Drukte goede vrijdag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste wintersporters,

Ik ben bij goede omstandigheden van plan om een dagje af te reizen naar winterberg. Heeft iemand ervaring met drukte op deze dag, of denken jullie dat het druk is op het moment dat de omstandigheden redelijk zijn?
Ik was van mening dat de Duitsers vrij hebben op deze dag?

Beste wintersporters,

Ik ben bij goede omstandigheden van plan om een dagje af te reizen naar winterberg. Heeft iemand ervaring met drukte op deze dag, of denken jullie dat het druk is op het moment dat de omstandigheden redelijk zijn?
Ik was van mening dat de Duitsers vrij hebben op deze dag?

jessehuijers op 25 feb 2016 21:59

Alleen bij uitzonderlijk mooi weer en mooie sneeuw zijn korte wachttijden mogelijk. Bij de meeste liften kun je na 6 maart meestal gewoon doorlopen of hooguit een paar stoeltjes wachten.
Alleen oefenweide, lift 10 en de sleper naar de Kappe zijn wat drukker

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Alleen bij uitzonderlijk mooi weer en mooie sneeuw zijn korte wachttijden mogelijk.

Harry(Winterberg) op 26 feb 2016 12:41

ik denk dat je bedoelt: lange wachttijden bij mooie sneeuw en uitzonderlijk mooi weer?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn zo moet je het wel zien ja. Maargoed het is helemaal te begrijpen dat hij het als lokale ondernemer altijd zo rooskleurig mogelijk neer probeert te zetten. Al moet ik wel zeggen dat tegenwoordig de wachttijden aardig gereduceert zijn door de veel grotere capaciteit van de liften. Verwacht op een mooie dag overal een wachttijd van hooguit 5min met uitzondering van de Brembergkopf (lift 10), de sleeplift op de Kappe (welke komende zomer vervangen word door 4 pers stoeltjeslift. En rauher busch.

Born to Ride

@Matthias123 ik heb zelf 2 weken geleden ervaren dat Brembergkopf (lift 10) erg druk was, heb daar ca. 15 minuten moeten dringen. Bij die lift zouden ze wel capaciteitsuitbreiding kunnen gebruiken. Bij de transportband+sleeplift (lift 24+15) Kappe ben je ook veel tijd kwijt (de drukte viel toen mee) maar het gaat zo traaaaag en voordat je dan weer bij de sleeplift kan aanhaken is ook zo’n gekluun :-). Goed dat ze die gaan upgraden. En inderdaad Rauher Busch (skilift 12) ook drukker dan de rest.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn Ik weet niet of ze de capaciteit van de brembergkopf nog verder moeten vergroten. Het is nu al een snelle 6 zitter. Qua wachttijden zou hij eigenlijk wel vergroot moeten worden, maar de piste zelf zit een beetje op zijn limiet qua drukte. Wanneer ze hem zouden uitbreiden zouden ze eigenlijk ook de piste moeten verbreden.

Born to Ride

Plaats een reactie