creche in Winterberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Volgend jaar zouden wij graag op wintersport gaan in Winterberg.
Daarom zijn wij alvast op zoek naar een creche/kinderopvang.
Ons dochtertje is volgend jaar 1 jaar en 8 maanden.

Weet iemand een creche of kinderopvang in/bij Winterberg?

Wij zijn net terug uit winterberg en hebben dagen lang pogingen gedaan opvang voor onze dochter te regelen. Volgens de folder van het verkeersburaeu is er een organisatie die opvang kan verzorgen. We kregen via het verkeersburaeu een nummer van een dame die daar over gaat. Vanuit Nederland hebben we haar al gebeld, na een ongeveer 10x proberen kregen we haar aan de lijn. Het was niet nodig om te reserveren, we konden gewoon contact opnemen zodra we in winterberg zouden zijn en dan preciezere afspraken maken. Eenmaal in winterberg is het nooit meer gelukt haar aan de lijn te krijgen… Het verkeersburaeu wist het verder ook niet maar gaf ons nog een nummer van een oppascentrale. Die centrale kan meisjes aan huis regelen, het zijn meisjes van ongeveer 17 jaar die overdag naar school gaan. Ze kunnen dus pas in de middag oppassen. Voor ons was dit niet handig ivm de andere kinderen die op die tijd net weer klaar waren met de skiles. Het werd dus om en om skiën… Jammer dat er niet een echte crèche is, volgens mij is er genoeg vraag naar!

Bedankt voor je reactie. Ik kreeg inderdaad ook al het idee dat het toch lastig is om opvang te vinden.
En wij vinden het ook vervelend om een vreemde 1 op 1 op te laten passen. Dan zouden we haar liever naar een creche/opvang brengen met meerdere kindjes/leidsters.
Misschien dat iemand daar een Nederlandse creche kan gaan beginnen?

Het is enkele jaren geleden geprobeerd, maar de belangstelling was nagenoeg nihil, ondanks de mooie opzet. Mij zijn geen nieuwe initiateven bekend, helaas…

Wat jammer dat het toen niet gelukt is. Ik denk dat er vooral belangstelling voor is in de voorjaarsvakantie.

Maar het zou ook super zijn als er op (of bij) het vakantiepark van Center Parcs een creche zou zijn. Dan zou daar denk ik wel vaker gebruik van gemaakt worden.

Plaats een reactie