Winterberg, waar het beste oefenen met kind

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan as vrijdag een weekje naar winterberg, maar aangezien de sneeuw niet zo geweldig en de weersvoorspelling ook niet … is mijn vraag op welke blauwe piste kan ik het beste met onze dochter oefenen. Iemand tips ?

de piste voor de brabander hotel is een mooie brede vlakke piste:-)

@marco: Dat is de Herrloch piste. Deze is inderdaad bij uitstek geschikt voor beginners. Tijdens weekenden kan het hier echter heel druk zijn, waardoor je niet geheel vrij kan oefenen. Doordeweeks kan je er in alle rust en stilte terecht.

Okay, in het weekend dus wegblijven, dat had ik al gedacht. Dan maar hopen dat er vanaf maandag nog voldoende sneeuw ligt…

Bij slecht weer of mindere sneeuw kan je het beste bij lift 12 terecht, Rauer Bush (Remmeswiese)
Verwachting wisselt nogal, het kan nog goed komen als ik de laatste GEFSkaarten zie.

@harry
Bedankt, zal het in de gaten houden en duimpje draaien voor sneeuw!

Brembergkopflift 2 (helemaal) achteraan. Is erg vlak en heeeeel rustig. Sahnehang is ook ok. De Bremberg lift (sleeplift aan de andere kant van de helling, rechts) is ook echt rustig.

Het drukst is vaak in de hoek "Rauher busch-Burre Herloh-poppenberg" en bremberg stoeltjeslift. Maar idd doordeweeks is het overal eigenlijk wel lekker rustig.

De tip van harry is een belangrijke. Vaak gaat bij slecht weer iedereen weg. Terwijl als men in de luwte zit, kan je toch een heerlijke dag hebben en helemaal alleen. In skigebieden gedraagd men zich echt als kuddedieren wat dat betreft.

Plaats een reactie