wegen in winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hoe zijn de wegen in winterberg?
Zijn ze goed begaanbaar ?

Heb je sneeuwkettingen nodig?

De hoofdwegen in Sauerland worden goed schoongehouden. Kleinere wegen en straatjes in de dorpen kunnen voor een langere tijd met sneeuw bedekt blijven:

http://www.wettercam-winterberg.de/core/

WInterbanden zijn verplicht en ik had ze ook echt nodig de laatste drie keren is Sauerland (december 2x en afgelopen woensdag).

Zie ook het begin van deze video:

Sneeuwkettingen heb ik in het Sauerland nog nooit nodig gehad, maar ik heb ze standaard in de auto liggen.

Ga zeker niet met zomerbanden op pad, als er op (met name) de terugweg sneeuw op de weg ligt, is het door de lange afdaling één grote glibberpartij en ben je een gevaar voor je medeweggebruiker.

Ik heb twee keer sneeuwkettingen nodig gehad de afgelopen jaren. Dus zeker meenemen!

De hoofdwegen zijn in het Sauerland degelijk uitgebouwd en van goede kwaliteit. De lokale wegen zijn echter een heel stuk slechter. Bovendien worden deze wegen vaak niet echt schoon gemaakt bij sneeuwval en heb je veel (scherpe) bochten.

hee greet!

persoonlijk heb k nooit kettinen nodig gehad,

altijd prima gered met winterbanden,

dus ja, het blijft een keus, wel of niet.

have fun iig!

:D

Boeit niet hoe de wegen zijn, gewoon voor een fatsoenlijke winteruitrusting zorgen.

Nee hoor hoeft niet net als skiles absoluut onnodig als je als Nederlander naar Winterberg gaat.

Zo nu cynische modus uit.

Dag Greet, In heel Duitslang worden de wegen goed bijgehouden zodat je er met winterbanden prima kan rijden. Hoewel winterbanden in D niet verplicht zijn, ben je wel weer verplicht om een ‘deugdelijke seizoensuirusting’ voor je auto te hebben op straffe van boetes vanaf €40 en hoger. Ik sluit me aan bij het advies van de andere reageerders, goede winterbanden onder je auto zetten en voor de zekerheid ook een set sneeuwkettingen meenemen. TIP: test een keertje thuis hoe je de sneeuwkettingen omlegt, scheelt veel stress mocht je ze echt nodig hebben. Veel pleizer in Winterberg.

Plaats een reactie