Horeca winterbergen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Beste allemaal,
Wij zijn van plan om een weekendje naar Winterberg te gaan. Wij doen niet aan wintersport maar gaan voor de gezelligheid. Beetje wandelen en een gezellig drankje om op te warmen.
Is deze plaats aan te raden voor een weekend?

Ja zeker. Winterberg is ook gezellig als je niet gaat skiën. Leuke winkels. Gezellige horeca.

Denk wel aan contant geld, pin was een paar jaar geleden in veel restaurants nog een probleem

Net buiten Winterberg ligt de Kahler Asten, daar kun je prachtig winterwandelingen maken, want het is er niet stijl. Je kunt er makkelijk parkeren en er gaat ook een bus naartoe. Vanuit Winterberg wandel je niet zo makkelijk het stadje uit want je loopt dan een stuk langs een drukke weg. Winterberg ligt ook op een bult, je wandelt er niet zomaar vanaf Bij de Lenneplätze (richting Neuastenberg) schijn je ook lekker te kunnen wandelen. Winterberg heeft veel horeca, je kunt er goed eten. Er zijn ook leuke winkels. Aan de winkelstraat 'Am Waltenberg' is bijvoorbeeld nog een speciaalzaak voor sokken, zo'n typisch familiebedrijfje met een hele keurige vriendelijke Duitse mevrouw. Ik heb er meteen kniekousen gekocht voor als ik een pak draag. Winterberg heeft een prachtig kerkje en veel huizen in orginele bouwstijl met typische leiendaken. Ik vind het leuk. Ik krijg een beetje het gevoel of ik op de Duitse versie van Texel ben. Veel plezier.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 10 nov 2019 22:59

Allen bedankt voor de reacties!

Plaats een reactie