Postwiesen skigebied - Neuastenberg, is dit ook onderdeel van het skigebied van Winterberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo,

Ik zie bij de webcams een cam van het funpark en die lijkt erg veel op het funpark van Neuastenberg (Postwiesen skigebied)
Zijn deze 2 gebieden met elkaar verbonden?

Ja hoor dit hoort allemaal bij elkaar. Afgelopen weekend heb ik er al in de sneeuw gelopen!

geluksvogel!

Ik da de 22e kijken, zou net genoeg sneeuw moeten liggen dan :-)
Bedankt voor je antwoord!

Groet,

Freek

PS: op de pistekaart van Winterberg kom ik geen Neuastenberg tegen

Hoi freek.

A.s vrijdag gaan ze al open sneeuwkanonnen gaan ook flinke toeren draaien nu.
God bless you

Neuastenberg is helemaal niet aangesloten op het skigebied van winterberg. Ook het skipas van winterberg is er niet geldig, de Wintersport-Arena Sauerland card echter wel. Neuastenberg is een Ortsteil van Winterberg en ligt ongeveer 10 km ten zuiden van Winterberg.

Tomcatsburg heeft helemaal gelijk volgens mij; die 2 gebieden zijn niet met elkaar verbonden.

Bedankt voor de (uiteenlopende) reacties. vooralsnog ga ik er maar vanuit dat het niet onderdeel is van Winterberg maar van Wintersport Arena

voor een dagje skieen moet je dus kiezen voor Winteberg, of Willingen of Neuastenberg etc… vanaf 3 dagen kan je een WintersportArena kaart kopen die wel voor alle gebieden geldig is

Die Wintersportarena-CARD gilt in

6 beschneiten Skigebieten:
+ Postwiesen-Skigebiet Neuastenberg

+  Skigebiet Willingen.de

+  Skikarussell Altastenberg

+  Skiliftkarussell Winterberg 

+  Snowworld Züschen

+  Wintersportpark Sahnehang

Preise:
3 Tage: 55,00 (Kinder 37,00)
4 Tage: 65,00 (Kinder 44,00)
5 Tage: 73,00 (Kinder 48,00)
6 Tage: 81,00 (Kinder 51,00)
7 Tage: 89,00 (Kinder 54,00

deze gebieden liggen alleen niet aan elkaar toch ? skikarusselwinterberg is toch alleen winterberg of horen die gebieden daar ook bij ?

Nee,inderdaad, ze liggen wel vlak bij elkaar, maar niet aan elkaar.

De gebieden liggen dicht bij elkaar. Tussen het gebied van Winterberg en Altastenberg is het maar 1 km. Naar Neuastenberg 2 km. Aaneengesloten gebieden: Winterberg 22 liften - 30 pistes / Willingen (25 min. rijden vanaf Winterberg) 13 liften - 20 pistes / Altastenberg (3 min. rijden) 8 liften - 12 pistes / Neuastenberg (3 min. rijden) 9 liften - 15 pistes / Züschen (10 min. rijden) 6 liften - 5 pistes. Vanaf 3 dagen is de skipas in alle gebieden geldig.
Pistecondities momenteel overweldigend goed op de kunstmatig besneeuwde pistes, 15-20 cm natuursneeuw, meest 50-150 cm kunst+natuursneeuw op de pistes. Funparcs in Winterberg en Neuastenberg geopend. Info en weerberichten Winterberg op onze site http://www.skiplezier.nl

in Willingen was het gister drama… regen en wind plus de lften voor de verbindingspistes (Köhlerhagen 1 en 2) waren gesloten omdat er niet genoeg natuursneeuw is gevallen. Dus veel heen en weer rijden met de auto. Een funparc is nog nergens te bekennen helaas

ik zou graag met mensen in contact willen komen die een bungalow bezitten in het dorint in neuastenberg en mij daar het een en ander over kunnen vertellen, want wij vinden neuastenberg geweldig

Ik begrijp dat je niet van de Altastenstrasse sleeplift 1 naar andere gebiedem kunt skien? klopt dit?

Wel toch? alleen de straat oversteken!

Plaats een reactie