huisdieren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo
Ik zal mezelf effe voorstellen,mijn naam is jolanda en wij willen in februari 2012 de eerste keer naar winterbergen.
Ik heb de site van sauerland-huisje startpagina al bekeken,
Maar waar wij naar op zoek zijn is een huisje voor 6 personen waar ook een kleine hond mee mag.
De meeste hebben hier geen informatie over.
Als er iemand voor ons een tip heeft zou dat fijn zijn.
GR JOLANDA

Gewoon even bellen?

maar sowieso zou ik Winterberg niet zo ver vooruit boeken…

http://www.winterberg.de dan kijken bij suchen und buchen. Voor februari juist nu wel boeken, anders is het vol, 6-persoons appartementen waar een hond in mag zijn ondanks de bijna 10.000 gastenbedden schaarsl.

Ja, je kunt nu al boeken voor februari,
En tegen die tijd kun je altijd nog beslissen of het ski of snowboard wordt

Of

Wandelschoenen

In deze ferienwohnung mag je een hond meenemen.
http://www.haus-merian.de/nl/index.php

Aftellen maar!

In Winterberg ist von Januar bis Februar mit neunzigprozentiger Wahrscheinlichkeit eine Schneedecke von zehn Zentimetern und mehr vorhanden. Über 75 Prozent der Gesamtniederschläge im Winter fallen als Schnee. Um diese von Natur aus schon hohe Schneesicherheit weiter zu optimieren, haben die Liftbetreiber in den Ausbau der Beschneiungsanlagen investiert. Rund 100 Schnee-Erzeuger zaubern aus reinem, klarem Wasser feinsten Schnee für optimale Schneesicherheit auf 34 Skipisten und fünf Rodelhängen. Das macht zusammen satte 16 beschneite Pistenkilometer. Für Wintersport und –spaß von Mitte Dezember bis Mitte März.

maar je kunt uiteraard ook wandelen op de geruimde wandelpaden.

Als er niet staat dat huisdieren niet welkom zijn, zijn ze het standaard wel… soms wil het er niet duidelijk bij staan, maar in de (algemene) voorwaarden moet er dan over worden gesproken. Kwestie van lezen en de uitbater houden aan de gesloten overeenkomst.

I even pee standing sideways...

@jolanda
Wij verhuren 2 appartementen in Winterberg gelegen tegenover de skipiste Kappe, waar ook skiverhuur en skilessen ( ned.) zijn. Tevens meteen aan de langlaufloipes en mooie wandelroutes. Een hondje is toegestaan in onze appartementen. Ik heb in februari nog enkele vrije data. Mocht je meer informatie willen ontvangen, dan kun je een mailtje sturen naar contact@appartementvictoria.nl
Misschien tot ziens!

@harry,
Ik zou ook graag willen kunnen reserveren op basis van een statistische sneeuwzekerheid,
Maar de realiteit gebied me om teleurstellingen te voorkomem, toch maar wandelschoenen mee te nemen tegen die tijd,
Afgelopen januari zelfs in oostenrijk meegemaakt, dat het kwik opliep tot 16 graden en dat het pad voor ons huisje van asfalt bleek ipv de sneeuw die er voorgaande jaren wel lag,
Ondanks dat maar door de hoogte van 1600 m waren de pistes nog begaanbaar,maar lager gelegen gebieden lagen er al maagdelijk groen bij,

Dus het is een inschatting van risico of je op basis van statistieken durft te reserveren.

Iedereen bedankt voor alle informatie.
We zullen zeker naar winterberg gaan.
Met of zonder sneeuw die garantie kan niemandt geven denk ik.
Saskia bedankt voor het aanbod als er intresse is zal ik het snel laten weten.
JOLANDA

Die 99% kans op een sneeuwlaag is gebaseerd op de mogelijk van kunstsneeuw op (zeer)beperkte delen van het gebied.

Verder moet je Harry(winterberg) niet serieus nemen gezien hij (financiële) belangen heeft bij het promoten van Winterberg.

@RR: de 95% (en dus niet 99%) sneeuwzekerheid is gebaseerd op ca. 80% van het skigebied. Verder heb ik al sinds 2007 geen financiële belangen meer in Winterberg, maar weet ik wel hoe het zit met de sneeuwzekerheid.

heb een huisje voor kerst geboekt bij centerparcs hochsauerland en geen problemen met huisdieren meenemen

@frank
Center Parcs Medebach ligt grofweg tussen Winterberg en Willingen in. Je kunt met de skipas vanaf 3 dagen van Winterberg ook skiën in Willingen, Züschen, Altastenberg, Neuastenberg en Bödefeld-Hunau.

Tussen kerst en oud&nieuw is het extreem druk in Winterberg en Willingen, met afstand de drukste periode in het jaar (krokusvkantie is bbijvoorbeeld veel rustiger). Züschen, Alt- en Neuastenberg en WInterberg-Kappe (ook op deze pas) zijn dan aan te bevelen en bovendien erg leuke skigebiedjes met afwisselende pistes.

Er heeft agelopen 3 jaren sneeuw gelegen vanaf 18 november en er is geskied tot half maart.
Er is afgelopen jaar weer 7 miljoen geïnvesteerd in o.a. nieuwe liften en sneeuwkanonnen in Winterberg.Dus alls het maar even koud is is er sneeuw op de pistes en kan er worden geskied.Maar gelukkig hebben wij het allemaal niet zelf in de hand.
En als je in februari naar Winterberg wilt met 6 personen en een hand is het toch wel handig om alvast een onderkomen te zoeken want langzaam aan raakt Winterberg vol…

Doei…

Plaats een reactie