skischool poppenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@Frans @Harry(Winterberg)

Skischool Poppenberg
Nieuwe Skischool Winterberg
Skischool Winterberg
Der Brabander

Voorkeur om bij Poppenberg of Bremberg te starten, want vind Rauer Bush zo’n chaos in de vakantie
Maar maakt dat uberhaubt wat uit?
Waar zit uberhaubt de locatie v Skischool Poppenberg. Is dat bij de receptie v Landal? Of bij Moppi?

Mijn dochter is 11 jaar en lichtgevorderd (volgens de fimpjes vd Brabander)
Skied in ploeg (gaat richting het bijzetten vd andere skie na de bocht parallel)
2 of 3 dagen/dagdelen skiles is de voorkeur
Poppenberg zie ik dat die halve dagen aanbieden wat mooi uitkomt gezien mijn dochter ook graag met mij wilt skien.
Of is 1 uur priveles effectiever dan 2 dagdelen groepsles?

Poppen (berg) heeft in België toch een heel andere betekenis of vergis ik me nou.

Poppen (berg) heeft in België toch een heel andere betekenis of vergis ik me nou.

Hooykaas op 23 feb 2016 19:51

Vertel… (??)

Dat moet een Belg je vertellen vindt ik.

Misschien iets off topic maar wat mij een aantal weken geleden opviel bij skischool Der Brabander was dat de skileraar van mijn vriendin daar zonder helm!!! Les gaf. Ik vind persoonlijk dat een skileraar een voorbeeld functie heeft net als een leraar op school. Zeker in een gebied als Winterberg kunnen we beter maar zoveel mogelijk het goede voorbeeld geven lijkt mij. Les voor mijn vriendin was overigens perfect voor elkaar. Zij heeft nu veel plezier in het skiën en draagt netjes een helm.

ErikVermeij op 3 mrt 2015 11:27

Helm dragen is inderdaad geen plicht, muv kinderen.
Overigens dragen mijn ausbilders bij de DSLV Staatlich bijscholing ook zelden een helm.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Poppen (berg) heeft in België toch een heel andere betekenis of vergis ik me nou.

Hooykaas op 23 feb 2016 19:51

In het Duits betekend het gewoon “neuken”, oftewel “neukberg”. Desalniettemin komt de naam daar oorspronkelijk niet vandaan, maar van een naamsverbastering.

Waar zit uberhaubt de locatie v Skischool Poppenberg. Is dat bij de receptie v Landal? Of bij Moppi?

MauriceSki op 23 feb 2016 19:46

De receptie van de skischool zit gewoon bij de skiverhuur Poppenberg in.

Voorkeur om bij Poppenberg of Bremberg te starten, want vind Rauer Bush zo’n chaos in de vakantie
Maar maakt dat uberhaubt wat uit?

MauriceSki op 23 feb 2016 19:46

Niet echt, het is daar overal druk. Möppi moet je 's morgens optijd erbij zijn, anders kan je daar überhaupt al niet meer parkeren.

Afgelopen werkdagen waren er nauwelijks wachttijden bij de meeste liften. Volgende week denk ik ook niet.
Komend weekend wordt wel ramvol!
Besneeuwde pistes zijn zeer goed, alleen piste 2 en de oefenweide zijn nog niet in erg goede staat.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@Frans
@Harry(Winterberg)

Skischool Poppenberg
Nieuwe Skischool Winterberg
Skischool Winterberg
Der Brabander

Voorkeur om bij Poppenberg of Bremberg te starten, want vind Rauer Bush zo’n chaos in de vakantie
Maar maakt dat uberhaubt wat uit?
Waar zit uberhaubt de locatie v Skischool Poppenberg. Is dat bij de receptie v Landal? Of bij Moppi?

Mijn dochter is 11 jaar en lichtgevorderd (volgens de fimpjes vd Brabander)
Skied in ploeg (gaat richting het bijzetten vd andere skie na de bocht parallel)
2 of 3 dagen/dagdelen skiles is de voorkeur
Poppenberg zie ik dat die halve dagen aanbieden wat mooi uitkomt gezien mijn dochter ook graag met mij wilt skien.
Of is 1 uur priveles effectiever dan 2 dagdelen groepsles?

MauriceSki op 23 feb 2016 19:46

Kwamen op woensdag vroeg in de ochtend, maar was geen plek meer voor groepsles voor haar.
Alleen nog 1 uurtje priveles op donderdag. Uiteindelijk niet voor gekozen.
Blijkbaar vroeg reserveren of in het weekend er vroeg bij zijn.
Helaas staat op hun site dat ze de mails niet allen kunnen beantwoorden met alle drukte.
Ook een vraag stellen via Facebook wordt helaas ook niet op gereageerd.

De basiszaken van de rollerbaan en eigen skilessen en zaken van vorig jaar Oostenrijk met mijn dochter samen weer herhaald en toch ook zo weer stappen met haar kunnen zetten. Nu van ploeg naar parallel gegaan.
Dus al met al goed gegaan.

Wel op de pistes de skischolen in de gaten gehouden.
Het is toch echt per skischool zo afhankelijk welke leraren je hebt zag ik. Maar niet zo snel erg grote verschillen tussen de skischolen kunnen herkennen.
Wel moet ik zeggen dat ik de slechte berichten over skischool Semmler helaas ook zelf heb kunnen zien.
Instructeurs zagen er idd minder voorbereid // georganiseerd uit.
Voorbeeld skieen zag bij meerdere skischolen bij de jongere instructeurs nog vrij matig uit.
Ook het houden van overzicht of het kiezen van routes over de pistes zag je duidelijk verschil tussen de jongere instructeurs en de meer ervaren.
Heb ook nog een erg ervaren instucteur goede priveles zien geven.
Lijkt na veel observeren dat voor veel mensen 1 of 2 uur priveles meer kan doen dan 2 of 3 dagen groepsles.
Hangt denk ik ook wel vd groep en instructeur af…

Ook ene Wim?? van der Brabander zien lesgeven(kan zijn naam kloppen??)… rood harig grote glimlach (rozige baard dacht ik) rond de 30 jaar schat ik. Hem zag ik met stuk of 8/10 licht gevorderden erg fanatiek een groepsles draaien. Ben nog naar m toe gelopen en m complimenten gegeven voor zijn enthausiasme/fanatisme en individuele aandacht voor iedere deelnemer, nadat hij het voorbeeld had gegeven. Ze gingen woensdag 24 februari in de ochtend op de rode pistes bij Moppi naar beneden.
Misschien iemand die weet over wie ik het heb…

@Frans

@Harry(Winterberg)

Skischool Poppenberg
Nieuwe Skischool Winterberg
Skischool Winterberg
Der Brabander

Voorkeur om bij Poppenberg of Bremberg te starten, want vind Rauer Bush zo’n chaos in de vakantie
Maar maakt dat uberhaubt wat uit?
Waar zit uberhaubt de locatie v Skischool Poppenberg. Is dat bij de receptie v Landal? Of bij Moppi?

Mijn dochter is 11 jaar en lichtgevorderd (volgens de fimpjes vd Brabander)
Skied in ploeg (gaat richting het bijzetten vd andere skie na de bocht parallel)
2 of 3 dagen/dagdelen skiles is de voorkeur
Poppenberg zie ik dat die halve dagen aanbieden wat mooi uitkomt gezien mijn dochter ook graag met mij wilt skien.
Of is 1 uur priveles effectiever dan 2 dagdelen groepsles?

MauriceSki op 23 feb 2016 19:46

Kwamen op woensdag vroeg in de ochtend, maar was geen plek meer voor groepsles voor haar.
Alleen nog 1 uurtje priveles op donderdag. Uiteindelijk niet voor gekozen.
Blijkbaar vroeg reserveren of in het weekend er vroeg bij zijn.
Helaas staat op hun site dat ze de mails niet allen kunnen beantwoorden met alle drukte.
Ook een vraag stellen via Facebook wordt helaas ook niet op gereageerd.

De basiszaken van de rollerbaan en eigen skilessen en zaken van vorig jaar Oostenrijk met mijn dochter samen weer herhaald en toch ook zo weer stappen met haar kunnen zetten. Nu van ploeg naar parallel gegaan.
Dus al met al goed gegaan.

Wel op de pistes de skischolen in de gaten gehouden.
Het is toch echt per skischool zo afhankelijk welke leraren je hebt zag ik. Maar niet zo snel erg grote verschillen tussen de skischolen kunnen herkennen.
Wel moet ik zeggen dat ik de slechte berichten over skischool Semmler helaas ook zelf heb kunnen zien.
Instructeurs zagen er idd minder voorbereid // georganiseerd uit.
Voorbeeld skieen zag bij meerdere skischolen bij de jongere instructeurs nog vrij matig uit.
Ook het houden van overzicht of het kiezen van routes over de pistes zag je duidelijk verschil tussen de jongere instructeurs en de meer ervaren.
Heb ook nog een erg ervaren instucteur goede priveles zien geven.
Lijkt na veel observeren dat voor veel mensen 1 of 2 uur priveles meer kan doen dan 2 of 3 dagen groepsles.
Hangt denk ik ook wel vd groep en instructeur af…

Ook ene Wim?? van der Brabander zien lesgeven(kan zijn naam kloppen??)… rood harig grote glimlach (rozige baard dacht ik) rond de 30 jaar schat ik. Hem zag ik met stuk of 8/10 licht gevorderden erg fanatiek een groepsles draaien. Ben nog naar m toe gelopen en m complimenten gegeven voor zijn enthausiasme/fanatisme en individuele aandacht voor iedere deelnemer, nadat hij het voorbeeld had gegeven. Ze gingen woensdag 24 februari in de ochtend op de rode pistes bij Moppi naar beneden.
Misschien iemand die weet over wie ik het heb…

MauriceSki op 5 mrt 2016 05:54

Waarschijnlijk bedoel je Ivo. Hij is 36,dus zal gevleid zijn

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst skien. Onze zoon van 5 willen wij graag skilessen laten nemen in Winterberg.Hij heeft lessen gehad in Snowworld. Hij zit tussen kinderland en de blauwe piste in. Wij zijn zelf ook beginners. Er zijn zoveel skischolen in Winterberg, dat wiij niet weten welke wij moeten kiezen. Poppenberg is alleen voor Landal gasten.
Wie weet welke skischool met Nederlandse leraren leuk is voor onze zoon van 5? Alvast bedankt voor de reactie.

Een goed 2017

Plaats een reactie