ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ben benieuwd in ieder geval. Zal toch wel lekker zijn als ik over 2 weken weer lekker in kan boarden voor het seizoen in de Alpen begint. En voor de Herrloh weide ga ik natuurlijk niet 2,5 uur rijden ;) Dan ben ik beter af in Landgraaf :D

Dan ben ik beter af in Landgraaf :D

ReneS op 27 nov. 2012 10:36

Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen hoor. :p De kwaliteit in Landgraaf was echt slecht zondag, net of we van een zandberg afkwamen.

Aan de wolken te zien, en de dalende temperatuur kan het Sauerland zich opmaken voor een leuk Sinterklaas cadeau :)

tjop tjop lekker skien, nog niet dit weekend, maar wel vanaf 6 december…

ja op de facebook pagina hadden ze het er ook over dat er mogelijk dit weekend idd misschien 1 lift open zou zijn, maar hoop dan op 8 december naar winterberg te kunnen, hopelijk is dat ook de brug over de weg klaar en zijn er meerdere liften in het gebied geopend. Zou wel top zijn !! dan is op vrijdag mijn weekend al geslaagd, Ik zat vandaag nog met smart naar de webcam te kijken maar nog geen wit scherm :(

Dit weekend gaan we het niet redden. Het sneeuwt weliswaar een beetje en misschien komt er 5 cm., maar we moeten toch echt de komende week nog even geduld hebben. In de sterren én de computerberekeningen staat een enorme dump van 40 - 70 cm komende week

Aan de wolken te zien, en de dalende temperatuur kan het Sauerland zich opmaken voor een leuk Sinterklaas cadeau :)

Ivo op 27 nov. 2012 19:47

Ware het niet dat de Duitse Sinterklaas (Sankt Nikolaus) samen met z’n Piet (Knecht-Ruprecht) helemaal niet aan cadeautjes doet. De kinderen krijgen meestal wat snoep en dat was het dan. Voor de rest verwacht men op 25 december dan het “Christkind”, welke de cadeutjes komt brengen. ;)

ja op de facebook pagina hadden ze het er ook over dat er mogelijk dit weekend idd misschien 1 lift open zou zijn

Rob op 28 nov. 2012 22:05

Aankomend weekend zal niet gaan lukken. In hoogste uitzondering wellicht één lift dank extrakunstsneeuw, maar ook daar ga ik niet vanuit. Het sneeuwt ondertussen al wel in Winterberg, maar nog montjesmaat.

hopelijk is dat ook de brug over de weg klaar en zijn er meerdere liften in het gebied geopend.

Rob op 28 nov. 2012 22:05

De brug was vorige week al compleet klaar. De vraag is echter of er tijdens het betreffende weekend al veel liften kunnen openen. De nieuwe S[renberglift is in ieder geval dan nog niet geopend, maar ook voor de Schneewittchenhang is het nog afwachten of ze deze meteen het eerste skiweekend openen. Het ligt er ook net aan of de TüV snel is en de lift zonder problemen door de controle c.q. keuring heen komt. Normaliter is dat allemaal in orde, maar er kan natuurlijk altijd iets tussenvallen.

Komend weekend lijkt me sterk, volgend weekend lijkt me waarschijnlijker…

Komend weekend lijkt me sterk, volgend weekend lijkt me waarschijnlijker…

Harm op 29 nov. 2012 11:02

Een enkele bui in het weekend maar op maandag en dinsdag wordt er wel een bende sneeuw verwacht. Als de temperatuur niet te ver oploopt ( waarschijnlijk niet ) dan kunnen ze daar prima op de latten staan volgende week. Gok ik zo… :D

Not all who wander are lost

Zou mooi zijn want dan knap ik volgende week zaterdag die kant op… :D

Ik zie de beelden… Het begint te kriebelen… Beetje sneeuw in Nederland zou ook niet verkeerd zijn! Haha! Op naar een heerlijk wintersport seizoen met bakken sneeuw!

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

Zondag kan er in de Ardennen en Sauerland inderdaad al een leuk laagje sneeuw vallen. Morgen meer hierover in het weerbericht.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Ik zie bij de Quickjet nu de sneeuwkanonnen werken. Proefdraaien of het echte werk? Straks nog even gluren.

Proefdraaien, ze staan nu al weer uit, en zo te zien is er ook niks blijven liggen.

Op de webcams is een heeel dun laagje te zien… maar het moet ergens beginnen!

Er komt meer sneeuw aan. Dus we moeten even geduld hebben

Er is vannacht weer wat bijgevallen, maar meer dan wat poedersuiker is het niet. Op de postwiese draaien de sneeuwkanonnen wel volop maar in Winterberg staan ze nog uit. Vreemd, want de temperaturen zouden de komende dagen onder het vriespunt moeten blijven. Met een laag kunstsneeuw en een cm of 10 natuursneeuw in de komende week zou Winterberg volgend weekend moeten kunnen openen.

Ik voel me een beetje als die koper in de tante Agaath reclame;

ik wil het, ik wil het, ik wil het… :)

http://youtu.be/mD1G1Y1NYqs

Van de Facebook site van Winterberg:

Bald geht’s los mit Wintersport und -spaß: Die Skigebiete planen einen Saisonstart zum zweiten Adventswochenende. Einige Schnee-Erzeuger liefen in der vergangenen Nacht schon.

Maargoed, ze claimen ook:

Im Kerngebiet der Ferienwelt Winterberg sind 90 Prozent der Pisten beschneit.

Die laag sneeuw is misschien wel maar 1 cm ;)

Er is vannacht weer wat bijgevallen, maar meer dan wat poedersuiker is het niet. Op de postwiese draaien de sneeuwkanonnen wel volop maar in Winterberg staan ze nog uit. Vreemd, want de temperaturen zouden de komende dagen onder het vriespunt moeten blijven. Met een laag kunstsneeuw en een cm of 10 natuursneeuw in de komende week zou Winterberg volgend weekend moeten kunnen openen.

Frank op 30 nov. 2012 10:18

Vroeg mij exact hetzelde af. Raadsel waarom die dingen niet gedraaid hebben vannacht. Iemand die het weet? Willen volgende week die kant op om even op te warmen voor het nieuwe winterseizoen.

zweiten Adventswochenende: ik ben niet zonen adventspersoon :p welk weekend is dit dan concreet :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

zweiten Adventswochenende: ik ben niet zonen adventspersoon :p welk weekend is dit dan concreet :D

Kristof op 30 nov. 2012 15:11

Het weekend van 8 december.

Er is vannacht weer wat bijgevallen, maar meer dan wat poedersuiker is het niet. Op de postwiese draaien de sneeuwkanonnen wel volop maar in Winterberg staan ze nog uit. Vreemd, want de temperaturen zouden de komende dagen onder het vriespunt moeten blijven. Met een laag kunstsneeuw en een cm of 10 natuursneeuw in de komende week zou Winterberg volgend weekend moeten kunnen openen.

Frank op 30 nov. 2012 10:18

Vroeg mij exact hetzelde af. Raadsel waarom die dingen niet gedraaid hebben vannacht. Iemand die het weet? Willen volgende week die kant op om even op te warmen voor het nieuwe winterseizoen.

Gast475 op 30 nov. 2012 15:07

het antwoord:
Vereinzelt sind Schnee-Erzeuger bereits in der Nacht zum 30. November gelaufen. Allerdings nur zu Testzwecken. Mit sinkenden Temperaturen wird Beschneiung dann effektiver möglich sein. Schnee wird aus reinem, klaren Quellwasser produziert. Ab Temperaturen von rund minus zwei Grad können Schnee-Erzeuger arbeiten. Dies geschieht immer in Abhängigkeit von der Luftfeuchtigkeit. Je höher sie ist, desto niedriger müssen die Temperaturen liegen. Richtig effektiv ist die Beschneiung erst ab minus vier bis fünf Grad.

En voor de mensen die niet zo goed in Duits zijn; De temperaturen zijn er nog niet naar. De kanonnen kunnen draaien vanaf -2 graden (afhankelijk van de luchtvochtigheid) en zijn het meest effectief rond de -4/5 graden :)

Er is weer iets bijgevallen vannacht, het is nu echt een gesloten sneeuwdek. Toch is het maar een paar cm, skiën zit er nog niet in. Komende dagen meer sneeuw en misschien de sneeuwkanonnen vannacht?

Afgaand op de weerberichten op Bergfex zal er komende week nog een leuke laag in het Sauerland bijvallen. Voor wat betreft de kunstsneeuw wordt het in de nachten koud genoeg om de kanonnen in te zetten. Alles lijkt er op dat Winterberg eind volgende week kan openen! Hopelijk zijn dan ook de nieuwe liften in bedrijf…

Van de facebook pagina van Winterberg:
Schnee machen hat wieder nicht funktioniert. Leider war es wieder zu warm. Aber dafür fallen gerade schöne dicke Flocken. So rund 10 cm liegen schon. Eventuell heute Nacht, wahrscheinlich aber nächste Woche soll es dann endlich kalt genug sein für die Beschneiung. Wir tun alles, um den Skibetrieb am zweiten Adventswochenende starten zu können.

Kort gezegd: Het was weer te warm voor sneeuwkanonnen, er ligt 10cm natuursneeuw, misschien lukt het komende nacht maar waarschijnlijk is het begin volgende koud genoeg. Ze doen alles om komend weekend open te gaan.

http://youtu.be/wyeK4od_2BU
beelden van 3-12-2012
Dzt ziet er nog niet zo heel verkeerd uit, nog 10cm erbij en dan is het helemaal goed;)

Ik zou m’n board toch niet graag in zo’n dun laagje sneeuw zetten zeg. Vraag me overigens af of de sneeuw nu zo ongelofelijk traag is of hij niets aan zijn board heeft gedaan. Zeker bij dat laatste stuk helling bij Sternrodt moet je toch echt wel wat meer vaart kunnen krijgen dan dit…

Plaats een reactie