Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21… En uiteraard moet daar weer een klimaatdiscussie uit ontstaan… Manmanman.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21… En uiteraard moet daar weer een klimaatdiscussie uit ontstaan… Manmanman.

Shane op 28 aug 2020 19:52

Ik ga volgende week even een rondje doen om te kijken wat er verandert… :-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21… En uiteraard moet daar weer een klimaatdiscussie uit ontstaan… Manmanman.

Shane op 30 aug 2020 09:14

dat krijg je als de beheerders dit soort trolls niet blokkeren.

Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21… En uiteraard moet daar weer een klimaatdiscussie uit ontstaan… Manmanman.

Shane op 28 aug 2020 19:52

Ik ga volgende week even een rondje doen om te kijken wat er verandert… :-)

Harry(Winterberg) op 30 aug 2020 09:15

maak meteen wat mooie foto’s hoe alles er nu bij staat

Een Ski in Ski out Corona teststraat misschien wel

Nieuwe ontwikkelingen Winterberg 20/21… En uiteraard moet daar weer een klimaatdiscussie uit ontstaan… Manmanman.

Shane op 28 aug 2020 19:52

Ik ga volgende week even een rondje doen om te kijken wat er verandert… :-)

Harry(Winterberg) op 05 sep 2020 11:12 @harry(winterberg)

nog leuke foto’s kunnen maken?

Een Ski in Ski out Corona teststraat misschien wel

Frank66 op 07 sep 2020 08:48

Ook nog iets nuttigs te melden? Met de huidige ontwikkelingen zitten alle skigebieden met samengeknepen billen in afwachting of er überhaupt geskied mag worden vwb corona. Niet echt iets om grapjes over te maken, in een topic wat sowieso over ontwikkelingen gaat. Met het verkorte afgelopen seizoen en het uitzicht op een minder druk komend seizoen is het sowieso de vraag of er geen projecten uitgesteld/afgesteld gaan worden. Investeringen zullen ondanks dat het een rijk gebied is ook hier onder druk komen te staan.

De verbeteringen die deze zomer zijn gedaan zoals het aanpassen van de piste bij de poppenberg en het plaatsen van de snowmaker op de kappe stonden al lang gepland, nieuwe plannen zullen nog een keer opnieuw bekeken worden.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 sep 2020 08:55

Born to Ride

Wat ik niet snap is waarom ze de oude Muppi’s niet gewoon afbreken en zodoende de piste een stuk breder kunnen maken aan de onderkant.

Dit weekend ook in Winterberg geweest. De ontwikkelingen in de zomer volgen elkaar ook op snelle voet op. Elk jaar dat wij er komen zijn er weer nieuwe innovaties. Dit jaar de flyline op de Kappe, en ook nog de zipline bij de George Schans. Een adventure golf enkele kilometers buiten Winterberg. Je zou bijna zeggen Winterberg is in de zomer nog leuker als in de winter. Het park van Landal was ook erg goed bezet.

de nieuwe Muppi’s heeft een erg gezellig terras, het verbaasde ons ook dat het oude restaurant er nog staat.

en het aantal downhillers is enorm. Wat dat betreft is Winterberg lang niet meer alleen afhankelijk van de winter.
De Kappe is erg druk. Aan de andere kant van de weg bij de schans nu dus 2 rodelbanen en de zipline. Het aantal bezoekers is daar nog wel beperkt. Wil dat ook een toeristisch centrum worden zullen ze daar nog wel iets moeten creeren ((water)speeltuin o.i.d.). Waarom gaat de Quick’s in de zomer niet openen? Als die een leuke speeltuin creeren, kan dat ook een enorme aantrekkingskracht hebben.

Naar ik begrepen heb wordt er momenteel ook gewerkt aan het plaatsen van een snowmaker op de Suerenberg.

Wat ik niet snap is waarom ze de oude Muppi’s niet gewoon afbreken en zodoende de piste een stuk breder kunnen maken aan de onderkant.

dekkie op 13 sep 2020 20:41

De houten uitbouw is net afgebroken en daardoor is de steilere piste onderin Inderdaad een stuk breder geworden, scheelt weer botsingen bij het dalstatiion van de Sürenberg…

!

null

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 13 sep 2020 20:48

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie