Dagje skieen Winterberg/Willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin wil ik graag een dagje skieen in Winterberg of Willingen. Smorgens op tijd vertrekken, skipas kopen en dan lekker de piste op. Wij hoeven niets meer te huren, omdat wij zelf alles in bezit hebben.

Wat raden jullie dan aan? Winterberg of Willingen? Vanwege het feit dat wij beide nieuwe schoenen hebben aangeschaft, willen we gewoon een lekker dagje skieen als voorbode op de skivakantie in de krokusvakantie.

Beide staan we al meerdere jaren op de latten.

De planning is trouwens dat wij op een maandag gaan skieen :-)

Dan zou ik Winterberg doen, mits buiten vakantieperiode natuurlijk. Zeker als alles draait is dat echt prima voor 1 dag. N.a.v. tips hier op het forum heb ik dat afgelopen jaar gedaan en geparkeerd op P5 wat ideaal was (maar dan moet dus wel alles draaien). Ook leuk lunch hutje daar overigens en een kassa voor je dagkaart (waar ik om 09.15 uur als enige stond).

Winterberg is over het algemeen goed te doen buiten de vakanties op maandag. Op https://www.skiliftkarussell.de/nl/service/anfahrt-parken.ht… staat een mooi kaart voor parkeerplekken. Vermijd de parkeerplaatsen rond de Brabander iedereen wil daar blijkbaar parkeren. Zoals HN65 zegt P5 (Nordhang) is ideaal je kunt vandaar uit relatief eenvoudig het gebied in straat oversteken en klein stukje naar de lift lopen. Een andere die ons goed is bevallen vorig jaar is de parking bij Rauher Busch kan deze op de kaart zo even niet snel terug vinden.

P4 is doordeweeks ook in het algemeen prima. Sta je ook meteen bij de piste.

wij parkeren altijd bij P 7

Vorig jaar heeft Willingen mij positief verrast! Langere, meer uitdagende pistes en een mooier uitzicht wonnen het bij mij boven het iets grotere pisteaanbod van Winterberg. De kunstsneeuwzekerheid is hier wel een stukje lager, dus wel alleen doen bij voldoende sneeuw. Ook gratis parkeren bij de Ettelsbergseilbahn.

En wij doordeweeks P2 :)

Over Willingen vs Winterberg, Winterberg heeft de besneeuwing beter voor elkaar. Daardoor heb je in de huidige omstandigheden meer ski mogelijkheden in Winterberg en zou ik nu voor Winterberg kiezen. Bij genoeg natuursneeuw heeft Willingen mijn voorkeur.

Willingen heeft als bijkomend probleem dat de laagste stukken van de belangrijkste pistes een stuk lager liggen qua hoogte dan Winterberg. Dat in combinatie met het veel bredere dal zorgt er vaak voor dat op het laagste stuk de sneeuwkanonnen niet aan kunnen omdat het niet koud genoeg is, terwijl het in Winterberg dan wel overal kan. Een paar IDE snowmakers zou daar echt een uitkomst zijn.

Born to Ride

Bedankt voor alle tips! Ik eea eens even gaan uitzoeken:)

Ik had in gedachten rond half maart een weekend naar Winterberg te trekken is het daar dan nog sneeuwzeker ?

Plaats een reactie