ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Afgelopen weekend geweest (vrij-zo) en vooral de vrijdag en zaterdag waren perfect, wel wat ijzige pistes, maar genoeg sneeuw, goed koud en toch een zonnetje. Zondag waren er sneeuwbuien, en ondanks de fijne sneeuw die er dan valt is er toch weer wat gevallen. Komende week is ook nog goed volgens mij. Ik vraag me nu af hoe het met de pasen zal zijn.

Ik wil deze donderdag graag een dagje winterberg doen, kan iemand mij een beter beeld geven hoe de pistes er dan bij zullen liggen? Ik neem aan dat drukte dan geen probleem zal vormen.

Joren op 18 mrt. 2013 17:58

Hoe de pistes er precies bij zullen liggen kan niemand je voorspellen. Dat is een kwestie van afwachten. Feit is dat er nog wel voldoende geskied kan worden, hetzij met een eventueel beperkt aanbod. Drukte is doordeweeks absoluut geen thema meer. Zelfs afgelopen zondag waren er geen wachttijden.

Ook wij willen van t weekend paar daagjes Winterberg doen.
Wat zijn de temperaturen? Verschillende websites geven veel verschillende (temperatuur)voorspelingen.

@gas966
Voor komend weekend is de verwachting erg lastig te geven, omdat de scherpe scheiding tussen koude en zachte lucht in de buurt ligt. Het kan even goed +4 als -6 graden worden. Medio volgende week wel nagenoeg zeker een kou-inval met fantastisch skiweer.
Harry( Winterberg)

Hallo,

Ook wij zijn van plan om op zondag langs te komen voor een skidag.
Maar heb ook enkele vraagjes ivm de weercondities en sneeuwcondities.

Volgens de sneeuwhoogte zou er nu zo’n 60cm liggen.
Is dit voldoende of is dit echt eigenlijk niet te doen?

Kan het zijn dat met de huidige condities alles gesloten zal zijn?
De vooruitzichten zien er niet heel slecht uit maar heb er totaal geen ervaring mee.

Alternatief is natuurlijk landgraaf maar zit toch liever in de echte sneeuw! ;)

@harry (winterberg), ik zie lees op internet dat het halve gebied al dicht is, is dit omdat het doordeweeks rustig is en in het weekend wel weer alles open is?

Dan nog een vraag waarop ik het antwoord ook vast ergens anders kan vinden, welk hotel kan je aanraden voor komend weekend dat in ieder geval op loop afstand licht van een lift/piste die nog open is?

Alvast bedankt voor je antwoord.

@Gast358: Halve gebied al dicht?! In Winterberg is bijna nog alles geopend, m.u.v. van de enkele sleepliften die doordeweeks compleet uitgestorven zijn. In principe kan men zo goed als overal nog skiën en/of snowboarden. Ik neem aan dat verder iedereen wel ermee kan leven dat de Nordhang doordeweeks gesloten is.

@Gast990: Over sneeuwcondities zijn geen zorgen nodig. Het sneeuwt in de laatste dagen weer wat en er zijn ook nog voldoende sneeuwreserves voorhanden. De pistes hebben op sommige plaatsen bijna een meter sneeuw. Alleen enkele natuursneeuw pistes kunnen gesloten zijn, alhoewel ook die soms nog zonder problemen skibaar zijn.

@Gast990: Over sneeuwcondities zijn geen zorgen nodig. Het sneeuwt in de laatste dagen weer wat en er zijn ook nog voldoende sneeuwreserves voorhanden. De pistes hebben op sommige plaatsen bijna een meter sneeuw. Alleen enkele natuursneeuw pistes kunnen gesloten zijn, alhoewel ook die soms nog zonder problemen skibaar zijn.

Frans op 21 mrt. 2013 11:25

Dank u voor de info!

Hebben besloten om zaterdag(avond) al op te gaan en nog een hotelletje te boeken in de buurt.
Weet er iemand als je er op zaterdagavond ook goed kan uitgaan? Heb Alpenrausch al gevonden maar geen idee als daar veel te doen is in het weekend.

Wij gaan zaterdag. Hoe druk moet ik het nog verwachten nu?

@gast286
Wachttijden zijn er alleen nog bij the usual suspects: Möppi (4+5) en later op de middag bij lift 6. Verder is het meteen doorlopen of vrijwel meteen doorlopen (0-1 minuut).
Tot en met 2e paasdag blijft nagenoeg het hele skigebied open, daarna afhankelijk van het weer en de belangstelling een gereduceerd aanbod. Sneeuw is er nog ongelooflijk veel, om dat kapot te krijgen moet je zeker 5 dagen +12 graden en flink wat regen hebben.

Oke, top. Beetje wachten is niet erg. En het is een toetje op het seizoen :). Wat moet ik me voorstellen bij een wachtrij in dit geval eigenlijk?

Ik heb toch nog enkele vraagjes aan de ervaren winterbergers! :D

Waar kan ik het beste mijn auto parkeren?
Zitten in een hotel in de buurt dus kunnen rond 08:30 al aanwezig zijn. Waar zou het dan zijn om het beste te parkeren?

Wat zijn de beste discotheken/kroegen op zaterdagavond?
Vind hier enkel informatie over Alpenrausch.

Raden jullie aan om het materiaal op voorhand (online) al te boeken of zal er weinig volk zijn tussen half 9 en 9?

Welke pistes zijn de moeite voor de beginners/gevorderden?

Alvast bedankt!

@gast286
Wachttijd max 2-3 minuten, maar vrijwel alle liften hebben nagenoeg geen wachttijden.
@Jeffrey
Het is erg rustig. Voor beginners en bij aankomst tot 8.50 uur kan ik P2 adviseren, bij liften 10 en 10a; ideale beginnerspistes, evenals de aansluitende pistes 9 en 25.
Op stap? 's middags Skihutte Der Brabander / 's avonds Volldampf, Raidon, e.v.a. / 's nachts disco’s Alpenrausch, Tenne en Tiffany’s

Wie weet of dinsdag 3e paasdag het gebied/liften geopend zijn. Waar kan ik dat checken? En hoe zit het op dit moment met Willingen?

Op de site van Willingen staat dat ze tot het einde van de Duitse paasvakantie geopend blijven. Volgens mij is dat tot en met 7 april.

@Hanjo,
Tot en met 2e paasdag blijft het volledige aanbod van WInterberg overeind. Daarna hangt het van het weer, aantal bezoekers en pistekwaliteit af hoeveel liften er open gaan. Ook hier proberen ze tot en met 7 april door te gaan. De zware dooi met pasen lijkt intussen weer van de kaarten te verdwijnen; nog langer winter dus bij vorst in de nacht en hooguit enkele graden boven nul overdag?

Harry (Winterberg)

@Harry

nog tips voor een goedkope overnachting rond Pasen? Het liefst een appartement…

@Eva83
Kijk op http://www.winterberg.de in de zoekmachine; mogelijkheden genoeg.

En is het normaal gesproken druk met Pasen??

@gast121; nee, wachttijden zijn er niet of nauwelijks, tenzij het echt schitterend weer is. Maar ook dan: bij veruit de meeste liften gewoon doorlopen.

@gast 184: DANK!

Wij gaan vrijdag tot zondag lekker naar winterberg, zal er dan nog wat te doen zijn en dan
Ook nog aprez ski

Maandag een dagje geweest, en alles lag er perfect bij.

8 april sluiten de liften in Winterberg

Een meter sneeuw op de pistes… en dicht!
Willingen doet het nog wel, zij het zonder gondel en Ritzhagen.

Plaats een reactie