Met oma en peuter - waar gaan we heen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij zitten over drie weken een lang weekend (do - zo) in Medebach, vlakbij Winterberg (aan de kant van P6). De eerste dagen ben ik daar alleen met drie kinderen (waaronder een peuter van 3,5 jaar) en mijn moeder. Ik ben op zoek naar tips bij welke piste of parkeerplaats we het beste kunnen starten.

De peuter wil misschien wel even in een pizzapunt glijden, maar wil ook zeker sleeën en spelen. Mijn moeder wil graag een hele makkelijke piste proberen (en daar laat ze het waarschijnlijk ook bij). De andere twee kinderen en ik willen ook wel een paar andere pistes bekijken in het uurtje dat mijn moeder op de peuter past.

Waar moeten we dan zijn? En het liefst kunnen we er ook even lekker opwarmen.

Ik heb hier gelezen dat we in het weekend niet op de pistes in Winterberg moeten zijn qua drukte, dus dat doen we dan op donderdag en vrijdag. Andere tips voor het weekend? En is het avondskiën ook zo druk?

Beginnen bij P6 is prima, erg eenvoudige piste dat ook. Beneden zit ook gewoon een tentje waar je wat kan drinken/eten.
Anders kun je evt ook nog p1 doen bij de Brabander, ook een makkelijke piste en kun je evt ook van de touwlift gebruik maken. P1 moet je wel bijtijds zijn, denk dat do dan de beste dag is.

P3. Kan jij of Oma de peuter met de supermakkelijke 'Förderband" een piepklein stukje omhoog zien gaan en daarna de pizzapunten zien oefenen. Met een beetje weer kan je dat ook nog aanschouwen vanaf het terras van het Schneewittchenhaus, alwaar je ook nog tussendoor kunt opwarmen, eten, drinken, WC. En er zit ook nog een skiverhuur.
Maar P6 en lift 12 is ook niet verkeerd hoor, alleen is het bij die lift een stukje drukker.

3 weken is dat niet een beetje Over kill voor Winterberg?

Ik zou beginnen bij de Ruhrquelle. Leuk voor iedereen. Met een leuke hut erbij. Daarna kunnen jullie misschien nog door richting P6.

.

*bericht bewerkt door Arjann op 18 jan 2019 23:39

3 weken is dat niet een beetje Over kill voor Winterberg?

Hooykaas op 18 jan 2019 23:22

“Over” staat er.

Bedankt @rppol
Fout gelezen 😃

Beginnen bij P6 is prima, erg eenvoudige piste dat ook. Beneden zit ook gewoon een tentje waar je wat kan drinken/eten.
Anders kun je evt ook nog p1 doen bij de Brabander, ook een makkelijke piste en kun je evt ook van de touwlift gebruik maken. P1 moet je wel bijtijds zijn, denk dat do dan de beste dag is.

Tiny-M op 18 jan 2019 16:13

Dankjewel voor je tip! Ik denk alleen niet dat de jongste al iets kan op die piste… Voor hem is het fijn al er ook een kleine oefenweide is met een pannenkoekenlift of liever nog een rolband.

Beginnen achter der Brabander en dan der Rauher Busch. 2 hele makkelijke pistes. Zou zeker der Schneewitchen niet afgaan. Eerste gedeelte prima daarna niet voor een beginneling. En dat zijn de eerste twee pistes wel. Veel succes Rika

Beginnen achter der Brabander en dan der Rauher Busch. 2 hele makkelijke pistes. Zou zeker der Schneewitchen niet afgaan. Eerste gedeelte prima daarna niet voor een beginneling. En dat zijn de eerste twee pistes wel. Veel succes Rika

Beginnen achter der Brabander en dan der Rauher Busch. 2 hele makkelijke pistes. Zou zeker der Schneewitchen niet afgaan. Eerste gedeelte prima daarna niet voor een beginneling. En dat zijn de eerste twee pistes wel. Veel succes Rika

P3. Kan jij of Oma de peuter met de supermakkelijke 'Förderband" een piepklein stukje omhoog zien gaan en daarna de pizzapunten zien oefenen. Met een beetje weer kan je dat ook nog aanschouwen vanaf het terras van het Schneewittchenhaus, alwaar je ook nog tussendoor kunt opwarmen, eten, drinken, WC. En er zit ook nog een skiverhuur.
Maar P6 en lift 12 is ook niet verkeerd hoor, alleen is het bij die lift een stukje drukker.

rppol op 18 jan 2019 19:38

Dat klinkt goed! Lijkt me precies wat we nodig hebben. Niet al te druk dus?

3 weken is dat niet een beetje Over kill voor Winterberg?

Hooykaas op 18 jan 2019 23:22

Haha, ja lijkt mij ook! We gaan ook nog naar Oostenrijk in de voorjaarsvakantie, dit is fijn als extra.

Ik zou beginnen bij de Ruhrquelle. Leuk voor iedereen. Met een leuke hut erbij. Daarna kunnen jullie misschien nog door richting P6.

Arjann op 18 jan 2019 23:38

Ik ga het opzoeken op de kaart. Weet je of er ook een rolband of kleine pannenkoekenlift is?

Beginnen achter der Brabander en dan der Rauher Busch. 2 hele makkelijke pistes. Zou zeker der Schneewitchen niet afgaan. Eerste gedeelte prima daarna niet voor een beginneling. En dat zijn de eerste twee pistes wel. Veel succes Rika

RikaWoering op 19 jan 2019 22:23

Ga ik ook bekijken, dankjewel!

Ik zou beginnen bij de Ruhrquelle. Leuk voor iedereen. Met een leuke hut erbij. Daarna kunnen jullie misschien nog door richting P6.

Arjann op 18 jan 2019 23:38

Ik ga het opzoeken op de kaart. Weet je of er ook een rolband of kleine pannenkoekenlift is?

Lotte78 op 19 jan 2019 22:27

Hier is een rolband én een stoeltjes lift.
De piste is prima voor iedereen. De jongste kan lekker bij het rolband aan de gang, daar kun je ook leuk sleeën. De wat gevorderden wat hoger met de stoeltjeslift.

*bericht bewerkt door Arjann op 19 jan 2019 22:55

Beginnen bij P6 is prima, erg eenvoudige piste dat ook. Beneden zit ook gewoon een tentje waar je wat kan drinken/eten.

Anders kun je evt ook nog p1 doen bij de Brabander, ook een makkelijke piste en kun je evt ook van de touwlift gebruik maken. P1 moet je wel bijtijds zijn, denk dat do dan de beste dag is.

Tiny-M op 18 jan 2019 16:13

Dankjewel voor je tip! Ik denk alleen niet dat de jongste al iets kan op die piste… Voor hem is het fijn al er ook een kleine oefenweide is met een pannenkoekenlift of liever nog een rolband.

Lotte78 op 19 jan 2019 22:23

Er is daar aan de zijkant ook een rollerband, vandaar dat ik hem noemde. Maar anders inderdaad bij de Brabander.

Ik zou beginnen bij de Ruhrquelle. Leuk voor iedereen. Met een leuke hut erbij. Daarna kunnen jullie misschien nog door richting P6.

Arjann op 18 jan 2019 23:38

Is dat niet juist leuk om op zaterdag of zondag te doen? Misschien is het daar dan minder druk dan in Winterberg zelf?

Beginnen achter der Brabander en dan der Rauher Busch. 2 hele makkelijke pistes. Zou zeker der Schneewitchen niet afgaan. Eerste gedeelte prima daarna niet voor een beginneling. En dat zijn de eerste twee pistes wel. Veel succes Rika

RikaWoering op 19 jan 2019 22:23

Niet afgaan met een peuter bedoel je? Of zou het ook te pittig zijn voor iemand van 70 die niet vaak op de latten staat. Maar wel rustig bochtjes maakt. Ik vind het zelf zo lastig in te schatten. Het is wel een blauwe piste en de bergen zijn niet zo hoog denk ik dan

Beginnen bij P6 is prima, erg eenvoudige piste dat ook. Beneden zit ook gewoon een tentje waar je wat kan drinken/eten.

Anders kun je evt ook nog p1 doen bij de Brabander, ook een makkelijke piste en kun je evt ook van de touwlift gebruik maken. P1 moet je wel bijtijds zijn, denk dat do dan de beste dag is.

Tiny-M op 18 jan 2019 16:13

Dankjewel voor je tip! Ik denk alleen niet dat de jongste al iets kan op die piste… Voor hem is het fijn al er ook een kleine oefenweide is met een pannenkoekenlift of liever nog een rolband.

Lotte78 op 19 jan 2019 22:23

Er is daar aan de zijkant ook een rollerband, vandaar dat ik hem noemde. Maar anders inderdaad bij de Brabander.

Tiny-M op 19 jan 2019 23:23

Aha, dat is goed om te weten want staat niet op de kaart.

Plaats een reactie