Openbaar vervoer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Winterberg voor het eerst. De enige die gaat skieen is mijn 13 jarige dochter en omdat het voor haar voor het eerst in de sneeuw is dat ze gaat skieen, wil ik haar graag opgeven voor lessen. De skischool bij de Brabander waar wij heen gaan is al volgeboekt, dus nu ben ik op zoek naar een andere skischool. Mijn oog is gevallen op de nieuwe skischool, maar ik heb geen idee of dat praktisch is, we gaan er met de trein heen, dus we moeten kunnen lopen naar de skischool of met de bus. Is er iemand die me kan vertellen of het te doen is om daar haar lessen te volgen?

mvg Ilona

Het is lopend te doen, maar best een eindje met een paar ski’s. Check het eens op Google maps. Met de bus kan je het iets inkorten, maar alsnog loop je een groot deel. De app Mobil.nrw is erg practisch om je OV te plannen.

Kijk ook eens bij Neuastenberg, vanaf der Brabander is dat gebied goed te bereiken en het is heel erg geschikt om met skiën kennis te maken. Ook voor de niet skiërs een leuke omgeving. Neuastenberg is wel volledig afhankelijk van lage temperaturen om sneeuw te maken, dus wat dat betreft is je huidige keus iets zekerder met de weersvoorspelling.

Meteen achter Der Brabander heb je Skischule Winterberg. Kan je met de bus bij Der Brabander uitstappen , vervolgens richting oefenwei onder de schans lopen. Prima skischool.
Buslijn S40, maar er komen meerdere buslijnen langs… € 2 voor volwassenen, € 1,20 voor kinderen

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 feb 2020 22:31

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie