Sneeuwsituatie Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hesselbacher Gletscher en Olpe redden het misschien nog een dag?

null

null

null

Van Züschen zou je meer verwachten, ze hebben naast het onderste kanon zelfs een hoop reserve sneeuw liggen maar die is niet gebruikt.
null

Altastenberg heeft het ook zwaar…
null

Hunau op de piste nog een goede laag, maar liftpad niet meer…
null

Bremberg is ook al mooi bruin aan het worden
null

En dat is een ander gebied met besneeuwing, Hohe Lied…
Neuastenberg opzich niet slecht op de hoofdpistes.
null

Begint smal te worden…
null

Al met al perfecte condities ;)
Aan de hand van de webcambeelden zou ik zeggen: Willingen, Neuastenberg of Winterberg voor zolang het nog kan. Na dit weekend zal Winterberg zeker nog wel wat open hebben, over de rest ben ik niet zeker. Jammer dat dat beetje koude lucht en dus sneeuw op zaterdag en zondag het Sauerland niet kan bereiken en dus alleen de neerslag er komt… Voor volgende week donderdag lijkt er misschien wel enige verbetering aan te komen.

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, is wel donker maar ziet er opzicht niet gek uit.

null

Poppenberg

null

Quick Jet Dalstation

null

Quick Jet Bergstation

@michelr
hmm zo donker ziet het er 10 keer beter uit ;) Zaterdagavond ga ik ook al skiën, maar wss dan ook al regen dus 1.5 dag met regenjas aan :D dolle pret :D maarja, beetje regen smelt je niet van ( dat denkt de sneeuw ook ha-ha-ha ;) )

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, lees veel op FB van mensen de buurt dat het qua sneeuw reuze mee valt, natuursneeuw is grote deels weg.

Zoals dit.

Winterbergbus.nl
6 uur · Winterberg, Duitsland ·
+++ UPDATE SNEEUW +++

Vanuit Winterberg geven we graag een update. Vanmorgen zijn we de piste weer op geweest en eigenlijk is er weinig aan de hand. Het is droog, de temperatuur is iets boven 0 en een zwakke wind. Enkele verbindingspistes met natuursneeuw zijn ‘groen’, de hoofdpistes zijn open en de sneeuw is meer dan acceptabel. Geen ‘bruine stukken’ of stenen maar gewoon een goede laag sneeuw op de pistes waar het hier om draait (tussen de 40 en 70 centimeter). Zwakke punten die er zijn worden aangevuld met sneeuw uit de voorraad. Ja, in Winterberg haalt men sneeuw van de straten op sneeuwrijke dagen, slaat men deze sneeuw op en wordt deze sneeuw met tractoren naar de pistes gebracht op ‘dipdagen’. Wat de omgevingssneeuw betreft: in het dorp nog wat sneeuwresten en enkele centimeters in de bossen; de natuursneeuw heeft het zwaar. Dankzij de vele sneeuwkanonnen die de afgelopen weken geblazen hebben houden de pistes het vooralsnog uit. Aankomende vrijdag geeft de winter zelfs een prik met temperaturen tot -4 en kunnen de kanonnen wellicht enkele uren gaan blazen. Wij beoordelen de vrijdag en zaterdag inmiddels als prima, de zondag lijkt het met veel regenval zwaar te gaan krijgen. We komen op korte termijn met een nieuwe update!

P.s. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: volg Wetter-online.de voor het weer, Weeronline.nl is absoluut onbetrouwbaar, in ieder geval voor wat het weer voor Winterberg betreft. Dagelijks op de hoogte blijven? Vakantiehotel der Brabander geeft iedere ochtend een update op deze pagina: http://www.skiplezier.nl/sneeuwinfo.html

Mooie foto’s van vandaag: https://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport/duitsland/sauerland/…

Ook hier: https://www.facebook.com/Quicks.Skihuette.Winterberg/photos_…

Zie het met veel vertrouwen tegemoet :-)

@michelr ik ook hoor, er kan gewoon goed geskied worden dit weekend in WINTERBERG zoals op de cams te zien was zal het in Willingen en Neuastenberg ook nog redelijk goed zijn. Alleen die regen (als het zoals op sommige sites aangegeven 30mm wordt) skied niet zo heel fijn…

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, dat is het vreemde eraan, de een zegt 30cm, de andere 50cm en een ander zegt tussen de 40 en 70cm.

We gaan het zien.

Er ligt absoluut geen 70cm. Eerder max 30cm en op andere plekken 5cm. Laat je niet gek maken door de commercie.

Piste riderrrrr

@Patrick71 5cm? Ik heb 2 jaar geleden begin maart naast de poppenberg gestaan terwijl het al 2 weken 10 graden of warmer was en daar lag ook ruim een halve meter. Never underestimate the winterberger gletscher… er zijn idd pistes zoals de bremberg waar geen halve meter ligt maar pistes zoals flutlichthang, sürenberg en poppenberg wel hoor.

#proudtobepartofleswintersporters

Nieuwe pluim veelbelovend voor kunstsneeuwproductie vanaf medio volgende week
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens_pluim…
(Kassel, is meestal 4-5 graden warmer)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Zaterdag ook spannend… 1 of 2 graden kan tijdens flinke bui net genoeg zakken. …
verwachting 670 meter:

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Wetter.com en wetter.de voorspellen voor zaterdag ook sneeuw , het zal kantje boord worden…

Winterberg/La plange/Les 4 valles

Vooralsnog zijn de lange termijn vooruitzichten om als winterliefhebber buikpijn van te krijgen. Komend weekend weer boterzacht met vooral zaterdag heel veel regen en wind. Triest, benieuwd of er tegen carnaval nog pistes open zijn.

Zonde inderdaad. Maar ja, gewoon de komende weken een paar dagen voorzichtig reserveren en dan per keer bekijken of het de moeite gaat zijn.

Nieuwste berekening geeft zaterdag eerst een lading sneeuw…

null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ook op 670 meter nu sneeuw in de verwachting

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Laten we hopen dat het inderdaad die kant op gaat…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Het wordt nog leuker? Ook zondag sneeuw volgens het doorgaans zeer betrouwbare Meteomedia! (Winterberg 670m verwachting)

null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wow het wordt steeds mooier, zaterdag een cm of 10 en miss zelfs meer en zondag ochtend ook sneeuw! @michelr dat wordt poeder op de pistes ;)

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, wordt de brede latten meenemen

@Patrick71 5cm? Ik heb 2 jaar geleden begin maart naast de poppenberg gestaan terwijl het al 2 weken 10 graden of warmer was en daar lag ook ruim een halve meter. Never underestimate the winterberger gletscher… er zijn idd pistes zoals de bremberg waar geen halve meter ligt maar pistes zoals flutlichthang, sürenberg en poppenberg wel hoor.

vic2000 op 27 jan 2016 21:46

De webcams zeggen genoeg vandaag. Ik hou niemand tegen, sterker nog, ik zou volgende week dinsdag nog een keer richting Winterberg willen gaan. Op dit moment heb ik besloten dat niet te doen, maar ik hoop écht voor iedereen die wel gaat, dat hij of zij mooie condities gaat aantreffen.

Piste riderrrrr

Nee, ik ga er zeker komend weekend ook niet heen, en ik verzeker jullie, dat scheelt een boel ruimte op de pistes… Maar het weer vertoont me te veel herfstcapriolen, storm, (veel) regen, misschien tijdelijk wat (natte) sneeuw op de hoogste toppen. Volgende week maar eens kijken of er net voor de carnavalsdrukte nog een dagje in te plannen is. Positief is dat vergeleken met gisteren de bandbreedte in de verdere vooruitzichten enorm breed is, dus wie weet op termijn…

Regen is inmiddels gestopt, 16 liften nog open, meeste pistes houden nog goed stand. Zelfs “flutlicht” van morgen avond gaat door. Condities zijn lang niet ideaal maar ook zeker niet zo slecht. Nu het tijdelijk droog is, is zeker goed te doen daar. Sneeuw is zeker zwaarder maar er ligt op dit moment nog voldoende op de geopende pistes. Er zullen in de loop van de dag zeker weer wat kale plekken ontstaan maar die zullen vanavond en morgen vroeg weer opgelapt worden! Helaas zit ik vast in Nl. anders zou ik morgen gaan!

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Volgens wetteronline.de gaat het dit weekedn sneeuwen, ook Roel bericht hierover.

http://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

null

Tja, en nu is het weer zaterdag regen (15mm), in de middag overgaand in sneeuw (10-15cm) en zondagmiddag weer overgaand in regen (gering). Blijft spannend!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De temperatuur is vandaag ook niet boven de 1,6graden gegaan op de Kahler Asten en er was 3-4 graden voorspeld dus als de opklaringen blijven zullen de kanonnen wel aankunnen denk ik. Ik ga van 5-12 februari maar dat zal wel goed komen denk ik als ik de voorspellingen nu zie

Winterberg/La plange/Les 4 valles

@robbemaes zelfs met heldere nacht is het de vraag of de temp laag genoeg uitkomt… wel is de kans groot dat ze als het mogelijk is ook bij grenstemperaturen besneeuwen om toch nog zoveel mogelijk extra te maken als kan.

Hopelijk dat ook die 15mm grotendeels als sneeuw valt… want anders schieten we er alsnog niet veel mee op ;)

De temp is nu wel aan het zakken, 20 min geleden was het nog 2.6, nu 2.3 :D

#proudtobepartofleswintersporters

Morgen naar Winterberg, we zullen zien hoe het is. we hebben onze verwachting naar beneden bijgesteld, dan kan het alleen maar meevallen :-)

Een slechte dag in de sneeuw is nog altijd beter dan een goede dag op kantoor.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6, wij gaan morgen ook een weekend, ook wij hebben het een en ander naar beneden bijgesteld kan het altijd meevallen.

@michelr ga je zaterdag ook avondskiën? Als je me zondag of zaterdagavond zoekt: rode broek, rood met witte jas en leki stokken met van die gele kappen.

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, ligt eraan hoe het sneeuw is, en wat de rest van het gezelschap wil doen.

Plaats een reactie