Sneeuw?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Van 18 december tot 22 december zou ik met vrienden naar winterberg gaan om te gaan skiën. natuurlijk weten we niet 100% zeker als er sneeuw gaat liggen. Iemand enig idee hoe het zou zijn met de pistes rond deze tijd van het jaar? Hoe is het de vorige jaren geweest rond deze periode? het zou leuk zijn moesten alle pistes open zijn :) of is dit valse hoop?

Ik ben er vorig jaar tweede kerstdag geweest, toen waren alle liften open en ongeveer 80% van de pistes denk ik. Het was wel allemaal kunstsneeuw, verder was het helemaal groen. Vorig jaar hadden ze volgens mij in Novembbbrrr en begin December koud weer, waardoor ze heel veel konden spuiten. Het zal er ook voor dit daar denk ik vanaf hangen hoe veel kunstsneeuw er gemaakt kan worden in de tijd ervoor. Enkele pistes zullen er wel open zijn, maar voor een winter wonderland moet je wel echt geluk hebben denk ik. Veel plezier in ieder geval!

*bericht bewerkt door Nuet op 07 okt 2017 16:34

Vier jaar geleden lag er slechts op een helling kunstsneeuw en regende het de hele dag. We hebben ons wel vermaakt, maar we hadden net zo goed (of beter) in een hal kunnen gaan skiën. Ik zou nog even wachten met boeken…

Ik zou een dag of 2 van te voren beslissen. Ik schat de kans op 40 a 50% dat je goede condities hebt.

Born to Ride

Afgelopen jaar lag Winterberg er in december beter bij dan menig gebied in de Alpen. Vanwege de lage ligging is er extreem geïnvesteerd in kunstsneeuw. Als het dus maar vriest kunnen en zullen ze in zo’n 2 dagen de belangrijkste delen van het gebied besneeuwen. Er is alleen een probleem als er, zoals een paar jaar terug, een hele warme maand is en het dus niet vriest. Aan de andere kan ben ik er ook wel eens begin december geweest meet een halve meter natuursneeuw. Als je het geluk hebt dat er zelf maar een cosmetisch laagje natuursneeuw valt zit je perfect, maar dat weet je natuurlijk niet. Ik schat de kans dat je goed de pistes op kunt wel wat hoger in dan die 40-50%, ik denk eerder 75-80%. Als je in die periode echt zekerheid wilt moet je gewoon naar een gletsjer.

We wonen in belgie en dit is eigenlijk de enigste deftige skigebied op 4 uur rijden. busreizen gaan sowieso niet rond deze datum en 11 uur rijden naar een bestemming is ons ook een beetje te ver. Duys afwachten is de boodschap zeker :)

*bericht bewerkt door timothyallemeersch op 11 okt 2017 11:58

Afwachten inderdaad.

Plaats een reactie