gram schnitzels en ook een bieftstuk van 300 gram.

Schnitzels 300 gram zitten rond de 12 euro. De 600 gram rond de 20

Plaats een reactie