doordeweekse skidag Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij plannen op dinsdag 5/2/19 een skidag in Winterberg. Waar parkeren wij best om zo snel mogelijk in het minder drukke gedeelte van het skigebied te zijn? Wij moeten nog skimateriaal huren en een skipas aanschaffen. Reserveer ik dat best online? Wat is een gezellig niet te druk restaurant om te lunchen? Waar kan je fijn après-skiën?

Check ff een van de andere topics: https://www.wintersport.nl/skigebieden/winterberg/forum…

Daar is deze vraag al vaker voorbij gekomen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je stelt vragen die hier al vaak voorbij zijn gekomen. Dus even de tijd nemen om de Winterberg topics door te lezen (ook leuk) en je krijgt al je antwoorden.
Maar in het kort.

  • op een dinsdag zal je niet al te veel drukte hebben, dus alles goed te doen.
  • ik zou parkeren op P3, veel plek en meteen aan de piste, skiverhuur, restaurant en pasverkoop.
  • omdat er geen weekenddrukte is kan je overal lunchen, restaurantjes zat op en vlakbij de pistes.
  • après ski bij Möppi onderaan de Poppenberg, of de Brabander onderaan de Herrloh, te bereiken via de oefenweide (of een piepstukje met de auto als je niet meer wilt teruglopen)
    Je kunt hier verder in de verschillende topics over Winterberg ook andere suggesties lezen.
    Maar mijn beste tip is, zorg dat je er op tijd bij bent, en dat is rond 09:00. Dan heb je waarschijnlijk amper last van files, ben je een van de eersten om materiaal te huren (kan je trouwens ook onderweg op de weg naar Winterberg toe doen - staan hier ook tips over), en heb je de eerste uren de lekkerste pistes zonder enige drukte). En als je dan maximaal doorskiet tot de laatste lift, een apres skietje doet en tot slot en hapje gaat eten ergens (bijv. De Irish Pub), dan zit je op de terugweg in de auto met het gevoel een topdag gehad te hebben. I promise you that!

*bericht bewerkt door rppol op 22 jan 2019 22:29

Plaats een reactie