Sneeuwkanonnen weekend 13/1

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo allemaal,

Ik zie dat het weer lekker koud is het weekend. Gaan de kanonnen dan draaien het weekend? Ik zou het leuk vinden als ik toch nog even op de lange lat zou kunnen staan dit weekend!

Als je denkt dat je 10 minuten na het inschakelen van de sneeuwkanonnen een perfecte piste hebt… dan heb je het goed mis.

Nee dat denk ik niet, ik bedoelde eigenlijk of ze gaan draaien voor het weekend en in het weekend in de nachten.

Ja, zeer waarschijnlijk zullen de sneeuwkanonnen in het Sauerland gaan draaien. Meer informatie daarover in mijn aanstaande blog.

Sneeuwkanonnen moeten dagenlang draaien voor een beetje fatsoenlijke pistes.

Als je dit weekend wil gaan skiën zou ik naar de Alpen rijden.

Nou beste RR, wij hebben hier echt een prima weekend gehad. Het hele weekend hebben we sneeuw gezien en we hebben lekker kunnen skiën. Door naar de alpen rijden is toch heel andere koek om even te regelen in een weekend.

Volgend weekend ziet het weer en voor alsnog goed uit en gaan we wellicht weer. Dan zijn er naar alle waarschijnlijkheid meer pistes open.

Vraag om advies ; Hoe bepaal ik of het zin heeft naar het Sauerland te rijden ? De site geeft aan 15-10 cm sneeuw. Hetgeen mij te weinig lijkt. Toch vertelt Mike juist een prima weekend gehad te hebben ?

Klopt Kees, het blijft altijd een beetje een gok natuurlijk. Houd het weer goed in de gaten op deze website.

De kanonnen zijn nu lekker n het draaien. Volgend weekend ga ik weer kijken hoe het daar is. Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat wel lukken!

Condities waren Zaterdag net voldoende om te kunnen skien. Vanaf Zaterdag heeft men de sneeuwkanonnen volop aan en dit zorgt wel voor betere omstandigheden.

Vandaag was het prima. Kanonnen spuiten sinds gisteren volop. Perfecte omstandigheden hier. Zon en net even onder nul, snachts -8 graden.

Plaats een reactie