BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Winterberg tips? Skiliftkarussell Winterberg

Winterberg tips?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

• ruijtersfotografie 9-08-19 22:47
    ruijtersfotografie 9 augustus 2019 · 22:47
    Tips voor wintersport vakantie in Winterberg. (carnaval 2020).
    2 volwassenen en 2 kids 11j en 12j.

Waar is het ideaal om te overnachten? (normale prijs)
    (in het dorp of ernaast als goed openbaar vervoer is of auto goed kwijt komt bij de lift.
    Is hier ook gratis bus vervoer zoals in Oostenrijk?

Alvast bedankt voor de tips.
    Pat.
  • Piefke 9-08-19 23:17
    Piefke 9 augustus 2019 · 23:17
    Toch maar naar Winterberg?
    Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
  • koenstrooper 10-08-19 00:17
    koenstrooper 10 augustus 2019 · 00:17
    landal winterberg, aan de piste, zwembad voor de kids. De krokus is verdeel in 2 perioden van 5 dagen.Vrijdag t/m woensdag en woensdag t/m maandag. Je kunt dan 5 volle dagen skien, als je de dag van vertrek meerekent. Als de kinderen nog weinig ski-ervaring hebben dan is Winterberg helemaal goed. Als ze al een beetje redelijk kunnen skien dan zou ik doorrijden naar Oostenrijk. Warth is dan een leuke optie. Of anders Schrocken, wat goedkoper in de portemonnee.
  • Matthias123 10-08-19 11:45
    Matthias123 10 augustus 2019 · 11:45
    Landal is inderdaad een optie. Maar denk wel goed na voordat je het doet. De krokusvakantie is echt verschrikkelijk druk daar. Wachttijden van 15 minuten voor de liften zijn geen uitzondering en dat voor korte afdalingen is niet prettig. Ook zijn de pistes grote mierennesten waar het slalommen is tussen de andere mensen. Houdt rekening met volle parkeerplaatsen en files in de omgeving.
    Born to Ride
  • dekkie 10-08-19 14:09
    dekkie 10 augustus 2019 · 14:09
    Tips voor wintersport vakantie in Winterberg. (carnaval 2020).
    2 volwassenen en 2 kids 11j en 12j.

Waar is het ideaal om te overnachten? (normale prijs)
    (in het dorp of ernaast als goed openbaar vervoer is of auto goed kwijt komt bij de lift.
    Is hier ook gratis bus vervoer zoals in Oostenrijk?

Alvast bedankt voor de tips.ruijtersfotografie op 9 aug 2019 22:47

1.) Ga niet in de krokusvakantie. té druk met idioten op de piste. Daarnaast zijn de prijzen tijdens die vakantie sky-high
    2.) Boek niet te lang van tevoren, het kan zomaar warm worden en dan is de sneeuw foetsie.
    3.) Als 10 min lopen niet erg is gewoon op booking.com kijken voor appartement die aan of naast de Am Waltenberg straat ligt. Stukker goedkoper dan Brabander of Landal.
  • Roy83 10-08-19 14:26
    Roy83 10 augustus 2019 · 14:26
    Ik denk dat Landal allang vol zit? Ik ga mee met de meeste tips die zeggen dat als je ergens anders heen kan, dat je dat moet doen...

Aan de andere kant kom ik elk jaar wel weer collega’s tegen die dikke lol met hun jonge kinderen hebben gehad in Willingen of Winterberg, tijdens de vakantie. Die skiën ‘s ochtend zelf even een uurtje en hebben daarna vooral lol met hun kinderen in de sneeuw. Soms hebben ze mazzel en is alles open (dat lukt zeker Winterberg volgens mij altijd wel in de vakantie), en anders vermaken ze zich prima op wat minder hellingen.

Ergens is het ook gewoon mindset. Maar druk wordt het zeker en Berwang, Riezlern of vergelijkbaar zijn dan wel leuker, maar ook wel dik 4 uur verder (en duurder).
    Misschien gaan mijn Salomon X Drives 182cm weg. Interesse? DM me!
  • Frank66 10-08-19 19:40
    Frank66 10 augustus 2019 · 19:40
    Ga niet in de krokusvakantie. té druk met idioten op de piste. dekkie op 10 aug 2019 14:09[/quote]
    ---------
    Idioten; zo! Gelukkig, Frans Klammer en Herman Maier inéén, blijf jij dan ook weg.
    *bericht bewerkt door Frank66 op 10 aug 2019 19:41 (4% bewerkt)
  • Matthias123 10-08-19 20:13
    Matthias123 10 augustus 2019 · 20:13
    Ga niet in de krokusvakantie. té druk met idioten op de piste. dekkie op 10 aug 2019 14:09
    ---------
    Idioten; zo! Gelukkig, Frans Klammer en Herman Maier inéén, blijf jij dan ook weg.Frank66 op 10 aug 2019 19:40

Voel je je aangesproken? Het is algemeen bekend dat Winterberg in die periode mega druk is en dat er relatief veel zogenaamde kamikaze skiërs op de piste zitten die in een spijkerbroek zonder enige vorm van techniek op veel te hoge snelheid van de piste knallen en veel ongelukken veroorzaken. Ik snap goed dat er mensen zijn die zulke personen idioten noemen!
    *bericht bewerkt door Matthias123 op 10 aug 2019 20:14 (1% bewerkt)
    Born to Ride
  • Hessel 10-08-19 21:55
    Hessel 10 augustus 2019 · 21:55
    In de krokus valt dat juist wel weer mee. Meestal komen de kamikazes in het weekend en zelfs dan valt er nog prima te skiën.
    De krokus trekt meer families (vaak ook met gebrek aan techniek maar naar mijn idee wat gemoedelijker).
    Druk? Ja, maar de weekenden daarvoor zijn vaak drukker. Veel hangt ook af van de sneeuw, zijn de omliggende gebieden open dan is het beter te doen dan wanneer Winterberg de enige skimogelijkheid is. Beetje vergelijkbaar met de gletschers rond kerst. Slechte sneeuw in de lage gebieden betekent dan ook massa op de gletschers.

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.